هند، کشور هفتاد و دو ملت

به گزارش هدا بلاگ، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی بزرگ و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

هند، کشور هفتاد و دو ملت

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط دنیاگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای دنیاگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون دنیاگرد برای تماشای جاذبه های دنیاگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

شاید اولین انتخاب ما برای رفتن به یک سفر خارجی در تعطیلات، محدود به کشورهای همسایه و نزدیک به ایران، همچون ترکیه، امارات متحده عربی، گرجستان و غیره باشد و یا اگر به دنبال سفری لوکس و جذاب تر هستیم برخی کشورهای اروپایی همچون اسپانیا، یونان، فرانسه و غیره را انتخاب می کنیم. اما در بین کشورهایی که ممکن است در لیست برنامه های سفر در آینده جای داده گردد، هند است. کشوری که برای عاشقان به تنوع فرهنگ و اتفاقات غیرمنتظره، همچون نگینی در میان دیگر کشورهاست و بسکمک از دنیاگردان و سفر دوستان آرزو دارند در طول دوران زندگی حداقل یک بار به هند سفر کنند.

سفر کردن به کشور هند آنقدر عجیب و غریب است که ممکن است به بهترین سفر عمر شما و یا بدترین آن تبدیل گردد. گستردگی ادیان، تنوع نژادی، وسعت جغرافیایی، تفاوت های سبک زندگی و … برخی از دلایلی هستند که می توانند چالش عظیم و در عین حال جذابی را برای شما به همراه داشته باشند. دنیاگردانی که قصد سفر به این کشور پهناور را دارند باید بیش از هر چیز از لحاظ روانی و ذهنی به آمادگی برای سفر برسند و تحقیق زیادی پیش از برنامه ریزی سفر خود داشته باشند. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد هند در اختیارتان قرار دهیم. سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارت اند از:

هند را بیشتر بشناسیم

جاذبه های زیبای هندوستان

شهرهای دهلی، کلکته و بمبئی

هند را بیشتر بشناسیم

در هند زبان رسمی هندی، که 40 درصد جمعیت این کشور با آن صحبت می کنند، زبان اول شناخته می گردد. مسلمانان هند عمدتاً به زبان اردو صحبت می کنند و مسلط بودن به زبان انگلیسی هم در طول سفر بسیار می تواند به شما کمک کند. واحد پول هند نیز روپیه است که با کد INR شناخته می گردد. نام قدیم کشور هند بهارات بوده است و امروز با نام رسمی جمهوری هندوستان در دنیا شهرت دارد.

برای سفر به هند دو راه پیش روی شماست، اول اقدام از طریق یک آژانس دنیاگردی و سفر با تور و دوم رفتن به هند به صورت سفر به سلیقه شخصی و با برنامه ریزی خودتان. در هر دو حالت فرایند راحتی در اخذ ویزا خواهید داشت و می توانید با مراجعه به سفارت هند در خیابان شهید بهشتی تهران، ویزای خود را ظرف یک هفته دریافت کنید. بهترین راه برای رفتن به هند، از طریق هوایی است که می توانید بلیت های خود را به سهولت از آژانس دنیاگردی ققنوس بلیت تهیه کنید.

اوایل پاییز تا اواخر زمستان بهترین زمان سفر به هند است و در مابقی ماه های سال آب و هوای گرمی را تجربه خواهید کرد. بهترین محل اقامت را می توانید در هتل های هند پیدا کنید که هم از قیمت مناسبی برخوردارند و هم در سطح قابل قبولی از نظافت قرار دارند. در بسکمک از محله های هند و نقاط شلوغ ممکن است با مشکل نظافت روبرو شوید و اگر وسواس نسبت به تمیزی و پاکیزگی دارید ممکن است کمی در سفر خود دچار مشکل شوید.

توجه داشته باشید که هند کشور بسیار عظیمی است و سفر به تمام جاذبه های دیدنی آن ممکن است در یک برنامه سفر میسر نباشد، اما می توانید ظرف مدت یک هفته تا ده روز برای جهت موسوم به مثلث طلایی هند شامل سه شهر دهلی، آگرا و جیپور برنامه ریزی کنید و بهتر است قبل از هر چیز نگاهی به نقشه هند داشته باشید.

دبی را بیشتر بشناسید

توجه داشته باشید که هند کشور بسیار عظیمی است و سفر به تمام جاذبه های دیدنی آن ممکن است در یک برنامه سفر میسر نباشد.

جاذبه های زیبای هندوستان

همان طور که گفته شد تعداد زیبایی های هند بسیار زیاد است و کسب اطلاعات راجع به آن ها به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد بااین حال تلاش کرده ایم تا در این بخش برخی از جاذبه های زیبای هندوستان را معرفی کنیم:

1. رود گنگ: رود گنگ عظیم ترین رود در شبه قاره هندوستان است و از اهمیت و قداست خاصی در میان بومیان برخوردار است. اگر در غروب به کرانه های این رود بروید شاهد خیل عظیم مرد و زن هایی هستید که در حال تفریح، نیایش و شست و شوی خود در آب گنگ هستند. حتی ممکن است با صحنه هایی از رها کردن جنازه مردگان در رود که جزئی از آیین های کفن ودفن هندوهاست روبرو شوید. درهرصورت تجربه جدیدی از دیدن هندیان در کنار این رود به دست خواهید آورد.

2. تاج محل: کمتر کسی را می توان پیدا کرد که برای حداقل یک بار هم که شده تصویری از تاج محل ندیده و وصف زیبایی حیرت انگیز آن را نشنیده باشد. در واقع این اثر هنری زیبا که به ممتاز محل نیز مشهور است، بنای یادبودی برای ارجمند بانو بیگم، همسر ایرانی شاه دنیا (پنجمین امپراتور گورکانی هند) است که به دستور وی بنا شده است. این بنا دارای معماری بی نظیری است که می تواند چشم هر بیننده ای را به خود معطوف کند.

3. غارهای شگفت انگیز الورا و آجانتا: غارهای الورا و آجانتا درواقع معابدی صخره ای هستند که به شکل غار ساخته شده اند و جزء نمونه های بی نظیر هنرهای مذهبی در دنیا به شمار می فرایند. این مجموعه غار دارای 30 غار عظیم و کوچک است که قدمت آن ها به 2 قرن پیش باز میلاد می گردد. این غارهای شگفت انگیز که در 40 کیلومتری شهر جالگائون هند قرار گرفته اند دارای نقاشی ها و حکاکی های زیبایی هستند که عمدتاً درباره بودا می باشد. غارهای الورا و آجانتا که در سال 1983 در میراث دنیای یونسکو ثبت شده اند، هر ساله پذیرای تعداد زیادی از دنیاگردان هستند و نباید فرصت دیدن و بازدید آنها را از دست داد.

4. گوا: گوا درواقع شهری بندری در حاشیه جنوب غربی هند است که دارای طبیعت زیبا شامل تپه های سرسبز در کنار رودهای خروشان با کشتزارهای برنج و درخت های سر به فلک کشیده گرجهتی است که زیبایی زائدالوصفی را به همراه دارد. علاوه بر زیبایی های طبیعی گوا می توانید مراکز تفریحی و فرهنگی وسیع و نسبتاً مدرنی را در سواحل گوا پیدا کنید و وجود امکانات رفاهی مناسب باعث شده این بخش یکی از گزینه های اصلی تورها و دنیاگردان باشد.

شهرهای دهلی، کلکته و بمبئی

یکی از برجستگی های هند نسبت به سایر کشورها، شهرهای آن است؛ جایی که می توان در آن مسجد، معبد، زیارتگاه و کلیسا را در کنار هم دید و همه افراد با ادیان و اعتقادات خود در صلح و آرامش در کنار یکدیگر در حال زندگی هستند، به همین جهت به هندوستان کشور 72 ملت گفته می گردد. شناخته شده ترین این شهرها که پر از جاذبه های دیدنی و بعضاً عجیب وغریب هستند دهلی (پایتخت هند)، بمبئی (پایتخت مد، فیلم، تجارت و سرگرمی هند) و کلکته (پایتخت هنری هند) است که گشت وگذار در آن ها می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

در هر حال باید توجه کرد که کشور هند برای هر دنیاگردی ممکن است مناسب نباشد و اگر برای بار اول به این کشور سفر می کنید ممکن است با شوک فرهنگی روبرو شوید. بهتر است پیش از سفر اطلاعات کاملی راجع به نقشه هند و راه های ارتباطی، غذاها، محل های اقامت، سفارت هند، قیمت ها و غیره به دست آورید. بسکمک از جهانگرد ها ترجیح می دهند حداقل برای بار اول در قالب تور به این کشور سفر کنند تا کمی با شرایط آشنا شوند و برای دفعات بعد خود به صورت فردی به این کشور سفر کنند. با این حال هر چقدر از زیبایی ها و خوبی های این کشور گفته گردد کم است و اگر بار سفر خود را به مقصد هندوستان ببندید قطعاً تجربه به یادماندنی و منحصر به فرد از این سفر یادگار شما خواهد بود.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ققنوس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1960

به "هند، کشور هفتاد و دو ملت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند، کشور هفتاد و دو ملت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید