موسوی لارگانی: ابهامات قانون مالیات بر خانه&zwnjهای خالی رفع شد ، خوداظهاری نکنید، خانه&zwnjهایتان خالی تلقی می&zwnjشود

به گزارش هدا بلاگ، عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: مالکان بیش از یک واحد مسکونی در فاز خود اظهاری در سامانه جامع املاک و اسکان مستنداتشان را ارائه نمایند؛ در غیر این صورت، خانه آنان به منزله خانه خالی تلقی شده و مشمول مالیات می گردد.

موسوی لارگانی: ابهامات قانون مالیات بر خانه&zwnjهای خالی رفع شد ، خوداظهاری نکنید، خانه&zwnjهایتان خالی تلقی می&zwnjشود

سید ناصر موسوی لارگانی؛ عضو کمیسیون مالی مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران با اشاره به لزوم اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: این قانون در دوره های قبلی مجلس آنالیز شده بود، اما نتیجه ای به دنبال نداشت. در روزهای نخستین مجلس یازدهم یکی از طرح های مورد توجه نمایندگان، مالیات بر خانه های خالی بود که با فوریت مطرح و قانون پیشین اصلاح شد.

وی درباره آخرین شرایط تصویب طرح اصلاح قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: شورای محترم نگهبان ایراداتی به این طرح وارد کرد که پس از آنالیز در کمیسیون مالی مجلس، این ایرادات با حضور نمایندگان شورای نگهبان رفع شد و در دستور کار صحن علنی نهاده شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسات کمیسیون مالی و شورای نگهبان نمایندگان مجلس و شورا حضور داشتند و ابهامات مطرح شده از سوی شورای نگهبان رفع شده و به نظر دیگر ایرادی وجود نداشته باشد.

خوداظهاری نکنید، خانه هایتان خالی تلقی می گردد

عضو کمیسیون مالی مجلس با اظهار امیدواری از تأمین زیرساخت لازم توسط وزارت راه وشهرسازی، وزارت کشور و وزارت اقتصاد برای اجرای صحیح و گسترده این قانون گفت: مالکان بیش از یک واحد مسکونی نیز باید در اجرای درست این قانون همکاری نموده و به وسیله خود اظهاری در سامانه جامع املاک و اسکان مستندات خود را ارائه نمایند که در صورت عدم همکاری، خانه آنان به منزله خالی تلقی شده و مشمول مالیات می گردد.

وی اضافه کرد: برای مثال اگر فردی به دلایلی دارای خانه خالی زیادی است و از اجاره آن امتناع می نماید، مشول مالیات خواهد شد؛ اما فردی که برای تحصیل فرزند خود در شهر دیگری خانه خریده با ارائه مستندات می تواند از این قانون معاف گردد.

موسوی لارگانی درباره عدم همکاری دستگاه ها در تکمیل سامانه جامع املاک و اسکان گفت: در این که در بعضی مواقع قانون نادیده گرفته می گردد، شکی نیست، اما مشکل مربوط به قانون نیست و اجرای آن ایراد دارد.

وی در خاتمه گفت: با توجه به این که برای اداره کشور به اخذ مالیات و عوارض نیازمندیم، مسئولین مربوطه باید کوشش بیشتری برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی به ویژه در حوزه تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان انجام دهند و مجلس نیز در این جهت نظارت و پیگیری لازم را همچون مراحل تصویب قانون انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2077

به "موسوی لارگانی: ابهامات قانون مالیات بر خانه&zwnjهای خالی رفع شد ، خوداظهاری نکنید، خانه&zwnjهایتان خالی تلقی می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی لارگانی: ابهامات قانون مالیات بر خانه&zwnjهای خالی رفع شد ، خوداظهاری نکنید، خانه&zwnjهایتان خالی تلقی می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید