مناظره 90 دقیقه ای کامالا هریس و مایک پنس؛ از کرونا تا توافق هسته ای

به گزارش هدا بلاگ، میزان نوشت: مناظره انتخاباتی نامزدهای معاونت ریاست جمهوری آمریکا میان کامالا هریس و مایک پنس برگزار گشت.

مناظره 90 دقیقه ای کامالا هریس و مایک پنس؛ از کرونا تا توافق هسته ای

نخستین و تنها مناظره کامالا هریس و مایک پنس، نامزدهای معاونت ریاست جمهوری آمریکا، ساعت 4:30 بامداد پنجشنبه، آغاز شد.

این مناظره در دانشگاه یوتا در شهر سالت لیک سیتی برگزار می شود و به مدت 90 دقیقه به طول می انجامد.

سوزان پیج گرداننده مناظره هریس و پنس

سوزان پیج، رییس فعلی دفتر روزنامه یو اس ای تودی در واشنگتن، مجری این مناظره است.

این روزنامه نگار حرفه ای آمریکایی تا به امروز 10 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پوشش داده است.

زمان بندی مناظره

مناظره هریس و پنس که مدت زمان آن 90 دقیقه است، به 9 قسمت 10 دقیقه ای تقیسم شده و 2 نامزد در هر یک از این بخش ها درباره یک موضوع بحت و گفت وگو خواهند کرد.

در هر بخش 2 طرف مناظره 2 دقیقه فرصت دارند تا به سوال پرسیده شده از سوی سوزان پیج، پاسخ دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که پیج، موضوعات این مناظره را اعلام نکرده، اما احتمالا ویروس کرونا یکی از اصلی ترین موضوعات این مناظره خواهد بود.

آمادگی پنس و هریس برای مناظره

کامالا هریس پیش از این مناظره های آزمایشی با یاری پت بوتیجیج، نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا که پیش از این انصراف خود را گفت، برگزار کرده و در این مناظره ها بوتیجیج، نقش پنس، را بازی کرده است.

پام بوندی، دادستان پیشین فلوریدا، نیز مایک پنس را در آماده شدن برای این مناظره یاری داده و در مناظره های آزمایشی نقش هریس را داشته است.

این مناظره در اصل دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به شمار می رود و نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ، نامزدهای 2 حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا، بامداد امروز چهارشنبه، 9 مهر، برگزار گشت.

مناظره انتخاباتی هریس و پنس، در حالی برگزار می شود که 26 روز دیگر تا موعد برگزاری انتخابات آمریکا زمان باقی مانده است.

کمتر از یک ماه به انتخابات آمریکا موضوعات بسیاری مانند ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، این انتخابات را تحت تاثیر قرار داده است.

اظهارات هریس و پنس در مناظره/ کرونا

کامالا هریس در این مناظره با اشاره به اینکه دولت ترامپ اطلاعات درباره ویروس کرونا را مخفی نگه داشته است، گفت اگر کارشناسان و متخصصان بهداشت عمومی بگویند واکسن میزنم اما اگر ترامپ بگوید این کار را انجام نمی دهم.

به گفته هریس، دونالد ترامپ در مقابله با کرونا پیروز نشده و این را می توان در تعداد کشته و مبتلایان کرونایی در آمریکا دید.

در همین حال مایک پنس، با بیان اینکه ادامه تضعیف اعتماد به واکسن کرونا اقدامی غیر قابل قبول است، گفت که بایدن و هریس تنها از فرضیه ها صحبت می کنند.

وی ادعا کرد که به توانمندی ترامپ در اداره بحران کرونا اطمینان دارد.پنس با اشاره به اینکه دولت اوباما یک نقشه توخالی به جا گذاشت اضافه کرد که از شکست دولت ترامپ در مقابله با کرونا سخن می گویند بدون اینکه شاخص های این شکست را مشخص کنند.معاون دونالد ترامپ ادامه داد که تا پیش از پایان سال واکسن کرونا در آمریکا در دسترس خواهد بود.

اقتصادیات

مایک پنس می گوید انتشار خبرهایی درباره فرار دونالد ترامپ از پرداخت اقتصادیات، نادرست است.وی گفت: تفاوت ترامپ و بایدن در این است که ترامپ برای یک درصد بالای جامعه اقتصادیات اعمال کرد اما بایدن آن را لغو خواهد کرد.

کامالا هریس نیز گفت: جو بایدن در موضوع اقتصادیات شفاف است و این ترامپ است که در این موضوع محکوم شده است؛ بایدن در صورت پیروزی اقتصادیات ها را افزایش نخواهد داد؛ ترامپ می تواند قانون بینه درمانی را لغو کند؛ ترامپ مسبب کسادی اقتصاد آمریکا شده است.

پنس نیز اضافه کرد: برنامه مراقبت بهداشتی اوباما فاجعه بود؛ من و ترامپ می خواهیم این وضع را بهبود ببخشیم؛ بایدن و هریس می خواهند ما را به توافق پاریس بازگردانند.

هریس نیز با بیان اینکه ترامپ در جنگ اقتصادی با چین شکست خورده است، گفت که آمریکا 300 هزار شغل را از دست داده است.

سیاست خارجی

کامالا هریس گفت که در سیاست خارجی در کنار دوستان قرار خواهیم گرفت.

معاون بایدن اضافه کرد: مساله مساله روابط،است؛ ما روی حرفمان می ایستیم؛ دونالد ترامپ دوستانمان را فریب داده است؛ ترامپ از توافق هسته ای خارج شد و آمریکا را ناامن کرد؛پس از حمله به نیروهای ما در عراق، آنها با مسائل مغزی روبرو شدند اما ترامپ گفت آنها سردرد دارند؛ ترامپ همچنین به ولادیمیر پوتین بیشتر از سازمان اطلاعاتی آمریکا اعتماد دارد؛ بایدن روسیه را در قبال هر گونه اقدام تهدیدآمیزی مورد مواخذه قرار خواهد داد.

پنس نیز می گوید: آمریکا ابوبکر البغدادی را از میان برداشت بدون اینکه یک سرباز آمریکایی زخمی شود؛ ترامپ به وعده خود در انتقال سفارت آمریکا به قدس وفا کرد؛ ترامپ خلافت داعش را نابود کرد؛ ترامپ ما را از برجام خارج کرد و آمریکا را امن تر کرد.

قاضی دیوان عالی و تبعیض نژادی

کامالا هریس می گوید رییس جمهور بعدی، قاضی دیوان عالی را انتخاب می کند؛ در میان 50 نفری که ترامپ در دادگاه فرجام خواهی منصوب کرده یک سیاه پوست قرار ندارد؛ آمریکا در هر 8 دقیقه شاهد قتل و یا شکنجه یک سیاه پوست از سوی نیروهای پلیس است؛ ما باید در نظام جنایی و عملکرد پلیس بازنگری کرده و به فعالیت زندان های ویژه پایان دهیم؛ بایدن به یکپارچگی آمریکایی ها یاری می کند؛ ترامپ مکزیکی ها را افراد غصب کننده خواند و مانع ورود مسلمانان به آمریکا شد.

مایک پنس نیز می گوید امیدوار است ایمی بارت به عنوان قاضی دیوان عالی برگزیده شود؛ تبعیض نژادی در آمریکا نهادینه است؛ به عدالت در موضوع جورج فلوید دست می یابیم اما هیچ توجیهی در خشونت ها پس از قتل فلوید وجود ندارد؛ دولت ترامپ از اجرای قانون حمایت می کند.

پایان مناظره

کامالا هریس، در پایان از مردم آمریکا خواست در انتخابات شرکت کنند و گفت ترامپ نمی تواند دموکراسی را تضعیف کند.

مایک پنس نیز گفت که وی و دونالد ترامپ، پیروز انتخابات هستند؛ ما برنده خواهیم شد و ترامپ 4 سال دیگر رییس جمهور خواهد بود.

2323

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1691

به "مناظره 90 دقیقه ای کامالا هریس و مایک پنس؛ از کرونا تا توافق هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناظره 90 دقیقه ای کامالا هریس و مایک پنس؛ از کرونا تا توافق هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید