نکونام: بازیکنانی که بتوانند نتیجه بازی را عوض نمایند شاید به مقدار انگشتان یک دست باشند

به گزارش هدا بلاگ، سرمربی فولاد خوزستان گفت: در فوتبال ایران شاید به میزان انگشتان یک دست بازیکنانی داشته باشیم که بتوانند نتیجه بازی را عوض نمایند.

نکونام: بازیکنانی که بتوانند نتیجه بازی را عوض نمایند شاید به مقدار انگشتان یک دست باشند

به گزارش خبرنگاران از اهواز، جواد نکونام در نشست خبری پیش از ملاقات تراکتور تبریز مقابل فولاد خوزستان گفت: با تیم خوب و پُرمهره ای بازی داریم که پس از تغییرات اخیر، در دو هفته گذشته نتایج خوبی گرفته است. دو ملاقات تراکتور را بررسی و کوشش کردیم نقاط ضعف و قوت این تیم را بشناسیم.

وی اضافه کرد: دو، سه بازیکن مصدوم و بیمار داریم که امیدواریم فردا شرایط ایده آلی داشته باشند و بازی نمایند. سایر بازیکنان کاملاً آماده هستند. امیدوارم با تمرکز کامل و بدون توجه به بازی های قبلی، برترین عملکرد را ارائه کنیم و به موفقیت برسیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد اعلام نمود: مسئله ای که در بازی فردا خیلی برای ما اهمیت دارد، تمرکز بالاست. تراکتور، تیم خوبی است و هر لحظه غفلت باعث می گردد آسیب ببینیم و بچه های ما برای بازی فردا قطعاً آماده هستند. این هفته تمرینات خیلی خوبی داشتیم و امیدوارم فردا روز خوبی باشد و به نتیجه دلخواه مان دست پیدا کنیم.

نکونام درباره اینکه فولاد با حضور مجدد او کم کم به شرایط ایده آل می رسد و یک مربی بدنساز هم به جمع کادر فنی اضافه خواهد شد، گفت: مربی بدنساز ما هنوز اضافه نشده، چون مشکل واکسیناسیون داشت. خارج از کشور واکسن زده بود، اما قوانینی برای ورود و خروج هر کشور است که باید رعایت گردد. او باید به اینجا می آمد . از بازیکنان تست می گرفت و کارهای فیزیکی و بدنی آنها را انجام می داد، مانند کاری که فصل پیش انجام داده بودیم و این فصل مجبور شدیم وسط فصل این کار را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: کارها را پیش بردیم و سعی می کنیم از استراحت های کوتاهی که در مسابقات وجود دارد، استفاده ببریم و شرایط بدنی بچه ها را در نظر داشته باشیم و برترین تمرینات را برای آنها در نظر بگیریم. امیدوارم این مشکل حل گردد و آقای یوسو، مربی اسپانیایی ما به جمع کادر فنی اضافه گردد تا با ترکیب کامل کادر آماده شویم و یک تیم خوب داشته باشیم.

نکونام در واکنش به این مسئله که دو سال در فولاد بود و سال اول با پیروزی مقابل تراکتور به سهمیه آسیایی رسید و سال دوم هم با این تیم مساوی نموده و در این دو فصل در اهواز شکست نخورده و آیا به این آمار در بازی فردا فکر می نماید یا نه، گفت: قطعاً اینطور نیست و بازی اولی که ما در اهواز شکست نخوردیم، به این فکر نمی کردم قرار است پنج بازی دیگر هم نبازیم یا پیروز شویم. سعی می کنم در هر بازی برترین عملکرد را داشته باشیم و بازیکنان این را می دانند. باید تمام کوشش مان را کنیم و تمرکز داشته باشیم و هر اتفاقی بعد از آن رقم می خورد، حسرت نخوریم. این عملکردی است که در هر بازی از بازیکنانم می خواهم که برترین عملکرد را داشته باشند و قطعاً تمام طرفداران مان و مردم خشنود خواهند شد.

وی ادامه داد: بازیکنان باید برترین عملکرد را داشته باشند، خوب بازی نموده و کوشش نمایند که هر اتفاقی رخ بدهد، همه خشنودیم، اما اگر کوشش نکنیم، زحمت نکشیم و بخواهیم نتیجه را هم از دست بدهیم، باعث پدید آمدن مسائل گردد. اصلاً به این موضوعات و آمار و ارقامی که برای رسانه ها جالب است، فکر نمی کنم. برای مربی اصلاً آمار و ارقام معنا ندارد، چون هر بازی یک بازی و زندگی تازه است. اینکه 5 بازی بردی، 4 بازی باختی یا مساوی نموده، اهمیت ندارد و برای گذشته و بازی های قبل است. فردا با تراکتور بازی داریم و هر تیمی خوب بازی کند، می تواند پیروز گردد و از زمین خارج گردد.

نکونام در پاسخ به این سؤال که ملاقاتهای خانگی پیشین استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار گردد اما این هفته اعلام شد که بازی ها بدون حضور تماشاگران است و آیا این مسئله منطقی بوده یا نه، گفت: من از این مسئله اطلاعی ندارم و مانند همه از رسانه ها موضوع را پیگیری می کنم. نکته ای که اهمیت دارد اگر قرار باشد بازی ها با حضور تماشاگران باشد، برای همه انجام گردد و برای ما خیلی واجب تر است. از سوی دیگر اگر قرار است همه بدون برنامه و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی به استادیوم ها بیایند و باعث گردد کشور دوباره به شرایط قبل بازگردد و فاجعه ای رخ دهد، ترجیح می دهم بازی ها بدون تماشاگر باشد.

وی اضافه کرد: جان هر یک نفر برای ما مهم است و باید برنامه ریزی صورت بگیرد که سلامتی تمام حاضران در استادیوم ها حفظ گردد. اگر شرایط وجود دارد برای تمام تیم ها باشد و اگر شرایط وجود ندارد، باز برای تمام تیم ها رقم بخورد. در این صورت کاملاً موافق حضور تماشاگران هستم، اما اگر پروتکل ها رعایت نگردد و مردم و خود ما رعایت نکنیم، جان عزیزان مان به خطر می افتد. از مدتی که کرونا آمد، ببینیم جان چند عزیز از دست رفت که فقط در فوتبال بودند و جان چند عزیز دیگر از دست رفت که ما آنها را نمی بینیم و نمی شناسیم و فقط آمار را می خوانیم. هر عزیزی که از دست می رود، سخت و ناگوار است. سلامتی مهم تر از تمام این اتفاقات است و هیچ چیزی ارزش ندارد که ما بخواهیم عزیزی را از دست برویم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در خصوص اینکه تیمش در فاز دفاعی خیلی خوب بوده که دو بازی کلین شیت نموده، اما آیا در فاز هجومی از تیمش راضی است یا نه، گفت: اول از همه در خصوص لیگ ایران صحبت می کنم و کدام بازی را دیدید که 5-4 گل داشته باشد؟ فوتبال نزدیک شده و همه تیم ها تاکتیک هم را می دانند. برترین و راحت ترین راه دفاع کردن است. گل زدن به تیم هایی که خوب دفاع می نمایند، سخت است. در فوتبال ایران هم یک میزان خلاقیت کم شده و بازیکنان تأثیرگذاری که یک لحظه بتوانند بازی را عوض نمایند، کم هستند و به همین علت گل کمتر رد و بدل می گردد. از فرایند تیمم راضی هستم و ایده و برنامه ای که داشته باشم را اجرا می کنم. به اینکه آمار و ارقام چه بگوید، توجهی ندارم و این مهم است که تیمم رو به جلو باشد و رشد و پیشرفت آن را احساس کنم.

نکونام تأکید کرد: هر اتفاقی رقم بخورد، برای من مهم است تیمم شیوه ای که می خواهم را بازی کند. در فوتبال ایران زمانی بازیکنانی بودند که لحظه ای می توانستند نتیجه بازی را عوض نمایند، اما الان در فوتبال ایران شاید به میزان انگشتان یک دست بازیکنی داشته باشیم که بتواند نتیجه بازی را عوض کند. این مسئله شرایط را برای همه تیم ها سخت نموده و می توانید این مسئله را ببینید. این شرایط برای همه تیم ها وجود دارد و در هفته هایی که بازی ها صورت گرفته، این مسئله و سختی را دیدید و همانطور که گفتم، شناخت تیم ها از هم و نزدیک شدن فوتبال، کار را برای همه تیم ها سخت نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3345

به "نکونام: بازیکنانی که بتوانند نتیجه بازی را عوض نمایند شاید به مقدار انگشتان یک دست باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام: بازیکنانی که بتوانند نتیجه بازی را عوض نمایند شاید به مقدار انگشتان یک دست باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید