آشوری: زمان کوتاهی برای شکل گرفتن تیم ملی کاراته داریم، لیگ قدرتمندی برگزار می کنیم

به گزارش هدا بلاگ، سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته گفت: قول می دهم در سال آینده لیگ قدرتمندی را از لحاظ کیفی و کمی در بخش آقایان و بانوان برگزار خواهیم کرد.

آشوری: زمان کوتاهی برای شکل گرفتن تیم ملی کاراته داریم، لیگ قدرتمندی برگزار می کنیم

محسن آشوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص سرانجام یافتن سوپر لیگ سال گذشته کاراته در سال جاری گفت: در آن مقطع در فدراسیون نبودم، اما قطعاً اتفاقات و موانعی باعث به تأخیر افتادن لیگ شد. از طرفی برگزاری المپیک و بعد از آن جهانی امارات و قهرمانی آسیا قزاقستان باعث شد شرایط برای برگزاری سوپر لیگ مساعد نباشد. سازمان لیگ چند بار برنامه ریزی کرد و تمهیدات لازم را در نظر گرفت تا لیگ برگزار شود، اما رویدادهایی که داشتیم مانع این کار شد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای رشته کاراته با سابقه سالیان سال برگزاری لیگ، به سرانجام رسیدن لیگ سال 99 در سرانجامی سال 1400 نمی تواند اتفاق خوبی باشد، گفت: قول می دهم در سال آینده لیگ قدرتمندی را از لحاظ کیفی و کمی در بخش آقایان و بانوان برگزار خواهیم کرد. تمام تلاشمان این خواهد بود که در سال آینده لیگ در خدمت تیم ملی باشد. پتانسیل کاراته ایران به حدی بالا است و نفرات قدرتمند و نزدیک به هم دارد که برگزاری مناسب لیگ می تواند به عنوان ظرفیت بازی های تدارکاتی خوب در جهت اهداف تیم ملی باشد. یکی از عناصر لازم برای توسعه فضای هیجانی کاراته، لیگ است و سعی می کنیم از این فرصت بهره ببریم.

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون کاراته در خصوص اختلاف فاحش تیم ها از لحاظ قدرت گفت: باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا قدرت بین باشگاه تقسیم شود تا هم هیجان بالاتر برود و هم رقابت ها نزدیک تر شود. با این اتفاق سطح مسابقات نیز بالا خواهد رفت.

آشوری در خصوص تغییر میزبانی قهرمانی کشور مردان و بانوان از شهرهای رشت و اراک به تهران عنوان کرد: دوست داریم کاراته در تمام استان ها پخش شود. وقتی مسابقات در استان های دیگر برگزار شود، باعث توسعه کاراته خواهد شد، اما از آنجا که نمی توانستیم شرایط جوی را پیش بینی کنیم تصمیم به برگزاری مسابقات در تهران گرفتیم تا مسابقات به تعویق نیفتد. زمان کوتاهی برای شکل گرفتن و تشکیل تیم ملی برای رویدادهای قهرمانی آسیا، کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی داریم و باید هر چه زودتر مسابقات را برگزار می کردیم.

وی درخصوص تمهیدات فدراسیون برای جلوگیری از بداخلاقی های انتخابی های گذشته، گفت به این موضوع توجه و دقت بیشتری خواهیم کرد تا چنین فضایی به وجود نیاید؛ البته بازیکنان از لحاظ بلوغ فکری به این سطح رسیدند که باخت را بپذیرند. همه در مسابقات حاضر می شوند که ببرند، اما در نهایت چهار نفر روی سکو خواهند رفت و این اتفاق حق کسی است که حتی یک ساعت بیشتر تلاش کرده باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3485

به "آشوری: زمان کوتاهی برای شکل گرفتن تیم ملی کاراته داریم، لیگ قدرتمندی برگزار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشوری: زمان کوتاهی برای شکل گرفتن تیم ملی کاراته داریم، لیگ قدرتمندی برگزار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید