پیامدهای سنگین کرونا بر اقتصاد جهانی

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران: مدیر عظیم ترین صندوق سرمایه گذاری دنیا نسبت به پیامدهای سنگین ویروس کرونا بر اقتصاد دنیای هشدار داد.

پیامدهای سنگین کرونا بر اقتصاد جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مدیر موسسه بلک راک که عظیم ترین صندوق سرمایه گذاری دنیا محسوب می گردد پیش بینی کرد در نتیجه شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح دنیا، میزان تولیدات ناخالص داخلی دنیا در نیمه نخست سال جاری شش تریلیون دلار کاهش یابد که معادل 11 درصد کل اندازه اقتصاد دنیا است. وی هم چنین هشدار داد که پنج میلیون نفر در سراسر دنیا باخطر از دست دادن شغل خود روبرو اند و شمار بسیار بیشتری نیز احتمالا با کاهش حقوق و مرخصی های اجباری روبرو خواهند شد.

از سوی دیگر بانک گلد من ساکس در گزارشی با هشدار نسبت به جدی تر بودن بحران کرونا نسبت به رکود عظیم سال 2008 هشدار داد که در سناریو بدبینانه ممکن است رشد مالی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری به منفی 34 درصد برسد که 10 درصد بیشتر از رقم پیش بینی شده در گزارش قبلی است هم چنین انتظار می رود در سه ماهه نخست سال جاری اقتصاد آمریکا 9 درصد کوچک تر گردد.

این بانک آمریکایی با قطعی دانستن پیامدهای شیوع کرونا بر بازار کار پیش بینی نموده است نرخ بیکاری آمریکا به 15 درصد افزایش یابد که سه درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از احتمال سخت تر شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داده است. اکنون تجمع بیش از 10 نفر در آمریکا ممنوع است.

گلدمن ساکس پیش بینی نموده است در صورت وخیم تر شدن شرایط در آمریکا، بانک مرکزی آمریکا با تزریق 454 میلیارد نقدینگی اقدام به ثبات بخشی به بازار اوراق این کشور کند. هم چنین رشد قابل توجه 19 درصدی برای اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم در صورتی که بحران کرونا تا نیم سال اول به انتها برسد پیش بینی شده است.

اکنون آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 در دنیا و سومین آمار شمار قربانیان را پس از ایتالیا و اسپانیا دارد به گونه ای که یک نفر از هر چهار مبتلا به کووید-19 در دنیا، آمریکایی هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 341

به "پیامدهای سنگین کرونا بر اقتصاد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامدهای سنگین کرونا بر اقتصاد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید