ورود دام عشایر بدون مجوز در اردبیل جرم است ، معین زمان ورود دام به مراتع ییلاقی

به گزارش هدا بلاگ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع داری یا ورود دام بیشتر از تعداد مشخص شده در پروانه مرتع داری جرم محسوب می گردد و با متخلفان برخورد می گردد.

ورود دام عشایر بدون مجوز در اردبیل جرم است ، معین زمان ورود دام به مراتع ییلاقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، شهامت راهنمایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اضافه نمود: براساس آنالیز هایی که توسط کارشناسان منابع طبیعی استان اردبیل اجرا شده است، 10 خرداد 99 تاریخ ورود دام به مراتع ییلاقی اردبیل مشخص شده تا از تخریب مراتع جلوگیری گردد.

وی اظهارکرد: انتظار می رود عشایر استان به تاریخ مشخص شده توجه داشته و در راستای جلوگیری از تخریب مراتع ییلاقی و بهره برداری اصولی از این مراتع از کوچ زودهنگام خودداری نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع داری یا ورود دام بیشتر از تعداد مشخص شده در پروانه مرتع داری جرم محسوب می گردد، براساس قانون متخلفان در این حوزه به وسیله مراجع قضایی مربوطه تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

راهنمایی بیان نمود: براساس قوانین و مقررات موجود در این حوزه پروانه مرتع داری عشایر استان باید برای سال 99 تمدید شده و همراه آن ها باشد تا در هنگام استفاده از مراتع و در صورت لزوم پروانه مرتع داری یا سند قرارداد اجرای طرح به مأموران حفاظتی ارائه دهند.

وی توضیح داد: شماره تماس 1504 برای دریافت گزارش های تخلفات در این حوزه تدارک دیده شده است، انتظار می رود تا در صورت ورود بدون مجوز دام به مراتع بهره برداران و شورای اسلامی روستاها موضوع را گزارش دهند تا برخوردهای لازم با متخلفان انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 635

به "ورود دام عشایر بدون مجوز در اردبیل جرم است ، معین زمان ورود دام به مراتع ییلاقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دام عشایر بدون مجوز در اردبیل جرم است ، معین زمان ورود دام به مراتع ییلاقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید