نیازمند مشارکت در مساعی حوزه فرهنگ هستیم

به گزارش هدا بلاگ، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه کتابگردی 1400 و خانه فرهنگ و هنر گویا، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره رویکرد های تازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعالیت های فرهنگی مطرح نمود: خوشبختانه دولت سیزدهم در کنار اولویت های مهم مالی، معیشتی و اشتغال - که الحق از محورهای مهم در کشور و ضرورتی انکارناپذیرند- موضوع فرهنگ را هم در ردیف اولویت های مهم خود قرار داده است. از سوی دیگر امروز در سرتاسر کشور و در راس مسئولیت های اداری، اجرایی و فرهنگی شاهد یک ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه هم هستیم که همین امر موجب می گردد فعالیت های فرهنگی رشد و نمو بیشتری پیدا کند.

نیازمند مشارکت در مساعی حوزه فرهنگ هستیم

شالویی با اشاره به نصب بیلبوردهای فرهنگی با محتوای کتاب و معرفی نویسنده ها در سطح شهر تهران در ایام هفته کتاب، مطرح کرد: بخش عمده و مهم آنچه که در شهر رخ داده و ما ظواهر آن را می بینیم؛ به شهرداری و فعالیت های آن منتهی می گردد که قابل تقدیر است. از سوی دیگر ما می توانیم نقش پررنگ و قوی دستگاه فرهنگی، خاصه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم در اینگونه برنامه های وسیعی که دیده می گردد، پیدا کنیم و نتیجه آن یک هماهنگی و همگونی و فعالیت مشترک است که می تواند رویدادهای بزرگی را رقم بزند.

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ احتیاجمند هماهنگی و مشارکت در مساعی هستیم، افزود: اگر همه این فعالیت ها و کوشش هایی که در حوزه کتاب و نشر و هنر و فرهنگ اتفاق می افتد، در کنار هم قرار نگیرد، یقینا نمی توانیم نتایج مفید و موثری به دست بیاوریم؛ به ویژه در کشور گسترده ما احتیاج است که حتما برنامه های فرهنگی را با یکدیگر به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و در آغازین ماه های آغاز دولت سیزدهم به سمت و سوی هم افزایی و هماهنگی بین بخش های مختلف حرکت می کنیم، مطرح کرد: امروز پرتوهایی از این رشد و نمو فرهنگی یا فعالیت های عمیق و اساسی را می بینیم که از زمره آن ها همین هفته کتابی است که سال جاری خوشبختانه بسیار گسترده تر و با سلسله ارتباطات بیشتر خود را نشان داده است.

شالویی در ادامه گفت: امیدوارم این حرکت در کنار ارائه کتاب بیشتر، به رشد کتاب خوان ها بینجامد. مشکلاتی هم که جامعه نشر ما -چه در بخش کاغذ، چه در بخش هزینه های این امر و چه در موضوع چاپ و چاپخانه- دارند، یکی پس از دیگری حل و روان گردد؛ خاصه در دوره ای که بیش از هر زمان دیگر به کتاب و کتابخوانی و بهره های آن احتیاج مبرم داریم؛ جامعه فرهنگی و علمی ما منتفع شوند.

سرپرستی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از لزوم انعقاد تفاهم نامه های فرهنگی مابین این وزارتخانه و سایر دستگاه های فرهنگی اطلاع داد و افزود: علاوه بر شهرداری تهران، با دیگر دستگاه های مرتبط و مسئول درصدد انعقاد تفاهم نامه های مشترک در ابعاد و زمینه های مختلف هستیم. حتی در حوزه معاونت هنری هم که در حال حاضر خودم مسئولیت آن را برعهده دارم، به زودی دیداری با شهردار تهران درباره بعضی مجموعه های هنری، از جمله تئاتر شهر خواهیم داشت و اطمینان داریم این همکاری نتایج خوبی برای جامعه هنری ما به ارمغان خواهد آورد.

شالویی در پاسخ به این پرسش که سهم برنامه های کتابی از این دیدارها و تفاهم نامه ها چقدر است، مطرح کرد: همکاران من در حوزه کتاب هم در این باره فعال و در حال فراهم کردن زمینه همکاری های بیشتر هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3333

به "نیازمند مشارکت در مساعی حوزه فرهنگ هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند مشارکت در مساعی حوزه فرهنگ هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید