معرفی سوزیدو داس فورناس؛ خاص ترین خورشت سنتی کشور پرتغال

به گزارش هدا بلاگ، بحث غذا همیشه یکی از بی مثال ترین بحث ها هست. ما قصد داریم در این مقاله جذاب و خواندنی شما را با خاص ترین خورشت سنتی کشور پرتغال آشنا کنیم. پس، از شما تقاضا کرده که تا خاتمه این مقاله با ما همراه باشید. معمولا هر منطقه ای دارای یکسری آداب و رسوم، صنایع دستی و غذاهای محلی بوده که مختص همان منطقه هستند. سوزیدو داس فورناس، یک غذای سنتی در پرتغال بوده که روش طبخ بی مثالی دارد و در مجمع الجزایر آزور و جزیره سائو میگوئل پخته می گردد. در گذشته، مردم این جزیره برای جشن های خود نظیر جشن شب کریسمس این غذای سنتی خوشمزه را آماده و سرو می کردند. امروزه، صنعت گردشگری در این منطقه رونق چشمگیری داشته و هر ساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیاست. به همین سبب، برای معرفی این غذای محلی به گردشگران و مسافران هر روزه طبخ شده و به آنها ارائه می گردد. افرادی که به این منطقه سفر می کنند و مشغول بازدید از زیبایی هایش هستند، می توانند این غذای سنتی را سفارش دهند.

معرفی سوزیدو داس فورناس؛ خاص ترین خورشت سنتی کشور پرتغال

گردشگری در جزیره سائو میگوئل

این جزیره دارای جاذبه های دیدنی بی مثال و انرژی زمین گرمایی بوده و به خاطر روش طبخ سوزیدو داس فورناس بسیار شناخته شده و معروف است. طبخ این غذا معمولا زمان بر بوده و طعم عالی دارد. این خورش برای اهالی این منطقه جزیی از فرهنگ و میراثشان بحساب می آید. روش طبخ آن به مدت 80 تا 90 سال است که به صورت سینه به سینه نقل شده و به نسل امروز رسیده است. همانطور که گفته شد، این غذا قدمتی 80 تا 90 ساله دارد و یکی از قدیمی قدیمی ترین غذاهایی بوده که در این جزیره از گذشته طبخ می شده است.

برای پخت این غذای محلی چه موادی مورد نیاز هستند؟

سبزیجاتی مثل کلم، هویج، سیب زمینی و چند تکه برش از گوشت و سوسیس هایی با روده گوسفند. مواردی که ذکر شدند، اصلی ترین مواد اولیه لازم برای پخت این غذا بشمار می آیند و در کنار این مواد معمولا هیچ مایعی به آن ها اضافه نمی شود. تمامی مواد ذکر شده را درون قابلمه ای مخصوص می ریزند. سپس، قابلمه را از ساعت 4 صبح به نزدیکی دریاچه فورناس برده و در عمق یک متری و نزدیکی چشمه آبگرم قرار می دهند. سپس، محتویات درون قابلمه با حرارت آتشفشان شروع به پختن می کنند و حدود 6 الی 7 ساعت بعد این محتویات کاملا پخته شده و می توان آن را نوش جان کرد. این غذا در دمای نزدیک به 100 درجه سانتیگراد و در دل زمین و به کمک حرارت طبیعی پخته می شود. یکی از ویژگی های جالب این غذای گوشتی، روش طبخ آن به وسیله بخار آتشفشانی بوده که آن را خاص و منحصر بفرد کرده است. این روش پخت کاملا طبیعی بوده و کارایی بالایی دارد. اما، مسئله ای که در اینجا وجود دارد، این است که معمولا طبیعت دارای یک سری محدودیت ها بوده و ما را برای پخت این غذای گوشتی و سنتی دچار محدودیت کرده است، به طوریکه معمولا طبخ آن زمان زیادی می برد و نیاز به حوصله و صبر بالایی دارد. یکی دیگر از مشکلاتی که اهالی جزیره سائو میگوئل در رابطه با طبخ این غذا دارند، این است که افراد نمی توانند میزان حرارت و گرما را برای پخت این غذا افزایش یا کاهش دهند و لازم است که صبور باشند تا غذا به صورت طبیعی و به آرامی پخته شود. در نهایت، پس از گذشت ساعاتی می توانند این خورش خوشمزه را در کنار خانواده و همراهان خود میل فرمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 634

به "معرفی سوزیدو داس فورناس؛ خاص ترین خورشت سنتی کشور پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سوزیدو داس فورناس؛ خاص ترین خورشت سنتی کشور پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید