پتروشیمی زنجان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش هدا بلاگ، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های اجرا شده طی یک سال اخیر، در اجرای پتروشیمی زنجان نزدیک به 15 درصد پیشرفت حاصل شده و در مجموع اکنون این پیشرفت پروژه به حدود 45 درصد رسیده است.

پتروشیمی زنجان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه پتروشیمی زنجان چند مشکل و گیر اصلی داشت که اگر مسائل آن حل نمی شد امکان پیشبرد این مجموعه وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر عملیات های اجرایی در پروژه پتروشیمی زنجان فعال است، اضافه نمود: 52 درصد از کل این پروژه شامل خرید تجهیزات است که بخش قابل توجهی از آن که عموما محصولات و کالا های خارجی است اکنون در محل انبار های شرکت پیاده شده و چند محموله هم در گمرک در فرآیند ترخیص قرار دارند.

طاهری گفت: بخشی از محموله ها نیز سفارش داده شده است، ولی به علت تحریم ها هنوز پیروز به تحویل آن ها نشده اند که در این خصوص اگر پیروز به جابجایی محموله نشوند، خرید از کشور های دیگر، جایگزین خواهد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: اگر با سرعتی که طی یک سال گذشته کار های مربوط به پروژه پتروشیمی زنجان دنبال شده، کار ها انجام گردد، تا یک سال و نیم و یا حداکثر 2 سال، پروژه به صورت کامل آماده بهره برداری می گردد.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3590

به "پتروشیمی زنجان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروشیمی زنجان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید