Among Us با نیم میلیارد کاربر فعال محبوب ترین بازی حال حاضر دنیاست

به گزارش هدا بلاگ، اگرچه بازی Among Us امسال منتشر نشده است اما بدون شک یکی از بزرگترین شگفتی ها و اتفاقات صنعت بازی های ویدیویی در سال 2020 بوده است. اثری که به یک باره در امسال توسط گیمرها کشف شد و توانست به موفقیت های فراوانی دست یابد. اکنون معین شده که بازی آمانگ آس یا به فارسی در میان ما در ماه نوامبر حدود نیم میلیارد بازیکن فعال داشته است که این قضیه Among Us را به محبوب ترین بازی تاریخ از نظر تعداد بازیکن ماهانه تبدیل می نماید.

Among Us با نیم میلیارد کاربر فعال محبوب ترین بازی حال حاضر دنیاست

ساخته استودیو InnerSloth که در فضایی آنلاین بازیکنان را به همکاری با همدیگر یا فریب یکدیگر در ماجرای یک قتل مرموز تشویق می نماید، در ماه گذشته تقریبا توانسته به نیم میلیارد کاربر فعال ماهیانه دست پیدا کند که رقمی خیره نماینده است. این خبر را شرکت تحقیقاتی Nielsen به تازگی در گزارش دیجیتالی اخیر خود اعلام نموده است.

با این وجود، اگرچه بازی Among Us به شکلی باورنکردنی محبوب است، اما درآمد و سودآوری آن نسبتا متوسط است. طبق گفته SuperData، از آنجایی که بازی چندان روی درآمدزایی تمرکز ننموده و هزینه خریدن آن هم کم است، ارقام درآمد هم به نسبت کمتر است. قیمت اصلی نسخه کامپیوترهای شخصی این بازی 5 دلار است و نسخه گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و iOS هم رایگان است. این بازی ابتدا در ژوئن 2018 برای گوشی های همراه و چند ماه بعد در ماه نوامبر همان سال برای کامپیوتر منتشر شد. با این حال، بازی در آن موقع چندان با استقبال روبرو نشد و نتوانست خود را در معرض دید بسیاری از گیمرها قرار دهد. محبوبیت بازی در میان ما وقتی فوران کرد که چندین تولیدنماینده محتوا معروف در توییچ و یوتیوب به تجربه آن پرداختند و از آن پس عطش بازی همچنان حفظ شده است.

بر اساس داده های Sensor Tower، در بین تاریخ 11 مرداد 1399 (1 اوت) تا 24 شهریور 1399 (14 سپتامبر) نسخه موبایلی بازی Among Us حدود 42 میلیون بار دانلود شده است و این بازه حدود 70 درصد کل دانلود های بازی در موبایل را شامل می گردد. علاوه بر جذابیت های خود بازی، بدون شک یکی از تأثیرگذارترین دلایل شناخته شدن و محبوبیت فراوان آن پلتفرمی مانند توییچ است که در مدت کوتاهی توانست نام بازی را بر سر زبان ها بیندازد.

این بازی توانسته تا به امروز پیروزیت های فراوانی را برای InnserSloth به ارمغان آورد. این اثر مدتی پیش در مراسم گیم اواردز 2020 پیروز شد دو جایزه بهترین بازی موبایل و بهترین بازی آنلاین را دریافت کند. پیروزیت های Among Us موجب شد تا سازنده بازی بتواند پلتفرم های این اثر را گسترش دهد تا بتواند این پیروزیت ها را در بسترهای جدید ادامه دهد. هفته پیش این اثر درحالی با قیمت 5 دلار برای نینتندو سوییچ منتشر شد که از قابلیت کراس پلتفرم با اپیک گیمز استور و اپیک باکس گیم پس پشتیبانی می نماید.

همچنین مایکروسافت هم هفته قبل خاطرنشان کرد که این بازی در سال 2021 برای کنسول های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/ سری اس منتشر خواهد و همچنین هواداران می توانند آن را در روز انتشار به وسیله سرویس گیم پس تهیه نمایند. هرچند هنوز خبری از عرضه بازی برای پلی استیشن وجود ندارد اما بعید نیست که در آینده ای نامشخص بازی برای کنسول های خانواده پلی استیشن هم منتشر گردد.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2155

به "Among Us با نیم میلیارد کاربر فعال محبوب ترین بازی حال حاضر دنیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Among Us با نیم میلیارد کاربر فعال محبوب ترین بازی حال حاضر دنیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید