گزارش سفیر کرواسی در ایران از واکنش مردم این کشور به فقدان استاد شجریان

به گزارش هدا بلاگ، سفیر ایران در کرواسی به نقل از دراگو اشتامبوک از چهره های فرهنگی این کشور نوشت: مردم کرواسی و من، در غم از دست دادن شجریان با مردم ایران شریک هستیم.

گزارش سفیر کرواسی در ایران از واکنش مردم این کشور به فقدان استاد شجریان

به گزارش خبرنگاران، در پیغام تسلیت دراگو اشتامبوک به مناسبت درگذشت استاد محمد رضا شجریان، آمده است: مردم کرواسی و من، سفیر آنها در ایران، در غم و اندوه مردم ایران شریک هستیم.

متن پیغام دکتر دراگو اشتامبوک بدین توضیح است: من عمیقا بخاطر درگذشت محمدرضا شجریان، استاد موسیقی کلاسیک ایرانی ناراحتم. آن هنرمندِ بی بدیل، روح مردم ایران و قلب همه علاقمندان بلبل طلایی ایران را، به پرواز در می آورد. صندلی او پر ناشدنی است. مردم کرواسی و من، سفیر آنها در ایران، در غم و اندوه مردم ایران شریک هستیم و نهایت ابراز همدردی را به خانواده شجریان و دریای طرفداران فداکار و دوستداران موسیقی آسمانی و شخصیت منحصر به فرد وی ابراز می داریم.

این هنرمند و مرد عظیم، که زندگی بسیاری از انسانها را با صدای فرشته گون خود جذب و آسمان احساس را به آنها هدیه داده است؛ در پوششی از گلهای رز سفید و قرمز ایرانی، به ابدیتی فراموش نشدنی رهسپار شد. شجریان همواره محبوب خواهد ماند، محبوب! دکتر دراگو اشتامبوک سفیر جمهوری کرواسی در جمهوری اسلامی ایران

دکتر اشتامبوک که در زاگرب حضور دارد از چهره های ملی فرهنگ و ادب کرواسی است و چندی پیش جایزه کتاب سال انجمن نویسندگان این کشور را دریافت کرد. وی سال گذشته نیز کتاب شعری به زبان فارسی با عنوان دماوند، از آنسوی دریا منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1682

به "گزارش سفیر کرواسی در ایران از واکنش مردم این کشور به فقدان استاد شجریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سفیر کرواسی در ایران از واکنش مردم این کشور به فقدان استاد شجریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید