هر 6 دقیقه یک مرگ جدید بر اثر کرونا در کشور، آیا روش مهار کرونا در ایران درست اجرا می شود؟

به گزارش هدا بلاگ، روز گذشته رکورد بیشترین مرگ و میر در ایران بر اثر ویروس کرونا شکسته شد؛ موضوعی که باعث ایجاد نگرانی فراوانی در میان جامعه شده است.

هر 6 دقیقه یک مرگ جدید بر اثر کرونا در کشور، آیا روش مهار کرونا در ایران درست اجرا می شود؟

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، ویروس کرونا در کشور همچنان قربانی می گیرد، روز گذشته رکورد مرگ ومیر 24 ساعته ناشی از کرونا در ایران بار دیگر و در کمتر از 8 روز شکسته شد، طبق آخرین آمار وزارت بهداشت متأسفانه در 24 ساعت گذشته 235 نفر دیگر از هم وطنان جان خود را ازدست داده اند که درمجموع و از روز شیوع ویروس کرونا در کشور تا روز سه شنبه هفتم مرداد 16 هزار و 147 نفر در کشور فوت کردند، موضوعی که بسکمک از مردم را نگران کرده است.

هر 6دقیقه و 7 ثانیه یک مرگ جدید

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور در 24 ساعت گذشته 2667 ابتلای جدید ثبت شده است که نسبت به روزهای قبل نشان دهنده بالا بودن تعداد ابتلا در کشور است، یعنی هر 32 ثانیه یک ابتلای جدید ثبت شده است، از سوی دیگر 1687 بستری جدید نیز ثبت شده که طبق آمار و ارقام نسبت به روز قبل هر 51 ثانیه یک بستری جدید به تعداد بستری های براثر کرونا ثبت شده است که با توجه به مرگ 235 نفر تقریباً هر 6 دقیقه و 7 ثانیه یک مرگ جدید به ثبت رسیده است که آماری قابل تأمل است.

عادی پنداری که بلای جان شد

اما مهم ترین نکته ای که باید در مورد بالا بودن این آمار موردبررسی قرار گیرد این است که چه اتفاقی رخ داده است که آمار مرگ ومیر ناشی از کرونا بالاست؟ کیانوش جهانپور در موردبررسی آمار میزان مبتلایان گفت: پس از توفیق نسبی در مدیریت بیماری کووید-19 در اواخر اسفند و فروردین که نتایج آن را با کاهش چشمگیر نمودار مبتلایان و تعداد موارد فوت در اردیبهشت ماه مشاهده کردیم، متأسفانه بخشی از جامعه و برخی مسئولان دچار عادی پنداری شده و بازگشایی ها نیز هم زمان انجام شد و به این عادی نمایی کمک کرد و جامعه ای که به نوعی هوشیار شده بود و ترس از کرونا را داشت.

وی افزود:این هوشکمک جای خود را به عادی پنداری داد که این عادی پنداری تأثیر خود را در کاهش رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی گذاشت.

دغدغه ای که خوراک رسانه ای دارد

عادی پنداری موضوعی است که معاونین وزارت بهداشت نسبت به این موضوع تأکید کردند و نگرانی های خود را نسبت به این موضوع بارها بیان کرده بودند، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این زمینه گفت: بزرگ ترین دغدغه ما، نگرانی در مورد ویروس، بیماری و عوارض کرونا نیست بلکه عادی شدن این بیماری است و اگر مردم به سمت عادی سازی بروند و تصور کنند که کووید-19 به سرانجام رسیده و فعالیت ویروس سرانجام یافته یا ضعیف شده، به مسائل بزرگی برای کنترل این بیماری برمی خوریم.

وی افزود: هیچ وقت نمی توانیم با توجه به شرایط موجود مردم را در خانه نگهداریم.

سیاست های جالب وزارت بهداشت

این در حالی است که در فروردین ماه سال 99 معاونین ارشد وزارت بهداشت بارها اعلام کردند که مهم ترین اولویت آن ها برای مهار ویروس کرونا در کشور فاصله گذاری اجتماعی است، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: ما در برابر کرونا دو استراتژی داریم؛ یکی فاصله گذاری اجتماعی که میزان تماس افراد طبیعی را باهم به حداقل برسانیم که این سیاست تا حد ممکن و قابل حصول ادامه می یابد و استراتژی دوم شناسایی بیماران و افرادی که با بیماران روبرو بودند و جداسازی آن هاست.

تهران بی دفاع تر از همیشه

یکی از شهرهایی که اولین محدودیت ها در آن به صورت جدی پیگیری نشد تهران بود، شهری که جمعیت بالا و رفت وآمد زیادی در آن است، در همین زمینه سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: استان تهران به عنوان پرجمعیت ترین و پرترددترین استان برای نخستین بار بعد از خیز اول شیوع کرونا در کشور در شرایط قرمز قرارگرفته که امیدواریم اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان جدی تر گرفته شود. به نظرمی رسد این ابراز امیدواری از سوی سخنگوی وزارت بهداشت هیچ دردی برای مردم دوا نخواهد کرد و فقط اعمال محدودیت های بیشتر می تواند چاره ساز باشد.

لاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه در حال حاضر تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران موج پیک بیماری در اسفند سال گذشته نزدیک شده است؛ همچنین شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان رو به افزایش بوده و نگران کننده است.

شتر، گاو، پلنگ دردسرساز

با توجه به اجباری شدن ماسک از سوی دولت همچنان آمار مرگ ومیر توسط کرونا بالاست، موضوعی که انتظار می رفت با توجه به اجباری شدن ماسک تعداد مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا کاهش یابد، به نظر می رسد دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید فکر جدیدی برای پیشروی کرونا داشته باشند زیرا این بیماری شتر گاو پلنگ ممکن است قربانیان زیادی را در ایران درگیر کند.

4148

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1611

به "هر 6 دقیقه یک مرگ جدید بر اثر کرونا در کشور، آیا روش مهار کرونا در ایران درست اجرا می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر 6 دقیقه یک مرگ جدید بر اثر کرونا در کشور، آیا روش مهار کرونا در ایران درست اجرا می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید