لغو فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها از ابتدای آذر

به گزارش هدا بلاگ، با انتشار نسخه سوم و تازه پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا برای حمل ونقل عمومی برون شهری، مسافرگیری با 100 درصد ظرفیت در هواپیما مجاز شد.

لغو فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها از ابتدای آذر

وزارت راه و شهرسازی همراه با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نسخه سوم و تازه پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را برای حمل ونقل عمومی برون شهری منتشر کردند که بر اساس آن، پذیرش 100 درصدی مسافر در هواپیما مجاز شد؛ گرچه در شناورها، قطار و اتوبوس تنها مجاز به پذیرش مسافر با 80 درصد ظرفیت خواهند بود. بنا براین دستورالعمل، محدودیت 80 درصدی تا زمانی که سطح واکسیناسیون عمومی به 80 درصد برسد، ادامه خواهد داشت.

دستورالعمل صادره تاکید می کند که همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای استفاده از حمل ونقل عمومی برون شهری در تمام شقوق الزامی است. در صورت همراه نداشتن کارت واکسیناسیون، مسافران در مسیرهای داخلی (زمینی، هوایی و دریایی) ملزم به ارائه تست منفی PCR با اعتبار 72 ساعت هستند. همچنین در سفرهای خارجی (هوایی و دریایی)، علاوه بر کارت واکسیناسیون، ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعت الزامی است. علاوه بر این، در پروتکل تازه بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی در فرآیند تخلیه و پذیرش مسافر و جلوگیری از تشکیل صف نیز تاکید شده است.

شایان ذکر است که فاصله گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی از تابستان سال گذشته اجرا می شد و ایرلاین ها موظف به فروش فقط 60 درصد ظرفیت خود در هر پرواز بودند. این موضوع سبب نارضایتی و درخواست های پی درپی انجمن شرکت های هواپیمایی برای لغو محدودیت را در بر داشته بود. در این راستا، هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری مجوز تعدادی از مسیرهای پروازی هفت شرکت هواپیمایی به علت عدم رعایت محدودیت 60 درصدی را به حالت تعلیق درآورد.

به همین علت شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لغو محدودیت مسافرگیری در پروازها از ابتدای آذرماه اجرا می شود، تاکید کرد:

شرکت های هواپیمایی کماکان موظف به مسافرگیری با 60 درصد ظرفیت هواپیما هستند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان ترین بلیط را خریداری کنید.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3428

به "لغو فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها از ابتدای آذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها از ابتدای آذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید