46 درصد شرکت های برتر دنیا کماکان استخدام می نمایند

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ونچربیت، آنالیز که در این زمینه توسط مؤسسه کندور صورت گرفته نشان می دهد در عین حال 21 درصد از 7000 شرکتی که در این پژوهش مورد آنالیز قرار گرفته اند در حال اخراج و کاستن از نیروی کار خود هستند و 32 درصد هم علیرغم برنامه ریزی برای استخدام فعلاً این فرایند را متوقف و تعلیق نموده اند.

46 درصد شرکت های برتر دنیا کماکان استخدام می نمایند

بر اساس این آنالیز در میان شرکت های فعال در حوزه کسب و کارهای B2C یا فروشندگان مستقیم محصولات تجاری به مشتری نهایی، 42.5 درصد در حال اخراج کارکنان خود هستند و تنها 36.6 درصد کماکان نیروی جدید استخدام می نمایند. مشاغل مرتبط با بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی، آموزش و تجارت الکترونیک که در این رده هستند، در مجموع شرایط مساعدی ندارند.

اما در حوزه فناوری شرایط برعکس است و 62 درصد از شرکت ها در حال استخدام نیروی جدید هستند. بعضی از این شرکت ها مانند زوم که خدمات ویدئو کنفرانس ارائه می دهند شرایط بسیار مطلوبی دارند. 75 درصد شرکت های فعال در حوزه خدمات لجستیک و حمل و نقل هم در حال استخدام نیرو هستند و میزان اخراج کارمندان توسط آنها بسیار اندک است. از جمله شرکت هایی که فرایند استخدام در آنها کاملاً صعودی است می توان به ارائه دهندگان خدمات آموزش مجازی، شرکت های تولیدنماینده بازی های ویدئویی و شرکت های زیست فناوری اشاره نمود.

در مقابل میزان استخدام در شرکت های نرم افزاری 25 درصد کاهش یافته و این کاهش در خصوص شرکت های جهانگردی و مسافرتی 62.9 درصد، در خصوص مؤسسات نگهداری از بچه ها 52.4 درصد، در خصوص مؤسسات هنری و تفریحی 46.7 درصد و در خصوص مؤسسات اقتصادی و بانکی 35.8 درصد است.

در امریکا 40 درصد از شرکت ها هنوز در حال استخدام هستند و 27.7 درصد به اخراج نیروهای خود روی آورده اند. در انگلیس نیز 41.4 درصد از شرکت ها کماکان نیرو می گیرند و 21.7 درصد در حال اخراج نیروهای خود هستند. بیشترین میزان کاهش فرصت های شغلی در دوره شیوع کرونا مربوط به کشورهای نیوزلند، استرالیا، انگلیس، کانادا، ایرلند، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، هلند، بلژیک، آلمان و سنگاپور است.

باید توجه داشت که 60 درصد از شرکت هایی که به دنبال استخدام نیروهای جدید هستند، ده یا کمتر از ده نیرو استخدام می نمایند و بیش از 50 درصد از شرکت های استخدام نماینده نیرو، 50 نفر یا کمتر کارمند دارند. در مقابل شرکت های عظیم تر بخش خصوصی فعلاً هرگونه استخدام را تعلیق نموده یا در حال کاهش نیرو هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 628

به "46 درصد شرکت های برتر دنیا کماکان استخدام می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "46 درصد شرکت های برتر دنیا کماکان استخدام می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید