کاهش ورودی آب به سدهای تهران

به گزارش هدا بلاگ، در حال حاضر میزان ورودی سدهای پنچگانه استان تهران از ابتدای سال آبی 121.5 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 151 میلیون مترمکعب بود، 20 درصد کاهش را نشان می دهد.

کاهش ورودی آب به سدهای تهران

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، حجم آب ورودی به مخازن سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو از ابتدای سال آبی تا به امروز (3 آذرماه) به ترتیب 30، 25، 25، 21 و 20 میلیون مترمکعب بوده است که به غیر از سدهای امیرکبیر و طالقان در سایر سدهای استان با کاهش حجم ورودی آب روبرو هستیم.

محمد شهریاری - مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران در این راستا به کاهش 104 میلیون متر مکعبی حجم ذخیره فعلی آب دریاچه سدهای تهران نسبت به زمان مشابه سال گذشته اشاره نمود و گفت: درحال حاضر میزان ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه تهران 642 میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته 746 میلیون متر مکعب بوده است.

به گفته وی با توجه به شرایط فعلی حجم ذخیره آب در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو نیز که به ترتیب 111، 40، 72، 255 و 163 میلیون متر مکعب است و با توجه به شرایط کرونایی حاکم در استان و تأثیر آن بر افزایش مصرف آب، از همشهریان محترم خواهشمندیم که صرفه جویی و مصرف بهینه آب را همیشه مدنظر داشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2004

به "کاهش ورودی آب به سدهای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ورودی آب به سدهای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید