مصوبه افزایش قیمت بلیت قطار ابلاغ شد

به گزارش هدا بلاگ، بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری قیمت بلیت قطارهای مسافری 20 درصد و قطارهای حومه ای 50 درصد افزایش می یابد.

مصوبه افزایش قیمت بلیت قطار ابلاغ شد

بر اساس صورتجلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بهای بلیت برای قطارهای مسافری بین شهری به طور متوسط به میزان 20 درصد از اول تیرماه امسال افزایش می یابد.

پس از انتشار این خبر، صداوسیما به نقل از یک مقام آگاه در وزارت راه و شهرسازی گفت: شورای عالی ترابری با توجه به افزایش شدید هزینه های نگهداری و تعمیرات تجهیزات و دستگاه های ریلی با افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار های مسافری و 50 درصدی قطار های حومه ای موافقت کرده است، اما این امر، هنوز نهایی نشده و برای تائید نهایی، باید به تائید وزیر راه و شهرسازی برسد.

وی افزود: ممکن است وزیر با استفاده از اختیارات قانونی خود با بخشی از این مصوبه موافقت نکرده یا بخشی از آن را تائید نکند به همین دلیل از ذینفعان درخواست می کنیم تا زمان ابلاغ مصوبه از حدس پرهیز کنند. در صورت تایید نهایی، قیمت های جدید از ابتدای تیر ماه اعمال می شود.

پیگیری های تسنیم حاکی از آن است که افزایش 20 و 50 درصدی قیمت بلیت قطارهای بین شهری و حومه ای بدون امضای وزیر راه برای اجرا، ابلاغ شده که البته به نظر می رسد این میزان افزایش کفاف هزینه شرکت های ریلی را ندهد.

محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا در این باره گفته است: هزینه مسافر صندلی قطار میانگین بین تهران مشهد بیش از 300 هزار تومان است که میانگین بلیت الان حدود 140 است.

تسنیم

منبع: گردشبان
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 811

به "مصوبه افزایش قیمت بلیت قطار ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه افزایش قیمت بلیت قطار ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید