هشدار نخست وزیر سابق قطر درباره تبعات تقابل آمریکا و چین بر منطقه

به گزارش هدا بلاگ، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر سابق نسبت به تبعات رقابت آمریکا و چین بر کشورهای منطقه هشدار داد.

هشدار نخست وزیر سابق قطر درباره تبعات تقابل آمریکا و چین بر منطقه

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از عربی21، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در توییتی نوشت: آمریکا نیروی دریایی بیشتری در منطقه اقیانوس آرام مستقر خواهد نمود تا حضور دریایی خود را در منطقه تشدید کند، این کاری است که واشنگتن عملا از چندی پیش شروع نموده است.

وی در ادامه نوشت: توجه دنیای در سال های آینده به رقابت بین ایالات متحده و چین در زمینه های مالی و سیاسی و قدرت نظامی مورد نظر برای محافظت از این امتیازات معطوف خواهد شد.

بن جاسم نوشت: اگر که کشورهای منطقه برای تحقق تفاهمات شتاب نکنند، اقدامات عملی اتخاذ نکنند و مطابق با منافع مشترک عمل نکنند نتیجه مستقیم این موضع گیری مجدد آمریکا این است که منطقه ما بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد.

وی در اظهارات سابق خود هم گفته بود، دولت جدید آمریکا کوشش خود را برای کاهش سرعت رشد اقتصاد و فناوری چین متمرکز نموده است. آمریکا می داند که اژدهای چین در سالهایی کمتر از تعداد انگشتان یک دست، آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت و اقتصاد چین در مرتبه نخست دنیا قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: به ناچار تب این جنگ مالی بین دو غول دامن کشورهای منطقه خلیج (فارس) را هم خواهد گرفت زیرا ایالات متحده به هر طریقی ما را تحت فشار قرار خواهد داد تا همکاری مالی و نظامی را با چین توسعه ندهیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2844

به "هشدار نخست وزیر سابق قطر درباره تبعات تقابل آمریکا و چین بر منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نخست وزیر سابق قطر درباره تبعات تقابل آمریکا و چین بر منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید