H2 به عصر الکتریکی بازگشت

به گزارش هدا بلاگ، وقتی سال گذشته جنرال موتورز پیکاپ الکتریکی جی ام سی هامر EV را معرفی کرد، می دانستیم که نهایتاً نسخهٔ اس یووی آن هم ساخته می شود. مدتی پیش نیز جی ام سی شروع به انتشار تیزرهایی از این شاسی بلند الکتریکی کرد و حالا خاتمه هامر اس یووی رسماً معرفی شده است.

H2 به عصر الکتریکی بازگشت

به گزارش خبرنگاران، این خودرو شباهت زیادی به یک H2 مدرن دارد و بازگشت هامر را به ریشه هایش نشان می دهد البته این اس یووی جدید از همان تکنولوژی ها نسخهٔ پیکاپ خود استفاده می کند، پرفورمنس یکسانی با آن دارد و در ظاهر نیز دنباله روی برادر پیکاپ است؛ بنابراین در هامر اس یووی همان نمای جلویی آشنا با جلوپنجرهٔ چراغ دار و چراغ های باریک دیده می شود. در پایین هم یک صفحهٔ محافظ و حلقه های D شکل بکسل به چشم می خورد.

این شاسی بلند الکتریکی ویژگی های دیگری مثل گلگیرهای برآمده و پانل های سقف قابل برداشتن را هم از برادر پیکاپ خود قرض گرفته اما با حرکت به سمت عقب خودرو تفاوت ها آشکار می شود زیرا قسمت عقبی هامر اس یووی کاملاً محصور بوده و چرخ زاپاس هم روی آن نصب شده است.

هرچند این هامر جدید در شکل استاندارد بسیار خوب به نظر می رسد اما خریداران می توانند آن را شخصی سازی کنند زیرا جی ام سی نزدیک به 200 لوازم جانبی مختلف را برای آن ارائه می کند.

کابین هامر اس یووی هم کاملاً برگرفته از نسخهٔ پیکاپ است و بنابراین در اینجا هم شاهد همان فضای پنج نفره با یک صفحه آمپر 12.3 اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 13.4 اینچی هستیم.

این ماشین از سیستم خودران سوپر کروز هم برخوردار است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از 320 هزار کیلومتر از جاده های ایالات متحده و کانادا فراهم می کند. هامر به نسخهٔ پیشرفتهٔ این سیستم مجهز می شود که از قابلیت تغییر خط اتوماتیک هم برخوردار است.

هامر اس یووی در قوای محرکه و پلت فرم هم کاملاً وابسته به برادر پیکاپ خود است؛ بنابراین این مدل هم در ابتدا در نسخهٔ ویژهٔ ادیشن وان به بازار عرضه می شود که به سه موتور الکتریکی مجهز است البته این موتورها در اینجا 830 اسب بخار قدرت تولید می کنند که کمتر از 1000 اسب بخار نسخهٔ پیکاپ است اما گشتاور آن ها تغییری نداشته و حدود 15600 نیوتن متر خواهد بود البته این گشتاور درون چرخ ها است درحالی که اندازه گیری های معمول در خود پیشرانه صورت می گیرد.

این یعنی طبق محاسبات، گشتاور واقعی این خودرو باید چیزی در حدود 1300 نیوتن متر باشد. تولید هامر اس یووی ادیشن وان از اوایل سال 2023 شروع شده و با قیمت پایهٔ 105,595 دلار به بازار عرضه می شود. این نسخه روی آسفالت خیابان ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد درحالی که به گفتهٔ جی ام سی، در آفرود هم بهترین زوایای حمله و فرار در این کلاس را خواهد داشت. همچنین به لطف سیستم فرمان گیری چهارچرخ، دایرهٔ چرخش هامر به 10.8 متر رسیده است.

اما کسانی که توانایی های آفرود حتی بیشتری می خواهند می توانند با پرداخت 5 هزار دلار بیشتر، پکیج اکستریم آفرود را سفارش دهند که رینگ های 18 اینچی با لاستیک های 35 اینچی آفرود، محافظ رکاب، محافظت از زیر خودرو و سیستم دوربین اولترا ویژن با مجموعه ای از نماهای آفرودی مثل نمایش زیر خودرو را به همراه دارد.

بُرد هامر اس یووی ادیشن وان بیش از 480 کیلومتر خواهد بود اما پکیج اکستریم آفرود این رقم را به 450 کیلومتر کاهش می دهد. چند ماه بعد یعنی در بهار 2023 جی ام سی نسخه های 2X و 3X هامر اس یووی را ارائه خواهد کرد.

تیپ 3X از همان قوای محرکهٔ ادیشن وان استفاده می کند اما فاقد برخی ویژگی های خاص آن خواهد بود و قیمت پایهٔ آن از 99,995 دلار شروع می شود.

تیپ 2X قوای محرکهٔ دو موتوره دارد که 625 اسب بخار قدرت و 10 هزار نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بُرد این تیپ هم مثل نسخه های قوی تر بیش از 480 کیلومتر خواهد بود و قیمت آن از 89,995 دلار شروع می شود. برای هردو تیپ 2X و 3X پکیج اکستریم آفرود هم قابل سفارش خواهد بود.

نهایتاً در بهار سال 2024 نیز نسخهٔ پایه با نام 2 و قیمت 79,995 دلار ارائه می شود. هرچند این تیپ هم به همان دو موتور الکتریکی با 625 اسب بخار قدرت و 10 هزار نیوتن متر گشتاور مجهز است اما تکنولوژی شارژ آن از نوع 400 ولتی بوده و باطری های کوچک تری دارد که بُردی در حدود 400 کیلومتر را فراهم می کنند البته خریداران می توانند برای این تیپ تکنولوژی 800 ولت و باطری های بزرگ تر با بُرد بیش از 480 کیلومتر را هم سفارش دهند.

تعداد بازدید : 55

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: پدال

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2693

به "H2 به عصر الکتریکی بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "H2 به عصر الکتریکی بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید