معرفی آثار برتر جایزه کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، برگزیدگان جایزه داستان کوتاه کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21 که به همت انجمن علمی مطالعات صلح ایران برگزار گشت، شامگاه پنجشنبه اول آبان در برنامه زنده اینستاگرامی در صفحه Shahnameh-online معرفی شدند. در این برنامه که اجرای آن را جواد رنجبر درخشی لر برعهده داشت، محمدعلی علومی، مجید قیصری، نیکنام حسینی پورو مجتبی مقصودی به عنوان مهمان و سخنران حضور داشتند.

معرفی آثار برتر جایزه کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

برگزیدگان داستان کوتاه کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21

- سوز کمانچه در عصر یخبندان نوشته روح الله صالحی

- تحفه چینی نوشته مرضیه هاشمی

- سنگ، کاغذ، قیچی نوشته مجتبی موسوی

- زین زندگی بر پشت نوشته مرجان مقدس بیات

- طلایی که سهم ما نمی شود نوشته نیلوفر بصیرت

داستان یک ماه نوشته زینب رضایی نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی گشت.

بیانیه هیأت داوران

مسائل و بلاهای طبیعی بشر تحت عنوان کلی شرور از گذشته های دور تا به امروز در مواردی چشمگیر موردنظر و بررسی آثار هنری و ازجمله در داستان بوده است. شاید سیل جهانی مطرح گشته در گیلگمش، شناخته شده ترین و همچنین جهانی ترین آن باشد و طاعون آلبر کامو معروف ترین آن. اصولا بحران های عمیق بشری باید در هنر و داستان بازتاب داشته باشد تا اثرات چند لایه و عمیق آن ها شناخته شود.

بحران جهانی کرونا نیز که تا به امروز باعث مرگ هزاران نفر در جهان شده، بحرانی عمیق و اثرگذار و فراموش نشدنی است. این بحران عجیب و بزرگ که ابعاد علمی آن در پژوهش های پزشکی-علمی بررسی می شود در حلاجی ها و بررسی های هنری و ادبی است که وجوه اجتماعی و فرهنگی خود و نیز تأثیر ویرانگرش را بر روان انسان ها نشان می دهد.

بحران های عمیق جهانگیر با صلح نیز پیوندی عمیق دارد. صلح خواهی را تقویت یا تضعیف می کند و از این منظر قابل بررسی در مطالعات صلح شناسانه نیز است.

انجمن علمی مطالعات صلح ایران در راستای وظایف ذاتی خود پدیده کرونا را در دستور کار خود قرار داد و کمیته صلح و ادب انجمن علمی مطالعات صلح ایران در راستای وظایف ذاتی خود پدیده کرونا را در دستور کار خود قرار داد و کمیته صلح و ادبیات در قالب اهداف و برنامه هایش و برای جلب نظر عموم فراخوان داستان کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21 را اجرا کرد.

خوشبختانه استقبال از این فراخوان خوب بود و حدود 300 اثر به دبیرخانه فراخوان آمد. برخی آثار بسیار عالی بودند، اما در قالب داستان قرار نمی گرفتند. از بین آثار ارسال شده 109 اثر داستانی بودند و به مرحله دوم داوری راه یافتند. در مرحله دیگر از داوری 19 اثر شایسته چاپ تشخیص داده شد که امیدواریم در آینده نزدیک با کمک نهادهای دولتی و ناشران محترم چاپ شود.

از بین 19 اثر 5 اثر در نهایت برگزیده شدند:

-سوز کمانچه در عصر یخبندان نوشته روح الله صالحی

-تحفه چینی نوشته مرضیه هاشمی

-سنگ، کاغذ، قیچی نوشته مجتبی موسوی

-زین زندگی بر پشت نوشته مرجان مقدس بیات

-طلایی که سهم ما نمی شود نوشته نیلوفر بصیرت

داستان یک ماه نوشته زینب رضایی نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی گشت.

برگزارکنندگان این فراخوان از همه دوستان عزیزی که از ایران یا کشورهای دیگر آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند، سپاسگزاری می کند.

همچنین از کلیه نهادها و افرادی که به کمیته در برگزاری این فراخوان کمک کردند، سپاسگزاری می کنیم.

کمیته صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1845

به "معرفی آثار برتر جایزه کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آثار برتر جایزه کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید