83 اثر به بخش نمایشگاه عکس قم، شهر من راه یافت

به گزارش هدا بلاگ، مسئول خانه عکس حوزه هنری قم، گفت: 663 اثر از 56 عکاس به دبیرخانه فراخوان عکس قم، شهر من ارسال شد که از این تعداد پس از انجام داوری، 83 اثر از 30 عکاس به نمایشگاه این فراخوان راه یافت.

83 اثر به بخش نمایشگاه عکس قم، شهر من راه یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدمهدی بهمنی پنج شنبه اول خرداد با اشاره به سیاست و اهداف این فراخوان عکس گفت: ارائه ظرفیت های استان قم فراتر از کلیشه های مرسوم، ترغیب عکاسان استان به فعالیت در فضاهای شهری، معرفی محله ها، بافت های شهری قم و همچنین به تصویر کشیدن زیست شبانه درقم از جمله اهداف این فراخوان عکس بود.

وی ادامه داد: پوستر این فراخوان دی ماه 98 و با موضوع فضای شهری، هویت شهری و فرهنگ شهروندی با حضور مسئولان شهری قم رونمایی و فراخوان آن در رسانه های استان منتشر شد.

مسئول خانه عکس حوزه هنری قم، اظهار کرد: فضاهای عمومی، بناهای شخصی، بافت های شهری، محله ها، نمای ساختمان ها، خیابان ها و سازه های شهر قم، نسبت قم امروز با گذشته شهر، زیست شبانه در شهر قم، مشاغل، اماکن مذهبی و غیر مذهبی، بازارهای روز، آیین ها و مراسم های خاص قم و همچنین چالش های زندگی و سکونت درقم امروز و معضلات شهروندی از جمله موضوع های این فراخوان عکس بود.

وی اضافه نمود: پس از داوری آثار توسط هیات داوران، از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه این فراخوان، 83 اثر از 30 عکاس استان به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد که با کاهش محدودیت های ناشی از بروز ویروس کرونا، به زودی نمایشگاه این فراخوان برگزار و طی مراسمی از برگزیدگان تقدیر می گردد.

بهمنی با اشاره به استقبال از این فراخوان عکس گفت: باوجوداینکه این فراخوان استانی بود ولی از استان های دیگر نیز آثاری به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد.

وی گفت: این فراخوان به دنبال ارائه تصویری امروزی، درست و منصفانه از زشت و زیبای شهر قم است تا هم تصویر درستی از قم ارائه گردد و هم بستری برای برنامه ریزی مسئولان شهری برای برطرف معضل های به تصویر کشیده شده در این تصاویر فراهم گردد.

فراخوان عکس قم، شهر من به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و خانه عکس حوزه هنری قم برگزار می گردد.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 684

به "83 اثر به بخش نمایشگاه عکس قم، شهر من راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "83 اثر به بخش نمایشگاه عکس قم، شهر من راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید