10 مدل براش آرایشی برای یک آرایش تمیز و حرفه ای (و کاربرد هرکدام)

به گزارش هدا بلاگ، برای داشتن یک آرایش حرفه ای و مجذوب کننده باید تجهیزات آرایشی هم به خوبی بشناسید. براش های آرایشی از جمله تجهیزات آرایشی هستند که می توانند نوع آرایش صورتتان را به طور کلی تغییر دهند و به شما کمک کنند تا حرفه ای تر و طبیعی تر آرایش کنید. احتمالا شما در کیف آرایشی تان یک براش رژ گونه و یک براش سایه دارید که متداول ترین براش آرایشی محسوب می شوند. اما سایر براش های آرایشی چه کاربردی دارند و چطور می توان با استفاده از براش های آرایشی آرایش طبیعی تر و بهتری انجام داد؟ با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی انواع براش های آرایشی بپردازیم و نحوه شستشو و نگهداری براش های آرایشی را هم مرور کنیم.

10 مدل براش آرایشی برای یک آرایش تمیز و حرفه ای (و کاربرد هرکدام)

1. براش فونداسیون یا پایه

ابتدایی ترین براش آرایشی، براش فونداسیون یا پایه نام دارد. وظیفه اصلی این براش تسهیل استفاده از کرم پودر بر روی پوست است. با استفاده از این براش می توانید کرم پودر را به صورت یک دست و نرم روی صورت بنشانید و طبیعی ترین ظاهر ممکن را به پوست صورتتان بدهید. انتخاب یک براش اشتباه و بی کیفیت باعث می شود پوست تان حالت نامطلوبی پیدا کند و کرم پودر به صورت یکنواخت روی پوست پخش نشود یا صورتتان پوسته پوسته شود. براش فونداسیون باید در عین نرمی و لطافت بتواند کرم پودر را در تمامی منافذ و شکاف های ریز صورت پخش کند تا پوشش کامل و بی نقصی به پوست صورت بدهد.

برای استفاده از براش کرم پودر دو روش مختلف وجود دارد. در روش اول کرم پودر موردنظرتان را با انگشت یا قلم کرم پودر روی پیشانی، گونه ها، چانه و همچنین پل بینی تان بزنید و سپس با استفاده از حرکات دورانی براش کرم پودر، آن را روی پوست تان پخش کنید تا کاملا یکنواخت شود.

در روش دوم موهای براش را مستقیما به کرم پودر آغشته کنید و سپس آن را روی پیشانی، گونه ها، چانه و بینی تان بمالید. مدام جهت حرکت براش را از حرکات رفت و برگشتی به دورانی (و برعکس) تغییر دهید تا کرم پودر کاملا روی صورت تان یکدست شود.

به جای براش های فونداسیون از اسفنج آرایشی هم می توانید برای زدن کرم پودر به پوست صورتتان استفاده کنید که در مورد آن توضیح خواهیم داد. فقط به خاطر داشته باشید که علاوه بر استفاده از براش مناسب فونداسیون، زیر سازی، استفاده از پرایمر و مرطوب کننده هم به طبیعی تر شدن آرایش کمک خواهند کرد.

  • 10 ترفند برای ماندگاری بیشتر آرایش صورت در روزهای گرم آفتابی

2. براش کانسیلر

براش کانسیلر برای اصلاح لکه های روی پوست، قرمزی و سیاهی زیر چشم مناسب است. این براش کاربردی کوچک به شما اجازه می دهد مواد آرایشی را با دقت تمام به نقاط و زاویه های صورتتان برسانید. همانطور که از نامش پیداست، از براش های کانسیلر برای یکنواخت کردن کانسیلرها استفاده می شود تا کانسیلر تا آنجا که می تواند بر روی پوست طبیعی به نظر برسد.

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از براش کانسیلر این است که براش را درون کانسیلر فرو می برید. پس چطور باید از کانسیلر استفاده کرد؟ از آن جایی که محصولات آرایشی اصلاح کننده سنگین و غلیظ هستند، باید کمی کانسیلر را به پشت دست تان بزنید تا این ماده آرایشی قبل از استفاده زیر چشم کمی گرم و نرم تر شود. برای کانسیلر زدن ترجیحا از یک براش کرکی با موهای متراکم استفاده کنید. تراکم بالای موهای چنین براش هایی کمک می کند کانسیلر کاملا روی پوست تان ترکیب شود. زمانی که کانسیلر را روی پوستتان قرار دادید به آرامی با براش روی پوستتان ضربه بزنید تا کانسیلر محو شود.

3. براش رژ گونه

دو نوع براش رژ گونه وجود دارد: براش زاویه دار و براش گرد

براش زاویه دار رژگونه امکان استفاده دقیق از رژگونه را فراهم می کند. شکل زاویه دار قلم مو به شما اجازه می دهد استخوان گونه را کانتورینگ کنید و به صورتتان فرم بدهید. با استفاده از این براش رژ گونه را بردارید و با ملایمت روی گونه هایتان بگذارید و آن را پخش کنید تا رژ گونه به خوبی روی پوستتان بنشیند و حالتی طبیعی داشته باشد.

براش گرد رژگونه تا حدودی شبیه یک براش پودری است، اما گرد و فشرده تر است تا رنگدانه های رژگونه را بگیرد. موهای روی براش طوری طراحی شده اند که بتوانند رنگ دانه های رژگونه را روی پوست باقی گذاشته و به خوبی آن را محو کنند. از این مدل براش رژ گونه به نام براش برنزه هم می توانید استفاده کنید.

4. براش پودر یا پنکیک

براش هایی که برای محصولات پودری مانند پنکیک مورد استفاده قرار می گیرند، موهای کرکی و سبکی دارند که برخلاف براش کرم پودر، متراکم نیستند. از این براش ها برای محصولاتی مثل پنکیک، پودر تنظیم کننده، پودر تثبیت کننده آرایش و یا هایلایترهای پودری می توان استفاده کرد.

میزان و سایز براش پودری شما به محلی از صورت تان که می خواهید به آن پودر بزنید، بستگی دارد. براش های بزرگ کرکی برای پیشانی و گونه ها مناسب هستند؛ در حالی که یک براش کوچک تر با موهای متراکم برای تمام خط و خطوط صورت و نقاطی که دسترسی به آن ها سخت است (مانند زیر چشم ها و بالای استخوان گونه)، گزینه مناسب تری محسوب می شود.

بعد از آغشتن براش به پودر، آن را به لبه ظرف پنکیک بزنید تا اضافه آن بریزد و پس از آن با استفاده از براش پودری شروع به میک آپ صورتتان کنید. همچنین از این براش می توان در طول روز برای قسمت هایی از صورت که براق می شوند استفاده کرد و با پودر تثبیت کننده از براق شدن پوست صورت جلوگیری کرد.

  • چگونه هم کرم ضد آفتاب بزنیم و هم آرایش داشته باشیم؟

5. براش کانتورینگ

کانتورینگ صورت بدون یک براش مناسب انجام نمی شود، اگر هم اصرار داشته باشید که بدون براش صورتتان را کانتور کنید نتیجه خوبی نخواهید گرفت. عده زیادی از خانم ها طرز استفاده صحیح از براش های کانتورینگ را نمی دانند. براش کانتور نسبت به براش رژگونه موهای محکم تر و نوک زاویه دارتری دارد. این براش به طور خاص طراحی شده است تا به شما کمک کند مناطقی را که می خواهید کانتور کنید و فرم دهید. البته استفاده از براش کانتور تنها به کانتورینگ محدود نشده و از آن می توان با حرکات چرخشی به نام براش رژگونه استفاده کرد.

برای استفاده از براش کانتور سر براش را به برنزر یا پودر کانتور آغشته کنید و آن را درست زیر استخوان گونه (در چال گونه ها) یا زیر خط فک تان با حرکات رفت و برگشتی بکشید. سپس با حرکات کوچک دایره ای، آن را روی پوست تان یکنواخت کنید تا هیچ خط و خطوط مشخصی از کانتور روی صورت تان برجای نماند.

  • 6 ترند آرایشی مجذوب کننده برای تابستان امسال که باید بدانید

6. براش بادبزنی های لایتر

این نوع براش دارای مو های باریک و کم پشتی است که برای برجسته سازی بخش هایی از صورت که باید هایلایت شوند مناسب است. با براش بادبزنی می توانید مقدار کمی از های لایتر پودر یا کرمی تان را بردارید و روی استخوان گونه، چانه، پیشانی یا هر جای دیگری که باید برجسته به نظر برسد بزنید. علاوه بر این براش ها برای زدن پودر فیسکاتور بعد از آرایش هم مناسب است. همچنین این براش به صورت جارو عمل می کند و با ترکیب رنگ های آرایشی روی صورت، شکلی طبیعی به صورت شما خواهد داد.

7. براش سایه چشم

برس سایه چشم به شما کمک می کند تا سایه چشم را، چه مایع باشد و چه جامد، به آرامی و با دقت روی پلک خود بزنید. اگر از یک براش سایه استاندارد استفاده کنید زمانی که آن را داخل سایه چشم می زنید مقدار مناسبی از سایه جامد یا مایع به براش می چسبد و شما این امکان را خواهید داشت که با کمترین میزان پخش شدن یا ریزش سایه را پشت چشم تان بزنید. بسکمک از سایه های چشم داخل باکس خودشان براش های کوچکی دارند، اما بهتر است برای این که نتیجه بهتری بگیرید یک براش مخصوص سایه چشم تهیه کنید.

یکی از اشتباهات رایج استفاده از براش های بزرگ برای پخش کردن راحت تر سایه چشم است. شاید در نگاه اول، استفاده از این براش ها برای پشت چشم راحت تر به نظر برسد؛ اما در نهایت بیش از حد سایه چشم تان را پخش خواهد کرد. یک براش ایدئال برای سایه زدن، براش کوچکی است که موهای کرکی و نرمی دارد و سر گرد آن به پوشش چین پشت پلک با سایه کمک می کند.

8. براش ابرو

ابروهای زیبا و پرپشت تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و آراستگی صورتتان دارد، به خصوص در سال های اخیر که ابروهای پرپشت و پهن جزو ترندهای آرایشی محبوب محسوب می شوند داشتن ابروهای پر و پهن می تواند در مجذوب کنندهیت استایل شما بسیار مؤثر باشد.

براش های خطی زاویه دار، که به آن براش ابروی زاویه دار هم گفته می شود، برای پر کردن قسمت های خالی شده ابرو و پرپشت کردن ابروها بسیار مناسبند. براش های ابرو معمولا دو سر دارند که یک سر آ ن ها براش خطی زاویه دار و سر دوم آن ها شانه ابرو است که از آن برای شانه زدن و فرم دادن به موهای ابرو استفاده می شود. برای استفاده از سر زاویه دار، به سادگی آن را به سایه ابرو آغشته کرده، قسمت های خالی داخل ابروها را پر کنید و به کمان ابروها شکل و فرم دهید، سپس با استفاده از سر دوم موهای ابرویتان را مرتب کنید و به آن فرم بدهید.

سایه های ابروی زاویه دار را برای کشیدن خط چشم هم می توانید استفاده کنید به این شکل که برس را به خط چشم یا سایه چشم آغشته کرده و روی خط مژه بالایی تان خطی بکشید. از گوشه داخلی چشم شروع کنید و وقتی به گوشه خارجی رسیدید، آن را به صورت بال کوچکی محو کنید.

9. براش لب

بسکمک از خانم ها هم تمایل دارند مستقیما رژ لب را به روی لب شان بمالند و پالت های رژ لب هم اکثرا خودشان یک براش لب دارند. اما بهتر است بدانید که استفاده از یک براش با کیفیت لب باعث می شود آرایش لب تان دقیق تر و بهتر انجام شود. براش لب نوعی قلم مو است که نوک تراش خورده، محکم و کوتاهی دارد. با استفاده از این براش آرایشی می توانید خط لبی دقیق کشیده و رژ لب را بر روی لب تان به خوبی طراحی کنید.

10. اسفنج آرایشی

اگر از اسفنج های آرایشی به درستی استفاده کنید، پوستی صاف و طبیعی خواهید داشت، بدون این که کرم پودر روی پوست تان حالت ماسیدگی پیدا کند و یا حالتی پوسته پوسته داشته باشد.

برای استفاده از اسفنج آرایشی تان آن را خیس کرده، آب اضافی را از آن خارجی کنید. با نوک انگشت کرم پودر را به بخش های مختلف صورتتان بزنید و با اسفنج را خیلی آرام و ملایم به شکل ضربه ای کرم پودر را روی صورتتان بنشانید. نیازی به فشار وارد کردن نیست و فقط ضربه های آرام بزنید.

همچنین می توانید کمی کرم پودر روی پشت دستتان بگذارید، سپس اسفنج مرطوب را به کرم پودر آغشته کنید و به صورتتان ضربه های آرام بزنید تا کرم پودر به خوبی جذب صورتتان شود. اگر از اسفنج های اشکی استفاده می کنید نوک باریک اسفنج برای زدن کانسیلر به زیر چشم و دیگر نقاط ظریف صورت هم مناسب است.

نحوه شستن براش های آرایشی

به هیچ وجه در شستن براش های آرایشی تنبلی نکنید، چرا که تجمع باکتری ها در براش ها و اسفنج های آرایشی باعث ایجاد حساسیت های پوستی و آکنه می شود. اگر به طور مداوم آرایش می کنید هر هفته براش های آرایشی تان را بشویید و اگر پوستی حساس دارید دو بار در هفته شست وشوی براش های آرایشی تان را انجام دهید.

ابتدا به مدت یک دقیقه براش را زیر شیر آب ولرم بشویید و با انگشتانتان موهای براش را تکان دهید. سپس کمی صابون آنتی باکتریال یا شامپو بچه بردارید و موهای براش را به ان آغشته کنید و در حدود سه دقیقه موهای براش را با انگشتانتان همراه با کف صابون به آرامی بمالید. سپس براش را زیر شیر آب بگیرید و به خوبی بشویید تا تمام به جای مانده صابون از آن خارج شود.

برای خشک کردن براش می توانید یک حوله تمیز پهن کنید و براش ها را روی آن قرار دهید و یا این که براش ها را به صورت وارونه جایی آویزون کنید تا خشک شوند. به خاطر داشته باشید که اگر رطوبت در دسته براش باقی بماند ممکن است زنگ بزند و یا دچار پوسیدگی شود. از سشوار کردن براش ها پرهیز کنید چرا که باد گرم سشوار باعث می شود ساختار موهای براش انعطاف و نرمی خود را از دست بدهد.

براش شستن اسفنج های آرایشی اسفنج را با آب گرم خیس کنید سپس چند قطره صابون مایع یا شامپو بچه روی اسفنج بریزید و با انگشتان تان ماساژ دهید. وقتی که اسفنج همه صابون را جذب کرد آن را زیر آب گرم بشویید و با فشار دادن آب اضافی آن را بگیرید. این کار را تا زمانی که آب خارج شده از اسفنج شفاف شود ادامه دهید. میزان جذب اسفنج ها بسیار بالاست و برای زدودن همه مواد آرایشی ممکن است مجبور شوید چندین بار آن را با آب و صابون بشویید. زمانیکه اسفنج تمیز شد آن را را به دور حوله ای بپیچید تا بقیه آبش گرفته شود، سپس اجازه دهید تا اسفنج کاملا خشک شود.

سخن آخر

یکی از اشتباهات رایج در آرایشی استفاده از یک یا دو براش آرایشی برای انجام کلیه مراحل آرایش است در حالی که اگر شما براش های آرایشی مناسبی داشته باشید و طرز استفاده از هر کدام را بدانید آرایش دقیق تر و بهتری خواهید داشت. نگهداری و رسیدگی به براش های آرایشی هم اهمیت زیادی دارد. برای این که از براش های آرایشی تان بهتر نگهداری کنید به نکات ذیل توجه کنید.

  • سعی کنید براش ها را در کیف مخصوص قرار دهید تا گرد و خاک سبب آلودگی آن ها نشود.
  • هر چند وقت یک بار کیف مخصوص براش هایتان را بشویید.
  • براش ها را در سرویس های بهداشتی نگذارید. ویروس های موجود در سرویس بهداشتی سبب آلودگی آن ها خواهد شد.
  • براش های تمیز را هم از براش های آلوده جدا نگهداری کنید.
  • شست وشوی هفتگی یا ماهیانه براش های آرایشی را از قلم نیاندازید.
  • براش آرایشی تان را در اختیار شخص دیگری نگذارید چرا که ممکن است باکتری های موجود در پوست دیگران باعث آلودگی براش آرایشی شود.
  • درصورتی که بعد از مدتی احساس کردید که براش ها سفت و زمخت شده اند، مقداری نرم کننده مو روی موهای براش بمالید و با آب ولرم مورد شست وشو قرار دهید و سپس خشک نمایید. با این شیوه، مانند اول لطیف و مخملی می شوند.

منابع: stylecraze, glamourmagazine

منبع: دیجی استایل
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3188

به "10 مدل براش آرایشی برای یک آرایش تمیز و حرفه ای (و کاربرد هرکدام)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مدل براش آرایشی برای یک آرایش تمیز و حرفه ای (و کاربرد هرکدام)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید