وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در غرب و شرق کشور

به گزارش هدا بلاگ، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید سبب ایجاد گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد، گفت: این شرایط فردا و پس فردا (10 و 11خرداد ماه) در جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در غرب و شرق کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب (9 خرداد ماه) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز غربی بارش پراکنده گاهی به همراه رعد و برق و وزش باد، در بخش هایی از شمال غرب کشور بارش پراکنده همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت و در غرب و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس رشد ابر پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (10 خرداد ماه) در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز وزش باد، بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه روزهای یکشنبه (11 خرداد ماه)، دوشنبه (12 خرداد ماه) و سه شنبه (13 خرداد ماه) جوی به نسبت پایدار در کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید سبب ایجاد گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب غرب و غرب کشور بویژه در استان های خوزستان و ایلام دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه ضمن بیان اینکه بعدازظهر فردا (10 خرداد ماه) شمال خلیج فارس و یکشنبه (11 خرداد ماه) شمال و بخش های مرکزی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش بینی می شود، شرح داد: طی همین مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

ضیاییان در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (10 خرداد ماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی به همراه وزش باد و به تدریج افزایش ابر با حداکثر دمای37 و حداقل دمای 26 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (11 خرداد ماه) کمی تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداکثر 36 و حداقل دمای 24 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 761

به "وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در غرب و شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در غرب و شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید