محصولات ایران ساخت به فروشگاه های ایروان رسید ، تعامل فناورانه بین شرکت های ایرانی و ارمنی

به گزارش هدا بلاگ، محصولات با کیفیت و خلاق ایران ساخت در بازار های ارمنستان عرضه شد تا فضای مناسبی برای تعامل فناورانه میان دو کشور فراهم گردد.

محصولات ایران ساخت به فروشگاه های ایروان رسید ، تعامل فناورانه بین شرکت های ایرانی و ارمنی

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، بیش از 30 شرکت دانش بنیان و خلاق با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ارمنستان رفتند تا بازار محصولات ایران ساخت در این کشور گسترده تر گردد و فضای کار اشتراکی میان شرکت های ایرانی و ارمنی شکل گیرد. در روز نخست این سفر از 5 محصول دانش بنیان و خلاق کشورمان رونمایی و این تولیدات وارد بازار ارمنستان شد.

بر همین اساس نیز یکی از اتفاقات قابل توجه در این سفر، شروع عرضه یکی از محصولات فناورانه صنایع خلاق در فروشگاه های ایروان بود. بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت های دانش بنیان و خلاق دارد و تبادلات تجاری با این کشور می تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد.

این سفر در روز دوم با برگزاری نشست رودررو میان شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی و شرکت های ارمنستانی ادامه می یابد. نشست هایی که قرار است فضا را برای ارتباطات دو سویه میان این شرکت ها و توسعه صادرات محصولات فراهم کند. شرکت های حاضر در این سفر، در حوزه های نساجی، کشاورزی و ماشین آلات، ساختمان، پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی ارگانیک و دیجیتال فعالیت می نمایند.

ایران و ارمنستان روابط محبت آمیز و دیرینه ای با قدمت 3 هزار ساله دارند. همین موضوع برای هر دو کشور یک مزیت و فرصت مناسب است تا برای توسعه روابط تجاری و فناورانه طرفین کوشش نمایند. ارمنستان یکی از اعضای رسمی اتحادیه اوراسیا است و با حوزه اروپا تعرفه ترجیحی برای 6 هزار قلم کالا دارد که توسعه صادرات کالا های دانش بنیان و خلاق به این کشور، زمینه بهره مندی محصولات ایرانی از همه این مزیت ها را برایشان فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2321

به "محصولات ایران ساخت به فروشگاه های ایروان رسید ، تعامل فناورانه بین شرکت های ایرانی و ارمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات ایران ساخت به فروشگاه های ایروان رسید ، تعامل فناورانه بین شرکت های ایرانی و ارمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید