مسجد جامع اصفهان مملو از گردشگر خارجی

به گزارش هدا بلاگ، این روزها هر کسی به اصفهان سفر کند، شاهد رفت و آمد چشمگیر زنان و مردان مو بلوند و چشم آبی در خیابان های این شهر تاریخی است. اصفهان روزهای شلوغی را با حضور گردشگران خارجی سپری می نماید.

مسجد جامع اصفهان مملو از گردشگر خارجی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور قیمت پایین کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، اصفهان مقصد شماره یک گردشگران خارجی در ایران، حتی آنهایی که برای تجارت و یا تعاملات سیاسی به ایران سفر می نمایند، حتما سری هم به اصفهان می زنند، شهری که زمانی پایتخت سلجوقیان و صفویان بوده و 10 سال پیش هم لقب پایتخت دنیا اسلام را گرفته و پارسال هم به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شده است.

عباس پیرمرادیان، که حدود 20 سال است به عنوان راهنمای تورهای آلمانی زبان در ایران فعالیت می نماید، با در اختیار قرار دادن تصاویری از حضور انبوه گردشگران خارجی در مسجد جامع اصفهان، به خبرنگاران گفت: جمعیت گردشگران خارجی در این شهر تاریخی واقعا شگفت انگیز است. در تمام دوران فعالیتم با ازدحام یک باره گردشگران خارجی در یک مکان تاریخی از کشورمان روبرو نشده بودم. تعداد گردشگران بی اغراق زیاد است، به طوریکه از ظرفیت اقامتی موجود در شهر اصفهان حداکثر استفاده شده است.

وی ادامه داد: اکنون در نقاطی از شهر، گردشگر دیده می گردد که در گذشته محل تردد گردشگران نبود و یا از هتل هایی برای اقامت استفاده می گردد که قبلا در چرخه مصرف گردشگران قرار نداشت. تفاوت را کاملا می توان احساس کرد.

پیرمرادیان اضافه نمود: خوشبختانه تا کنون ظرفیت هتل ها جوابگوی احتیاج گردشگران بوده، اما بعد از این اگر فقط اندکی تعداد گردشگران خارجی زیاد گردد، حتما با چالش اقامت و کمبود راهنمای حرفه ای روبرو می شویم. ضروری است پیش از وقوع هر اتفاقی، سریع تر اقدام گردد. باید قبل از آنکه شمار گردشگران زیاد می گردد، به فکر چاره بود.

طبق آمارهای اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در سه و نیم سال گذشته بیش از 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند و نیم میلیارد ایرانی نیز در داخل کشور به سفر پرداختند. کوشش و هدف گذاری ایران برای جذب گردشگران خارجی با رشد 10 درصد در سال است تا با این فرایند در انتها سال 1404 به 20 میلیون گردشگر خارجی برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 179

به "مسجد جامع اصفهان مملو از گردشگر خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد جامع اصفهان مملو از گردشگر خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید