نمایشگاه فناوری های نرم عرصه نمود پیشران های گام دوم است

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز گفت: جوانان فکور و ایده پرداز از پیشران های اصلی انقلاب و نظام در گام دوم به شمار می فرایند که در نمایشگاه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس به وضوح قابل مشاهده است.

نمایشگاه فناوری های نرم عرصه نمود پیشران های گام دوم است

علی اکبر سلطانی در حاشیه نخستین نمایشگاه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس، ضمن قدردانی پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برای برپایی این نمایشگاه، به خبرنگاران گفت: امروز تولید و حمایت از ایده در مباحث فرهنگی در جامعه مغفول مانده است.

او گفت: تولید، بررسی، جمع بندی و بکارگیری ایده از مسائلی است که چون به آن توجه نشده، موجب شده تا در بحث تهاجم فرهنگی عملا نتوانیم زیرساخت فرهنگی جدی براساس مبانی فکری ملی ایجاد کنیم.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه وجود چنین پارک هایی که بر مبانی تعیینی پایدار هستند، می تواند کمک کننده باشد، گفت: حمایت جدی از چنین پارک هایی برای توسعه، بکارگیری و معرفی بیشتر به شهروندان در شورای شهر در دستور کار قرار خواهیم داد.

سلطانی مطرح نمود: متاسفانه در گذشته به المان هایی که هویت این شهر محسوب می شده، توجه نشده و ساخت و جانمایی آنها به شکل سلیقگی از طریق شهرداری انجام می شده است.

او گفت: در حال حاضر کمیته ای متشکل از سازمان سیما منظر، اعضای شورا وسازمان فرهنگی شهرداری شیراز تشکیل شده که وظیفه دارد هر المانی که بخواهد در شهر احداث و جانمایی شود، علاوه بر کارشناسی هزینه، تناسب هویتی و فرهنگی آن را با شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) و جایگاه ملی این کلانشهر مطابقت دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز ادامه داد: با توجه به موضوع سومین حرم، نگاه ما به سمت ساخت المان هایی است که با هویت شهر شیراز از نظر تاریخی، ایرانی و سومین حرم اهل بیت(ع) مطابقت داشته باشد و در این صورت از چنین المان هایی به شکل جدی حمایت خواهیم کرد.

او یادآور شد: بررسی و بازبینی المان هایی که تا به امروز اجرا شده در دستور کار کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قرار گرفته است.همچنین تلاش شورای ششم بر تاسیس پارک المان هاست و البته جانمایی آن هنوز تعیین نشده است.

این عضو شورای شهر شیراز گفت: تفاوت خاص این نمایشگاه با سایر نمایشگاه ها وجود افراد جوانی است که هم دارای ایده های خوب در حوزه های مختلف و هم دارای ابتکار عمل و خلاقیت هستند.

به گزارش خبرنگاران، نخستین نمایشگاه علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به همت جهاددانشگاهی استان فارس از روز 23 آبان در شیراز افتتاح شد و تا چهارشنبه 27 آبان پذیرای علاقه مندان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3319

به "نمایشگاه فناوری های نرم عرصه نمود پیشران های گام دوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه فناوری های نرم عرصه نمود پیشران های گام دوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید