پلمپ خانه های اقامتی غیرمجاز در تهران

به گزارش هدا بلاگ، 30 تا 35 خانه غیرمجاز در تهران که بدون مجوز به پذیرش مسافر اقدام می کنند، شناسایی شدند.

پلمپ خانه های اقامتی غیرمجاز در تهران

ولی تیموری مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات جهانگردی گفت:

فهرست خانه های غیرمجاز در تهران را یک ماه، پیش اتحادیه هتلداران استان تهران در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گذاشته که پس از بررسی و استعلام تعیین شد هیچ یک از این خانه ها مجوز ندارند و غیرمجاز فعالیت می کنند، ما هم اسامی آن ها را در اختیار اداره اماکن نیروی انتظامی قرار دادیم تا طبق قانون با آن ها برخورد کند.

وی با بیان این که در استان تهران تا به امروز برای هیچ خانه ای با عنوان خانه مسافر مجوز صادر نشده و فعالیت این خانه ها در جهانگردی غیرمجاز تلقی می شود، درباره شرایط ایجاد چنین اقامتگاه هایی در شهرهای مختلف به ویژه تهران با توجه به تراکم رفت و آمد به آن، توضیح داد:

هر استان کارگروهی متشکل از کننده استاندار، فرماندار، تعزیرات، دادستان، امکان، نیروی انتظامی، تشکل های جهانگردی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی دارد که براساس شرایط آن شهر یا استان برای ایجاد خانه مسافر در بازه زمانی تعیینی اعلام نیاز می کند، ما هم بر اساس تصمیم جمعی آن کارگروه استانی، مجوز خانه مسافر را صادر می کنیم. درباره استان تهران تا به امروز این اعلام نیاز مطرح نشده است.

وی افزود که قرار بود نام این خانه ها در بازه زمانی که فعال هستند در سامانه ای آنلاین معرفی شود تا پدیده تابلو به دست ها جمع آوری شود که متاسفانه شرکت توسعه جهانگردی به عنوان مجری خانه مسافر، تا به امروز این سامانه را راه اندازی نکرده است.

تیموری گفت:

به هر حال از نظر سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی تنها خانه هایی امکان پذیرش جهانگرد و مهمان را دارند که از این سازمان مجوز دریافت کرده باشند و ما درصورت دریافت گزارش از خانه های غیرمجاز آن ها را به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی خواهیم کرد.

پیش تر تعدادی خانه غیرمجاز که به پذیرش مسافران چینی و عرب در تهران اقدام کرده، شناسایی شده بودند که تنها برخی از آن ها پلمب شدند. با نزدیک شدن به نوروز نیز با وجود آن که هتل های تهران گفته اند تا 50 درصد تخفیف خواهند داد، اما تبلیغات برخی از این خانه های شخصی برای پذیرش مسافران نوروزی در فضای مجازی پررنگ تر و گسترده شده است.

نرخ اقامت در این خانه های شخصی بدون مجوز در تهران با ظرفیت های تعیین شده از 2 تا 6 نفر، شبی از 200 هزار تا 2.5 میلیون تومان است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3441

به "پلمپ خانه های اقامتی غیرمجاز در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمپ خانه های اقامتی غیرمجاز در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید