100 برند برتر جهان در 2021
به گزارش هدا بلاگ، بهترین برند های جهانی 2021 اینتربرند (Interbrand) به ظاهر می گوید که دینامیک های بازار تقریبا در حال بازگشت به شرایط نرمال هستند.
بر خلاف سال گذشته، بیشتر برند ها رشد داشته اند. مجموع ارزش 100 برند برتر دنیا از 2326491 میلیون دلار در سال 2020 به 2667524 میلیون دلار در سال 2021 افزایش یافته که حاکی از رشد 15 درصدی است.
این در حالی است که در سال 2020 میانگین رشد ارزش برند ها 3/ 1 درصد بوده است. به نظر می رسد بازگشت کامل به شرایط نرمال هم امکان پذیر است، البته اگر در نظر بگیریم که هیچ مسئله ای در شرایط نرمال وجود نداشته است.
ارزشمندترین برند هایی که بیشترین رشد را هم داشته اند، در بخش تکنولوژی بوده اند. رویداد های دیجیتال که عامل رشد قوی در این بخش بوده اند، هیچ نشانه ای از افول ندارند.
نمایندگی تکنولوژی در این رتبه بندی، این موضوع را منعکس می کند: سه برند برتر، یعنی اپل، آمازون و مایکروسافت 3/ 62 درصد کل ارزش 10 برند اول را به خود اختصاص داده اند.
جایگاه 10 برند برتر 2020 و 2021 تغییری نکرده، اما BMW که پارسال رتبه 11 را داشته، امسال جای خود را به نایک داده و دوازدهم شده است.
منبع: Interbrand:
منبع: فرارو