مهدوی: اشتباهات داوری باعث باخت تیمی نشده است، حضورم در رویدادهای بین المللی ارتباطی به موقعیت شغلی ام ندارد

به گزارش هدا بلاگ، رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: قبول دارم که اشکالات و ایرادات در زمینه داوری وجود دارد اما اشتباه فاحشی که باعث باخت یک تیم در لیگ برتر گردد از داوران ندیدیم.

مهدوی: اشتباهات داوری باعث باخت تیمی نشده است، حضورم در رویدادهای بین المللی ارتباطی به موقعیت شغلی ام ندارد

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

حافظ مهدوی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد جوانگرایی در داوری تکواندوی کشور گفت: منکر استفاده از نیروهای جوان نیستم اما انگیزه و انرژی داوران جوان باید در کنار تجربه و مدیریت فنی داوران پیشکسوت باشد تا یک تیم داوری ایده آل شکل بگیرد. میانگین سنی رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی و اتحادیه تکواندو آسیا و ترکیب داورانی که به مسابقات مهم دعوت می شوند نیز این موضوع را تایید می نماید.

وی توضیح داد: در حال حاضر طبق مستندات دریافتی از بانک اطلاعات فدراسیون تکواندو نسبت به سال های گذشته حدود 30 درصد از نیروهای جوان و تازه نفس را به سیستم داوری تکواندو اضافه کردیم. این موضوع نشان از برنامه ریزی منطقی برای پشتوانه سازی آینده داوری کشور است. با توجه به شناخت از کلیه کمیته داوران کشورهای مختلف جهان اعتقاد دارم در هیچ کجای جهان مانند ایران برنامه های آموزشی برای داوران تدارک دیده نمی گردد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در مورد استفاده از داوران تکراری جهت قصاوت مسابقات گفت: بعضی داوران ما از لحاظ فنی، کیفیت بالایی دارند و می توانند یاری حال سیستم باشند و به سلامت مسابقات یاری نمایند. اتفاقی که در تمام جهان نیز مرسوم است و داورانی که در سطح بالایی قرار دارند همیشه در مسابقات مهم فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا حضور دارند. اصلا اینگونه نیست که داوری از سطح کیفی پایینی برخوردار باشد و ما از او استفاده کنیم.

مهدوی در مورد اعتراضات به اشتباهات داوری در مسابقات لیگ گفت: قبول دارم که اشکالات و ایرادات در زمینه داوری وجود دارد اما اشتباه فاحشی که باعث باخت یک تیم گردد از داوران ندیده ایم. با یک اشتباه نمی توان سیستم داوری را زیر سوال برد. همه اعتقاد داریم که باید از ترکیب بهترین داوران استفاده گردد تا شاهد حداقل اشتباهات باشیم و تیم هایی که زحمت و هزینه می نمایند نتیجه کار خود را به حق دریافت کند و با اشتباهات داوری زحمات آنها هدر نرود.

وی توضیح داد: فدراسیون تکواندو نیز به خاطر توجه به همین موضوع برنامه آموزشی اضافه ای را برای داوران لیگ برتر و جام کوثر را قبل از آغاز مسابقات در نظر گرفت. این نشان می دهد کمیته داوران و فدراسیون تکواندو به دنبال این هستند تا داوران تکواندو ایران با حداقل اشتباهات داوری به قضاوت مسابقات بپردازند. همیشه در حال آنالیز شرایط و آنالیز دوستانی که در کمیته داوران زحمت می کشند، هستیم و خدایی ننموده در صورت تخلف به هیچ وجه چشم پوشی نمی کنیم و این یک واقعیت است.

رئیس کمیته داوران در مورد عدم حضور نماینده از داوری ایران در المپیک گفت: بارها عنوان کردم که کلیه داشته های داوری خود را در سال 2019 به فدراسیون جهانی تکواندو به وسیله کمیته داوران معرفی کردیم. فدراسیون جهانی نیز از بین افرادی که در کلاس های استانبول شرکت نموده بودند برای قضاوت دعوت کرد. فدراسیون جهانی بعد از تجزیه تحلیل و تحلیل عملکرد 5 یا 6 داور ایرانی که در کنار داوران دیگر در کمپ المپیک حضور داشتند در مورد داوران مدعی قضاوت در المپیک تصمیم گرفت. این فرایند از گذشته ادامه داشته و از ما نیز نظرخواهی نشده است.

مهدوی خاطر نشان کرد: در مورد داورانی که واجد شرایط قضاوت در پارالمپیک بودند نیز معرفی آنها به فدراسیون جهانی صورت گرفت و آنها نیز در کمپ پارالمپیک حاضر شدند که خدا را شکر من و عبدالرضا بهاری در لیست اولیه کاندیداهای قضاوت در پارالمپیک انتخاب شدیم. ما همراه با 48 داور دیگر از ابتدای سال 2020 در مسابقات قاره ای کسب سهمیه قضاوت خواهیم کرد تا در نهایت 30 نفر برای حضور در توکیو انتخاب شوند. همچنین با درخواست اتحادیه داوری آسیا، 15 داور که از لحاظ فنی واجد شرایط بودند و با فدراسیون و هیئت های خود تعامل داشتند را به این اتحادیه معرفی گردید تا آنها بنا بر تشخیص خود از داوران کشورمان در رویدادهای آسیایی استفاده کند.

وی با اشاره به حضور 2 داور جوان ایرانی در مسابقات گرند اسلم گفت: ایمان اکبرزاده و سلیمان قلی زاده از داوران جدید ما بودند که پس از معرفی به فدراسیون جهانی در مسابقات گرنداسلم حضور داشتند و ما چشم انداز روشنی را برای آنها در سالیان آینده پیش بینی می کنیم. در لیست 15 نفره ما به اتحادیه داوری آسیا نیز حدود 50 درصد نیروهای جوان بودند تا تربیت داوران ما برای المپیک 2024 ادامه داشته باشد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در مورد نقدها به حضور او در رویدادهای بین المللی گفت: مسئولیت ریاست کمیته داوران بسیار مهم است و ما سعی می کنیم به تمامی داوران خدمت کنیم. از طرفی داشتن موقعیت و ارتباط برقرار کردن در فدراسیون جهانی و اتحادیه داوری آسیا بسیار مهم است. اینکه عنوان می گردد در بیشتر مسابقات تنها من حضور دارم اصلا درست نیست. فدراسیون جهانی بر اساس اعتمادی که به بعضی داوران دارد آنها را به مسابقات دعوت می نماید و کوشش می نماید کسی را جایگزین این نفرات نکند. اگر داوری دعوت به مسابقات را نپذیرد موقعیت خود را از دست خواهد داد و احتمال اینکه به مسابقات بعدی دعوت نگردد وجود خواهد داشت.

مهدوی خاطر نشان کرد: از طرفی اگر مسئول کمیته داوران در سمینارها و رویدادهای معتبر حضور نداشته باشد چگونه می تواند قوانین جدید داوری را به داوران و مربیان کشور خود آموزش و انتقال بدهد. موقعیت شغلی من به عنوان رئیس کمیته داوران باعث نشده است در تمام این سال ها در معتبرترین رویدادها و مسابقات قضاوت سخت ترین و حساس ترین بازی ها را داشته باشم. 4 سال پیش که من برای قضاوت در المپیک ریو انتخاب شدم که مسئولیت ریاست کمیته داوران را برعهده نداشتم که از موقعیت خود سوء استفاده کنم.

وی در مورد اینکه گفته می گردد؛ او کوشش می نماید در پارالمپیک حضور داشته باشد، گفت: اصلا این صحبت ها درست نیست. انتخاب برای این مسابقات بستگی به عملکرد داوران دارد و باید بدون مطرح کردن این مسائل برای ما مهم حضور یک داور ایرانی در المپیک یا پارالمپیک باشد. من برای بهاری آرزوی موفقیت می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 202

به "مهدوی: اشتباهات داوری باعث باخت تیمی نشده است، حضورم در رویدادهای بین المللی ارتباطی به موقعیت شغلی ام ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدوی: اشتباهات داوری باعث باخت تیمی نشده است، حضورم در رویدادهای بین المللی ارتباطی به موقعیت شغلی ام ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید