لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس - استقلال؛ در انتظار تحقق وعده یحیی و فرهاد، کاپیتان های آبی به هم رسیدند

به گزارش هدا بلاگ، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال امروز با پنج دیدار و تحت تأثیر دربی حساس پرسپولیس و استقلال آغاز خواهد شد.

لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس - استقلال؛ در انتظار تحقق وعده یحیی و فرهاد، کاپیتان های آبی به هم رسیدند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال از امروز (جمعه) در حالی استارت خواهد خورد که در حساس ترین و مهمترین دیدار این هفته تیم های پرسپولیس و استقلال به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در زیر نگاهی به پنج دیدار روز نخست از هفته بیست وسوم خواهیم داشت:

پرسپولیس - استقلال

دربی؛ حساس ترین بازی هفته، نیم فصل و شاید سال هر دو تیم باشد. جایی که پرسپولیس برای رسیدن به سپاهان و استقلال برای کم کردن اختلاف خود با حریف دیرینه اش نیاز به سه امتیاز آن دارند، موضوعی که شاید حداقل خیال هواداران را بابت یک بازی جذاب راحت کند. هر چند نتایج دربی های گل محمدی و مجیدی و همچنین شرایط خاص و ویژه جدول نیز نوید یک دربی زیبا و هیجان انگیز را می دهد.

پرسپولیسی ها پس از اینکه در دقایق پایانی هفته گذشته پیروزی مقابل سپاهان را از دست دادند، در حالی به استقبال دربی می فرایند که به گفته کادر فنی این تیم، کنعانی زادگان، عالیشاه و نعمتی سه بازیکن مصدوم این تیم هنوز شرایط مشخصی برای این بازی ندارند و شاید تنها دغدغه سرخ های پایتخت برای دربی نیز همین موضوع باشد. در سوی مقابل نیز فرشید اسماعیلی با وجود بهبودی نسبی هنوز شرایط مشخصی برای حضور در ترکیب استقلال ندارد و آرش رضاوند و متین کریم زاده نیز دیگر غایبان تیمِ مجیدی در این بازی خواهند بود.

گل محمدی و مجیدی هر دو در نشست خبری از هدف تیم شان برای کسب سه امتیاز سخن گفتند و با این شرایط باید در انتظار دربی هجومی، جذاب و زیبا باشیم. جایی که هر دو مربی با توجه به تاکتیک و نوع بازی تیم شان حساب ویژه ای روی هافبک های تأثیرگذار خود از جمله مهدی ترابی و مهدی قایدی باز کرده اند و شاید چشم هواداران دو تیم نیز به ساق پای این دو بازیکن تکنیکی و تأثیرگذار تیم شان باشد. ضمن اینکه علاوه بر این دو بازیکن، ترکیب هر دو تیم پر از بازیکنانی است که سابقه بازی و حتی گلزنی در دربی دارند. از سیدجلال حسینی، نوراللهی، عبدی و امیری در پرسپولیس گرفته تا غفوری، دانشگر و اسماعیلی در استقلال.

تیم هایی که تا هفته قبل نمایش تحسین برانگیزی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند و همه در انتظار یک دربی در آسیا بودند، با وجود عدم تحقق رؤیای دربی آسیایی، حالا در لیگ به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس با 42 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته است و در صورت پیروزی در این مسابقه به رده نخست جدول صعود خواهد کرد و تیم استقلال نیز با 34 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به حریفه دیرینه خود، در رده سوم جدول ایستاده است.

گل گهر سیرجان - ذوب آهن اصفهان

تیم گل گهر پس از اینکه هفته گذشته در دیداری معوقه از هفته هجدهم مقابل فولاد شکست خورد و فرصت صعود به رده سوم جدول را از دست داد، این بار هم این فرصت را دارد تا در صورت ناکامی استقلال در دربی، جایگاه سومی را از آن خود کند.

گل گهری های 32 امتیازی این هفته میزبان ذوب آهنی خواهند بود که در دیدار هفته بیست و دوم دست به کار بزرگی زد و استقلال را در ورزشگاه آزادی با دو گل شکست داد. مجتبی حسینی و تیمش که همچنان با 21 امتیاز یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین تر هستند، با نمایش فوتبالی هجومی در دو، سه هفته گذشته دوباره هواداران این تیم را به بازی های پیش رو امیدوار کرده اند و باید دید در این مسابقه مقابل گل گهر چه نتیجه ای را کسب خواهند کرد.

نساجی مازندران - فولاد خوزستان

تیم نساجی با وجود نتایج نسبتاً خوبی که در چند هفته گذشته و از زمان روی کار آمدن ساکت الهامی کسب کرده است، همچنان با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفته است و برای فرار از انتهای جدول هر بازی برای شاگردان الهامی، حکم فینال را خواهد داشت.

الهامی و تیمش که هفته گذشته نیز پیروز به کسب یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه مقابل مس رفسنجان شدند، این بار مقابل فولادی قرار خواهند گرفت که برای کسب سهمیه آسیایی به شدت به دنبال جمع کردن امتیازات هفته های پیش روست. شاگردان جواد نکونام با 30 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند.

آلومینیوم اراک - پدیده خراسان

جدال جذاب استاد و شاگرد استقلالی؛ شاگردان علیرضا منصوریان در ادامه نتایج خوب خود، هفته قبل از سد صنعت نفت در آبادان گذشتند تا همچنان خود را جزو تیم های بالای جدول ببینند. آلومینیومی های اراک که با 32 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند، در صورت پیروزی در این مسابقه شانس صعود تا رده سوم جدول را نیز خواهند داشت و قطعاً منصوریان و شاگردانش نمی خواهند این فرصت استثنایی را به راحتی از دست بدهند.

در سوی مقابل اما پدیده خراسان شرایط چندان خوبی در فصل جاری نداشته است و با فرایندی سینوسی در طول فصل، با 25 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته است. قطعاً یکی از نکات جالب این بازی تقابل علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی روی نیمکت دو تیم است. کاپیتان های سابق استقلال که در زمان سرمربیگری منصوریان در این تیم روابط آنها حاشیه ها و فراز و نشیب فراوانی داشت.

تراکتور تبریز - صنعت نفت آبادان

تراکتور پُرحاشیه، پس از بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا بازهم وارد بحران شده است. خطیبی و تیمش که نتایج بسیار خوبی در آسیا کسب کردند و به مرحله بعد این مسابقات نیز راه یافتند، هفته گذشته در حالی مقابل پیکان متوقف شدند که شنیده می شود اختلافات در باشگاه تبریزی به اوج خوده رسیده است و دژاگه و شجاعی نیز به همین دلیل در آستانه جدایی از این تیم قرار دارند.

شاگردان خطیبی که هفته گذشته به دلیل اعتراض بازیکنان به مسائل مالی تمرینات منظمی را پشت نگذاشتند، در بازی با صنعت نفت علاوه بر دژاگه و شجاعی، محمد خانزاده را نیز در اختیار ندارند و به این ترتیب کار سختی مقابل آبادانی ها خواهند داشت.

شاگردان پورموسوی در صنعت نفت نیز شرایط مشابه سرخپوشان تبریزی دارند. تیم صنعت نفت که نتایج بسیار خوبی در نیم فصل نخست کسب کرده بود، پس از بروز مسائل مالی، حالا سه شکست پیاپی را پشت سر گذاشته و باید دید در این بازی جدال دو تیم بحران زده به کجا خواهد انجامید.

- برنامه پنج دیدار نخست هفته بیست وسوم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 24 اردیبهشت

گل گهر سیرجان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 17:55

داوران: پیام حیدری، محمد عطایی، فرهاد فرهادپور و حسین زمانی

آلومینیوم اراک - پدیده خراسان، ساعت 18:15

داوران: حسین زیاری، محسن سلطانی، علیرضا مرادی و سعید لهراسبی

نساجی مازندران - فولاد خوزستان، ساعت 18:25

داوران: امیر عرب براقی، محمدرضا ابوالفضلی، حسن انتظاری و کمیل غلامی

تراکتور تبریز - صنعت نفت آبادان، ساعت 18:30

داوران: محمدحسین زاهدی فرد، حسین مرادی، علی احمدی و سعاد وفاپیشه

پرسپولیس - استقلال، ساعت19:30

داوران: محمدرضا اکبریان، علیرضا ایلدرم، مهدی عالیقدر و حسن اکرمی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2991

به "لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس - استقلال؛ در انتظار تحقق وعده یحیی و فرهاد، کاپیتان های آبی به هم رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس - استقلال؛ در انتظار تحقق وعده یحیی و فرهاد، کاپیتان های آبی به هم رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید