واکسن ضد کرونای آمریکا اواخر پاییز آماده می گردد

به گزارش هدا بلاگ، مدیر موسسه ملی آلرژی ها و بیماری های عفونی آمریکا می گوید: در صورت موفقیت آمیز بودن واکسن ضد کرونای شرکت مدرنا، این واکسن اواخر پاییز یا اوایل زمستان آماده خواهد شد.

واکسن ضد کرونای آمریکا اواخر پاییز آماده می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، آنتونی فاوسی مدیر موسسه ملی آلرژی ها و بیماری های عفونی آمریکا(NIAID) می گوید: در صورتی که از ایمن و مؤثر بودن واکسن ضد کرونای شرکت مدرنا اطمینان حاصل گردد، این واکسن اواخر پاییز یا اوایل زمستان آماده خواهد شد.

واکسن تجربی ویروس کرونا که توسط شرکت مدرنا ساخته خواهد شد، در صورت مؤفقیت آمیز بودن تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را به سرعت دریافت می نماید تا جهت رسیدن به آن کوتاه تر گردد.

مُدرنا یک شرکت زیست فناوری مستقر در کمبریج، ماساچوست است که بر داروپژوهی و توسعه دارو بر پایه آران ای پیغام رسان (mRNA) متمرکز است.

این شرکت یکی از 8 شرکتی است که به سرعت برای ساخت واکسن ضد کرونا وارد عرصه شد و مرحله نخست آزمایش بالینی آن را چند هفته پیش برگزار کرد؛ آزمایش بعدی این واکسن قرار است آخر این ماه برگزار گردد.

در حال حاضر نیز، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بر روی فرایند ساخت واکسن شرکت مذکور نظارت دارد تا نتیجه حاصل از آن زودتر اعلام گردد.

این شرکت در کوشش است تا یک واکسن ایمن و مؤثر را علیه ویروس کرونا بسازد که تا به امروز منجر به مرگ بیش از 287 هزار نفر در سراسر دنیا شده است.

فاوسی تأکید می نماید: پیروزیت آمیز بودن نتایج آزمایش های بالینی شرکت مدرنا از این جهت که اگر بیش از یک واکسن پیروز ساخته گردد، در دسترس بودن دنیای آن آسانتر است، حائز اهمیت است.

انتهای پیغام/

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 673

به "واکسن ضد کرونای آمریکا اواخر پاییز آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ضد کرونای آمریکا اواخر پاییز آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید