چرا سفر در جوانی بهتر است؟

به گزارش هدا بلاگ، آنچه سفر به انسان یاد می دهد

سفر چیزهای زیادی به انسان یاد می دهد و او را پخته می کند. با هر بار مسافرت رفتن، تجربه های جدیدی یاد می گیریم و علاوه بر آن می توانیم بیشتر خود را بشناسیم و خودمان را در شرایط مختلف و گاهی سرد محک بزنیم. حتما تا حالا شنیده اید که می گویند سفر همیشه می تواند انسان را تغییر دهد اما قطعا اگر این تجربه لذت بخش در دوران جوانی اتفاق بیفتد، اثرهای شگفت انگیزی روی انسان می گذارد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا ببینید چرا سفر در جوانی بهتر است و مسافرت رفتن چه تاثیری روی زندگی انسان دارد:

چرا سفر در جوانی بهتر است؟

قطعا نمی توان گفت که سفر همه چیز را به انسان یاد می دهد اما خیلی چیزها را مثل صبر، تحمل، اقتصادی بودن، استقلال و… که اگر بخواهیم راجع به همه فواید آن صحبت کنیم باید یک فهرست بلند بالا را ارائه کنیم. اما سفر به شما چیزهایی را یاد می دهد که در مدرسه و دانشگاه یا حتی در محل کار یاد نمی گیرید و اگر در جوانی باشد خیلی بهتر از دوران میانسالی است چون بدون شک 10 سال دیگر از اینکه خیلی از کارها را می توانسته اید اما انجام نداده اید، پشیمان می شوید.

اگر بخواهیم از تاثیرات خوبی که سفر روی انسان می گذارد بصورت فهرست وار صحبت کنیم باید بگوییم:

- سفر به شهرهای مختلف و کشورهای دیگر باعث می شود تا با فرهنگ های متفاوتی آشنا شوید و بتوانید درک متنوعی از آداب و رسوم مردم بدست بیاورید.

- با سفر، حواس تان به چالش کشیده می شود. چیزهای تازه می بینید، نواهای مختلفی می شنوید، غذاهای تازه می خورید و بوهای تازهی می شنوید.

- به جز چشم، فکر تان را هم روی یک دنیای دیگر باز می کنید و مردم و دنیای متفاوتی را می بینید و به عبارتی، به یک پرسپکتیو از فضای اطرافتان می رسید.

- یاد می گیرید تا استقلال داشته باشید و به خودتان متکی باشید.

- در سفر می توانید علایق واقعیتان را بشناسید و به تکامل برسید. در مواقعی که تنها هسستید و کسی کنارتان نیست، در دل طبیعت بیشتر فکر کنید و ببینید آیا راهی که تا به حال پیموده اید همان راهی بوده است که همیشه آرزویش را داشته اید یا نه و اگر جوابتان نه باشد، دنبال چیزی بروید که دوست دارید.

- در سفر یاد می گیرید کارهای تازهی انجام دهید، با افراد تازهی آشنا شوید و چیزهای تازهی یاد بگیرید.

- یکی از بهترین بخش های سفر، آشنایی با افراد دیگر و پیدا کردن دوست های تازه است.

- مسافرت رفتن به شما یاد می دهد که گذشته را فراموش کنید و به آینده فکر کنید. در زندگی بعضی از افراد ممکن است حوادث تلخی در گذشته اتفاق افتاده باشد که توانایی فراموش کردن ان را نداشته اند. سفر به شما یاد می دهد با تجربه از گذشته، آن را فراموش کنید و حال روحیتان بهتر شود.

- در حین سفر، کسی که قرار است کار تازه انجام دهد و تجربه های خوب تازه ای بدست بیاورید، شما هستید. بنابراین با اهمیت دادن به خود، یاد می گیرید خودتان را دوست داشته باشید قبل از اینکه بقیه دوستتان بدارند.

و در اخر اینکه سفر کمک می کند تا از دنیای مجازی بیرون بیاییم و خودمان چیزها را تجربه کنیم و دنیای تازهی از خودمان بسازیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3482

به "چرا سفر در جوانی بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سفر در جوانی بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید