کابوس لجستیکی بر سر کدهای کیف هسته ای رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش هدا بلاگ، تصمیم دونالد ترامپ برای عدم شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن، مسائل لجستیکی بسیار جدی برای حساس ترین بخش تحویل قدرت که کدهای هسته ای هستند، ایجاد نموده است.

کابوس لجستیکی بر سر کدهای کیف هسته ای رئیس جمهوری آمریکا

به نوشته روزنامه دیلی میل، در جریان یک مراسم تحلیف عادی در آمریکا، این کیف هسته ای که حاوی تجهیزاتی است که رئیس جمهور می تواند از آن برای تایید دستوراتش و اجرای یک حمله هسته ای استفاده کند، در ظهر روز تحلیف از طرف یک دستیار ریاست جمهوری به طرف مقابل تحویل داده می شود.

ترامپ میخواهد هشت صبح امروز (چهارشنبه) به وقت واشنگتن دی.سی راهی عمارت مارالاگو در فلوریدا شود. او به عنوان رئیس جمهوری آمریکا این کیف هسته ای را همراه خودش می برد.

استفان شوآرتز، از کارشناسان نشریه بولتن آف اتمیک ساینتیستس به سی ان ان گفت، مقام های دخیل در این موضوع کار مفصلی در پیش دارند. او گفت: دست کم سه یا چهار دکمه تعریف شده است؛ یکی از رئیس جمهور پیروی می نماید، یکی از معاون رئیس جمهور و یکی هم معمولا برای شخصی معین شده در مراسم هایی مثل تحلیف ها و سخنرانی های سالانه وجود دارد.

این کارشناس تاکید نمود: روز بیستم ژانویه، دکمه های اضافی تعریف شده از دسترس خارج می شوند و تنها کیف مایک پنس می ماند، مگر اینکه دفتر نظامی کاخ سفید یک کیف پشتیبان برای بایدن تهیه نموده باشد.

رئیس جمهور همیشه یک کارت پلاستیکی معروف به بیسکوئیت را همراه خودش دارد که حاوی کدهایی است که آن رئیس جمهور را می شناسد و آن فردی است که می تواند دستور یک حمله با تسلیحات اتمی را صادر کند. کارت ترامپ در ظهر روز تحلیف باطل و کارت بایدن فعال می شود.

پس از آن مسوول کیف هسته ای از فلوریدا به واشنگتن دی.سی بازمی شود. ترامپ اولین رئیس جمهوری از 1869 است که در مراسم تحلیف جانشینش شرکت نمی نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2304

به "کابوس لجستیکی بر سر کدهای کیف هسته ای رئیس جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابوس لجستیکی بر سر کدهای کیف هسته ای رئیس جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید