چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم

به گزارش هدا بلاگ، در هر کسب و کار کوچک، زمانی پیش می آید که وقت رشد او خواهد بود و تمام مشاغل به این مرحله از زندگی وارد می شود. فرقی نمی کند که چه کاری بکنید؛ خواه یک مشاور باشید که به تازگی کسب و کارش را شروع کرده، خواه یک آژانس هواپیمایی باشید که با تأمین کنندگان و مشتریان مختلف کار می کند و خواه یک شرکت خصوصی باشید که سعی دارد کاری خوب در این دنیا انجام دهد؛ بالاخره وقت آن خواهد رسید که دیگر برچسب ها و استیکرهای رنگی یا اکسل جواب کار شما را ندهد. متوجه نشدید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟ ما در مورد دلایل نیاز هر متخصص و کسب و کار به چیزی به نام سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) صحبت می کنیم.

چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم

بگذارید روراست باشیم. مدت زمان زیادی نمی گذرد که واژه CRM به گوشم خورد اما اصلا نمی دانستم که مخفف چیست یا به چه دردی می خورد. تا آخر آن روز فهمیدم که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یک راه شیک و حرفه ای برای گفتن این جمله است که من به مدیریت ارتباطات با تمام مشتریانم نیاز دارم. وقتی که شروع به کار می کنید شاید وارد کردن نام مشتریان در یک دفترچه یادداشت و یا فرم اکسل نیازتان را برطرف کند، اما اگر به طور خاص در بخش فروش باشید، وقتی که تعداد مشتریانتان از 100 نفر فراتر رفت، دیگر به همان راحتی و نمی توانید با اکسل کار کنید.

خوب دقیقا چرا ما به نرم افزار CRM نیازمندیم؟

دلایل بسیار زیادی دارد. اما در اینجا چند دلیل ساده را عنوان کردم:

1. ارتباط پرسود با مشتری براساس داده های که توسط پرسنل شما به راحتی در برنامه وارد میشود، افزایش مشارکت و همکاری تیم خدمات پس از فروش، سرعت بخشیدن به ارتباطات داخل سازمان، روشن شدن خط و مشی کسب و کار، تمرکز بر ارتباط نزدیک تر و عمیق تر با مشتریان و هزاران مزیت دیگر…

2. داشتن اطلاعات مشتریان یکی از مهمترین دلایلی است که ما در کسب و کارمان بسیار نیاز داریم. نرم افزار CRM کمک می کند اطلاعاتی که شما به آن نیاز دارید به طور مرتب و یکجا در اختیارتان باشد و برای پیدا کردن یک ایمیل یا شماره تلفن ساده نیاز نداشته باشید کل اطلاعات و مدارک را زیر و رو کنید. بنابراین داشتن یک بانک اطلاعاتی یکپارچه آنلاین (حتی برای مجموعه هایی که تعدد شعبه دارند) به شما این امکان را میدهد که در هر مکان و با هر دستگاهی بتوانید به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

3. همه فروشندگان محصول و یا خدمات می دانند که پیگیری خرید مشتری بسیار مهم و حیاتی است. برای اینکه یک رابطه خوب و محکم با مشتری برقرار نمایید، نیاز است که خریدها و زمان ارسال و دریافت آنها را داشته باشید. می توانید این اطلاعات را در یک فایل اکسل ذخیره کنید. اما باید بدانید که این برنامه ها برای این کار طراحی نشده اند. یکی از قابلیت های نرم افزار crm این است که هنگامی که نیاز به پیگیری دوباره یک مشتری دارید برای خود یک اعلان هوشمند تنظیم کنید که به شما و یا کارمندانتان اطلاع رسانی هوشمند انجام پذیرد

4. نرم افزار crm بار وظایف غیرضروری را باتوجه به اینکه همه مدیران دچار کمبود وقت میشوند از شانه مدیران برمیدارد و این به علت کارهای تکراری هر روز است. نرم افزار crm به وسیله اتوماتیکسازی کارهای تکراری در وقت و زمان همه سازمان علی الخصوص مدیران صرفه جویی می کند. البته که برقراری ارتباط با تمام مشتری ها و افراد مدنظرتان که قصد سرمایه گذاری روی آنها را دارید زمان زیادی می خواهد. اما نرم افزار crm به شما کمک می کند که این زمان را کاهش دهید. به این ترتیب که به وسیله نرم افزار crm می توانید مشتری های خود را در لیست های متفاوت نگهداری کنید و به صورت اتوماتیک امکان بخش بندی یک سری از مشتری ها را در گروه های خاص، آن هم بر مبنای خرید و یا رفتارهای دیگران را در هنگام خرید امکان پذیر می باش و در هر زمان که مورد نظر شما بود به وسیله پیامک و تلفن و ایمیل با آنها در ارتباط باشید.

5. نرم افزار crm کمک می کند که همه اعضای سازمان به یک پایگاه متصل باشند و در تاریخ های مهم و اطلاعات مورد نیاز مشتری بروز و هماهنگ باشند.

6. یکپارچگی اطلاعات که با نرم افزار CRM بدست می آید کمک میکند تمامی اطلاعات تماس مشتریان و سوابق تماس بصورت یکپارچه در اختیار کارشناسان مجموعه باشد و بصورت یکپارچه در یک مکان ذخیره و بروز رسانی می شود و میتوانید دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات مشتریان به واسطه نیامدن یک کارمند فروش خود نباشید و در صورتی که یکی از همکاران شما به هر دلیلی در سازمان حضور نداشته باشد دیگر اعضای سازمان می توانند به اطلاعات مشتریان و سوابق و جزئیات امور آنها دسترسی داشته باشند.

7. با نرم افزار CRM تحت وب آذران وب شما می توانید در خارج از دفتر کارتان نیز به اطلاعات و سوابق مشتریان دسترسی داشته باشید.

پس به طور کلی شما برای آنکه بتوانید کسب و کار خود را کارآمد کرده و درآمد خود را افزایش دهید به CRM نیاز دارید. همچنین برای ایجاد فرآیندهای پیروز تکرار پذیر به نرم افزارcrm نیازمند هستید. علاوه بر اینها رقبای شما به دنبال کسب مزیت رقابتی در یک محیط هستند شما باید علاقه و نظر مشتری های به روز را به خود جلب کنید.

و در آخر مهمترین بخش که نرم افزار crm در آن به خوبی عمل می کند پیش بینی آینده تجارت است، چرا که گردآوری اطلاعات فروش، به طور اتوماتیک، به صورت جدول و نمودار تهیه می شود و مدیران به وسیله آن ها قادرند آینده تجارت خود را پیش بینی نمایند. البته مدنظر داشته باشید یک شرکت باتجربه می تواند با خدمات پشتیبانی مناسب رویای شما را محق نماید که آذران وب همیشه در کنار شما میباشد و برای مشاوره رایگان میتوانید با ما تماس حاصل نمایید.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1382

به "چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید