چالش بازگشایی در ژاپن به دلیل عدم وجود گواهی واکسن کرونا

به گزارش هدا بلاگ، دولت ژاپن میخواهد برای بازگشایی دوباره و برداشتن محدودیت ها برنامه ریزی کند که این مستلزم استفاده از گواهی واکسن تست کوید-19 است؛ اما این گواهی در ژاپن با چالش هایی همراه است.

چالش بازگشایی در ژاپن به دلیل عدم وجود گواهی واکسن کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از رویترز، عدم وجود گواهینامه واکسن و آزمایش کرونا در در ژاپن شرایط را برای این کشور در برداشتن محدودیت ها و باز کردن دوباره اقتصاد سخت می نماید.

این بدین معنی است که کسب و کارها از موج نو فراگیری در طول زمستان نگرانی دارند و برای استخدام دوباره نیرو ها یا درخواست مواد اولیه از عرضه کنندگان دچار شک و تردید هستند. مدیر یکی از کافه های ژاپن می گوید: من هر سال برنامه ویژه ای برای آخر سال داشتم.اما سال جاری می خواهم آن را لغو کنم چرا که کارشناسان می گویند موج ششم ویروس کرونا بدون شک در راه خواهد بود.

دولت ژاپن به دلیل عملکرد ضعیف خود در واکسیناسیون مورد انتقاد قرار گرفته است و نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر، آخرین گزینه در پیاده سازی این طرح بوده است.

در ماه های اخیر موارد ابتلا به کوید-19 در کشور ژاپن به تدریج کاهش یافته و تعداد واکسیناسیون بیشتر شده است. این موضوع به دولت ژاپن اجازه می دهد برای طرح بازگشایی دوباره و برداشتن محدودیت ها برنامه ریزی کند، اما این مستلزم استفاده از گواهی واکسن تست کوید-19 می باشد.

دو چالش اساسی در این کشور در مورد گواهی واکسن وجود دارد. یکی موضوع حل نشده حریم خصوصی افراد و دیگری موضوع فرایند واکسیناسیون است که تا کنون به وسیله مقامات محلی یا نیروهای دفاع شخصی صورت گرفته است و پایگاه داده یکسانی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3292

به "چالش بازگشایی در ژاپن به دلیل عدم وجود گواهی واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش بازگشایی در ژاپن به دلیل عدم وجود گواهی واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید