مقاله: بهترین روستاهای شمال برای زندگی بعد از بازنشستگی

به گزارش هدا بلاگ، در اطراف یکی از معروف ترین جاذبه گردشگری گیلان یعنی جنگل گیسوم، روستاهای متعددی پیدا می کنید. روستاهایی که به خاطر موهبت این جنگل دوباره رونق گرفته اند. بیشتر گردشگرانی که به ساحل گیسوم سفر می کنند، می توانند به روستای گتگسر در نزدیکی شان بروند. خرید سوغاتی های گیلان از مردمان و بازارچه های محلی در روستا یا اجاره کلبه به رونق اقتصادی در این مناطق کمک نموده است. دیگر روستاهایی که اطراف جنگل خواهیدی یافت، شامل روستاهای زیر می شوند.

مقاله: بهترین روستاهای شمال برای زندگی بعد از بازنشستگی

کسانی که از روستاهای گردشگری استان گیلان فراری هستند، روستاهای اطراف چنین روستاهایی را انتخاب کنند. روستاهایی مانند هماسر، شیلان، مریان و دیگر روستاها مکان هایی بکر برای زندگی هستند. برای آشنایی با جاذبه های طوالش، پیشنهاد می دهیم مقاله جاذبه های تالش گیلان را بخوانید.

بسکمک از روستاهایی که به عنوان بهترین روستاهای شمال برای زندگی نام بردیم، دسترسی به امکانات اندکی دارند. شاید فکر کنید که همین موضوع به بکر ماندن این مکان ها کمک نموده است. در صورتی که وجود امکانات می تواند باعث آبادانی آن ها شود. در بیشتر این روستاها، جاده آسفالته، آب، برق و گاز و شاید دبستان هست اما کافی نیست. نبودن امکانات رفاهی همچون کتابخانه، زمین های ورزشی، نبودن دفاتر پست، دسترسی نداشتن به اینترنت، بانک، نبودن مدارس در مقاطع بالاتر و… از دلایل مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ است. راهنمای سفر به شمال ایران را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.

منبع مقاله: بهترین روستاهای شمال برای زندگی بعد از بازنشستگی

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3252

به "مقاله: بهترین روستاهای شمال برای زندگی بعد از بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بهترین روستاهای شمال برای زندگی بعد از بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید