5 خاصیت شگفت انگیز هسته خرما

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران : هسته خرما خواص بی نطیری دارد که اگر بدانید آن را به راحتی دور نمی اندازید.

5 خاصیت شگفت انگیز هسته خرما

هسته خرما دفع نماینده سنگ کلیه و داروی دیابت است.

به گزارش خبرنگاران، هسته های خرما ، مانند میوه درخت خرما، برای سلامتی بدن فواید بی شماری بهمراه دارند و برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه براین ، هسته های خرما، مانند بسیاری دیگر از هسته ها از جمله هسته آووکادو ، هسته انبه ، هسته زردآلو ، هسته سیب ... ، حاوی ارزش غذایی زیادی هستند. پودر هسته خرما از هسته های سوزانده شده یا بو داده تهیه می گردد.

این پودر شگفت انگیز حاوی ترکیباتی است که از لحاظ شیمیایی از اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع، روی، کادمیوم، کلسیم و پتاسیم تشکیل شده است. اسیدهای چرب اشباع شامل استئاریک اسید و پالمیتیک اسید و اسیدهای چرب اشباع نشده شامل لینولئیک اسید و اولئیک اسید هستند که قابلیت مهار عملکرد آنزیم پنج آلفا ردوکتاز را دارند.

1. پودر هسته خرما برای دیابت و درمان مسائل قند خون

هسته خرما در درمان مسائل مربوط به قند خون، دیابت و عوارض مربوط به آن مفید است. بر اساس تحقیقات اخیر، هسته خرما اثرات محافظتی بالقوه ای را در برابر عوارض اولیه دیابت کبد و کلیه نشان داده است. هسته خرما برای بیماران دیابتی بسیار مفید است و قند خون در این افراد را کنترل می نماید. این پودر اعجاب انگیز حاوی خواصی برای فراوری انسولین است.در صورت ابتلا به دیابت و قند خون بالا ، بهتر است پودر هسته خرما را به مدت یک هفته امتحان کنید.

2. عوامل ضد ویروسی

هسته خرما به عنوان یک عامل ضد ویروسی در برابر انواع ویروس های بیماری زا انسانی عمل می نماید که می تواند در درمان و پیشگیری از بسیاری از انواع عفونت های ویروسی مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که عصاره خرما توانایی قوی در جلوگیری از عفونت فاژ سودوموناس ATCC 14209-B1 را نشان می دهد و به طور کامل از لیز باکتریایی جلوگیری می نماید.

3. جلوگیری از آسیب رسیدن به DNA

هسته های خرما سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که باعث جلوگیری از آسیب به ساختار DNA بدن می شوند. علاوه بر این ، دانه های خرما به علت دارا بودن مواد معدنی متعددی در تقویت سیستم ایمنی و اعصاب موثر هستند. ارزش غذایی خرما و هسته آن باعث شده است این میوه به یک منبع غذایی ارزشمند تبدیل گردد.

4. جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه و آسیب کبدی (دفع سنگ کلیه با هسته خرما)

هسته های خرما به درمان سنگ کلیه و بیماری های مثانه یاری می نماید. در هسته خرما چندین ترکیب دارویی وجود دارد که یکی از این ترکیبات مانند داروهای کورتیکواستروئیدی (ضد التهاب) که برای درمان ناراحتی های کلیه و مثانه ، التهاب و بیماری های عفونی تجویز می شوند، عمل می نماید. هسته خرما دارای خاصیت خرد نمایندگی است و به همین جهت برای خرد کردن و شکستن سنگ های کلیه مفید هستند. هسته خرما سرشار از ماده ای به نام پروآنتوسیانیدین است که از کبد و کلیه در برابر هرگونه آسیبی محافظت می نماید.

5. فیبر هسته خرما برای درمان اختلالات گوارشی

هسته خرما که 10-15٪ وزن خرما را تشکیل می دهد، به طور میانه حاوی 1.73٪ فیبر غذایی است. در واقع اینطور می توان گفت هسته خرما منبع غنی از فیبر غذایی محسوب می گردد. این فیبر قابل توجه پس از عمل آوری خرما برای تهیه شربت خرما، خمیر خرما ، سس خرما یا خرمای بدون هسته ، به چرخه غذایی بازنگشته و معمولاً کارخانه ها از هسته ها به عنوان ضایعات برای خوراک دام استفاده می نمایند. بنابراین ، پودر هسته خرما می تواند اختلالات گوارشی ، به ویژه اسهال مزمن را درمان کند و به عنوان یک ضدعفونی نماینده قوی عمل نموده و باکتری های وارد شده به سیستم گوارش را از بین ببرد.

منبع: رکنا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3365

به "5 خاصیت شگفت انگیز هسته خرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خاصیت شگفت انگیز هسته خرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید