کره دولتی وارد بازار شد؟ ، ترفند فروشگاه ها برای فروش کره!

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بعضی فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر کره های خود را با عنوان کره دولتی می فروشند. این در حالی است که اردیبهشت 98 ارز ترجیحی کره حذف و یک سال بعد هم واردات آن ممنوع شد.

کره دولتی وارد بازار شد؟ ، ترفند فروشگاه ها برای فروش کره!

آنالیز ها نشان می دهد قیمت کره با توجه به نحوه بازاریابی، کیفیت و هزینه نهایی بین 10 هزار تا 13 هزار تومان نوسان دارد. در سایت بازرگام نیز پنج کره 100 گرمی با نرخ تنظیم بازار با قیمت 50 هزار تومان عرضه می گردد. یعنی هر کره، 10 هزار تومان.

با توجه به این شرحات دیگر عرضه کره دولتی معنایی ندارد. اما هنوز هستند فروشگاه هایی در سطح شهر که کره دولتی عرضه می نمایند. به عنوان مثال می توان به فروشگاهی در جنب پارک شهر تهران اشاره نمود که برای فروش کره دولتی تبلیغ هم می نماید!

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در این مورد گفت: کره با ارز آزاد فراوری می گردد؛ بنابراین فروش کره با نرخ دولتی معنایی ندارد. ممکن است تاریخ انقضای بعضی کالاها رو به اتمام باشد، از این رو فروشندگان کره را با قیمت کمتری به مردم می فروشند. ادعای دولتی بودن کالا نیز یکی از ترفندهای بعضی فروشندگان است.

سید محمدرضا بنی طبا به خبرنگاران شرح داد: از مردم تقاضا داریم قبل از خرید کالا حتما تاریخ مصرف کالاهای لبنی را چک نمایند. ممکن است به علت کاهش تقاضا کالای روی دست بعضی فروشگاه ها مانده باشد. در این صورت افراد باید کالای مربوطه را امحا نمایند. واحدهای صنفی به هیچ وجه حق فروش کالای تاریخ مصرف گذشته را ندارند.

ثبات قیمت کره

او بعلاوه این را هم اضافه نمود که ممکن است مصرف بعضی خانوار بالا باشد و از خرید این کره ها استقبال نمایند. اما آن ها متقاضی کره هایی هستند که حداقل چند روز تاریخ مصرف دارند.

بنی طبا گفت: چنانچه قرار باشد کره دولتی عرضه و فروخته گردد باید به وسیله شبکه انجمن توزیع آن انجام بگیرد. خوشبختانه هیچ کمبود و تغییر قیمتی در کره وجود ندارد.

وی یادآور شد: نه تنها در کره، که در سایر مواد لبنی هم کمبودی احساس نمی گردد. مواد اولیه کره نیز به وفور برای فراورینمایندگان پیدا می گردد.

پیش تر اعلام شد به علت افزایش قیمت ها، محصولات لبنی مثل شیر از سبد خانواده های کم عایدی و ضعیف جامعه حذف شده است، حالا زمزمه هایی از آزادسازی قیمت این محصول در پی حذف ارز 4200 تومانی به گوش می رسد.

برای مطالعه بیشتر خبر آزادسازی قیمت لبنیات را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3442

به "کره دولتی وارد بازار شد؟ ، ترفند فروشگاه ها برای فروش کره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره دولتی وارد بازار شد؟ ، ترفند فروشگاه ها برای فروش کره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید