8 اثر دوران دفاع مقدس در خرمشهر ثبت ملی شد

به گزارش هدا بلاگ، ولی الله حیاتی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه شهرستان خرمشهر، هشت اثر دوران دفاع مقدس ثبت ملی شده و این آثار در سامانه میراث فرهنگی و گردشگری دارای کد ثبت ملی جمهوری اسلامی ایران شدند.

8 اثر دوران دفاع مقدس در خرمشهر ثبت ملی شد

حیاتی با بیان اینکه سال جاری در حوزه گردشگری آبی نیز شاهد تحولات عظیمی در حوزه خرمشهر خواهیم بود، توضیح داد: هشت اسکله آبی قایقرانی توسط شهرداری خرمشهر در کنار ساحل کارون احداث شده و در روزهای نوروز مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی توضیح داد: همچنین تعداد ناوگان کشتیرانی ما در خط دریایی خرمشهر به بصره از دو ناوگان موجود به بیش از هشت ناوگان افزایش پیدا خواهد نمود که آن بخش از هم وطنان که مایل به سفر به عراق هستند، راستا دریایی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب بکنند.

حیاتی اعلام کرد: برای نوروز، در حال آماده سازی ظرفیت ایستایی در کنار پل قدیم هستیم که گردشگران ما بتوانند در آن محل استراحت بکنند و یک بازار را نیز دایر خواهیم کرد که هم در شب و هم روز به گردشگران ارائه خدمات داشته باشد

فرماندار خرمشهر، برپایی نمایشگاه سوغات خرمشهر در کنار اردوگاه شهید باکری و نمایشگاه صنایع دستی در ساحل کارون را از دیگر تمهیدات اتخاذشده برای بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و انتقال فرهنگ خرمشهر در نوروز سال جاری برشمرد.

حیاتی خبر از فراهم سازی تمهیداتی برای کاروان های راهیان نور در بهره برداری از ظرفیت های گردشگری آبی را داد و گفت: همچنین مقرر شد که راهیان نور از ظرفیت های گردشگری حوزه خرمشهر نیز استفاده نموده و با لنج ها و قایق های تدارک دیده شده از ساحل زیبای کارون در قالب تورهای تفریحی 10، 15 و 30 و 40 نفره بازدید نموده و از این ظرفیت های خرمشهر نهایت استفاده را بکنند.

وی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در مرز شلمچه برای ایام اربعین حسینی، بر بهره گیری از این ظرفیت ها در نوروز سال جاری تأکید و گفت: در ایام نوروز پارکینگ ها استفاده خواهند شد و ظرفیت اسکان نیز در صورت ضرورت مورداستفاده خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 249

به "8 اثر دوران دفاع مقدس در خرمشهر ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اثر دوران دفاع مقدس در خرمشهر ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید