هشدار کارشناس عراقی ، تروریست های آمریکایی تا 10 سال دیگر در عراق می مانند

به گزارش هدا بلاگ، یک کارشناس مسائل نظامی هشدار دارد که آمریکا در نظر دارد به مدت بیش از 10 سال، نظامیان خود را در خاک عراق باقی نگه دارد.

هشدار کارشناس عراقی ، تروریست های آمریکایی تا 10 سال دیگر در عراق می مانند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کارشناسان عراقی درباره نقشه های ایالات متحده آمریکا برای ابقای نظامیان خود در خاک عراق هشدار می دهند.

صفاء الاعسم کارشناس مسائل نظامی و تحلیلگر مسائل راهبردی تأکید کرد که آمریکا در نظر دارد خود را به مدت بیش از ده سال، نظامیان خود را که ایران آنان را نیروی تروریستی می داند، در خاک عراق باقی نگه دارد.

وی به پایگاه خبری المعلومه گفت که نیروهای آمریکایی، در حال حاضر، به وسیله چهار پایگاه نظامی مشغول فعالیت هستند.

این تحلیلگر نظامی اطلاع داد که نظامیان تروریست آمریکایی قصد دارند در مرحله آینده، دو پایگاه نظامی جدید احداث نمایند.

الاعسم گفت که نیروهای آمریکایی از بعضی پایگاه های نظامی در عراق خارج شدند ولی به جای آن، در پایگاه های نظامی اصلی خود در خاک این کشور مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه با این اقدام آمریکایی ها، در واقع هیچ خروج واقعی از عراق صورت نگرفته است، تأکید کرد آمریکا کنترل کامل حریم هوایی عراق در اختیار دارد.

این کارشناس با بیان اینکه، عناصر آمریکایی در شش پایگاه نظامی خود در عراق باقی خواهند ماند، خاطر نشان کرد، نه دولت کنونی و نه دولت آینده عراق نخواهد توانست نیروهای آمریکایی را از خاک این کشور خارج کند.

در همین ارتباط، کریم الخیکانی تحلیلگر سیاسی عراق گفت که نظامیان آمریکایی در راستای اجرای مصوبه مجلس عراق از این کشور خارج نشدند بلکه آمریکا با این کار می خواهد نیروهای اشغالگر جدیدی را به صورت مشروع وارد عراق کند.

الخیکانی تأکید کرد که سفر برهم صالح رئیس جمهور عراق به الأنبار و برگزاری نشست با محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور نیز با توافقات جدید در مورد حضور آمریکا در عراق مرتبط است به ویژه اینکه کُردها و سُنی ها از جمله طرف هایی هستند که با حضور نیروهای آمریکایی در عراق موافقند.

وی همچنین گفت که پایگاه عین الأسد با نصب سامانه پاتریوت و توسعه فرودگاه نظامی به نقطه ای برای اجرای حملات و عملیات های جنایتکارانه جدید تبدیل خواهد شد و جنگ آینده نیز عبارت از عملیات های جنایتکارانه برای سرانجام دادن به حضور الحشدالشعبی به خصوص در مناطق شمالی و غربی به عنوان مقدمه ای برای اعلام موجودیت اقلیم سُنی خواهد بود.

دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا هم، شنبه هفته جاری ضمن اعلام آمادگی کشورش برای دور جدیدی از گفت و گو استراتژیک با عراق، از مقامات عراقی خواست که اگر خواهان حضور نیروهای ائتلاف در عراق هستند، با اتخاذ اقداماتی از آنها حفاظت نمایند (جزئیات بیشتر).

ص

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 390

به "هشدار کارشناس عراقی ، تروریست های آمریکایی تا 10 سال دیگر در عراق می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کارشناس عراقی ، تروریست های آمریکایی تا 10 سال دیگر در عراق می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید