شروع تست انسانی واکسن کرونا؛ ساخت واکسن حداقل یک سال دیگر

به گزارش هدا بلاگ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ارسال 5 هزار سری جهیزیه برای زوج های جوان مناطق محروم اطلاع داد و گفت: تست انسانی واکسن کرونا تا 2 هفته آینده شروع می گردد.

شروع تست انسانی واکسن کرونا؛ ساخت واکسن حداقل یک سال دیگر

به گزارش تسنیم، محمد مخبر یکشنبه و در مراسم ارسال 5000 جهیزیه برای نوعروسان مناطق محروم، در پاسخ به سئوالی درخصوص مراحل ساخت واکسن کرونا توسط محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام نیز گفت: از سه جهت تست حیوانی واکسن کرونا صورت گرفته است و با در نظر دریافت پروتکل ها و اخذ مجوز های وزارت بهداشت طی یک الی دو هفته آینده تست انسانی آن آغاز خواهد شد.

مقامات وزارت بهداشت: فعلا خبری از واکسن کرونا نیست

این خبر درحالی اعلام شده که مقامات وزارت بهداشت چندین بار اعلام نموده اند که فعلا و در آینده نزدیک از واکسن کرونا خبری نیست. در تازه ترین مورد رییس سازمان غذا و دارو درباره شرایط فراوری واکسن کرونا، گفت: ما داریم پا به پای جهان کار می کنیم و چند شرکت ما در زمینه واکسن کرونا در حال فعالیت هستند. ما هم به عنوان سازمانی که باید مجوز دهیم، این آمادگی را داریم که به محض ارائه مدارک و مستندات، رسیدگی نموده و در اسرع وقت مجوز ها را صادر کنیم.

وی اعلام نمود: هنوز هیچ کجا واکسن کرونا را نساخته است و سازمان بهداشت جهانی نیز از صرف زمان 12 ماه و 18 ماه برای ساخت آن صحبت می نماید. ما هم گام به گام با جهان پیش می رویم. اگر چه همه اطلاعات را به شدت از هم مخفی می نمایند، اما در کشور ما هم شرکت های متعددی بر روی این موضوع کار می نمایند و واقعا من به توان داروسازی کشور اعتقاد استوار دارم که ما از بقیه جهان چیزی کم نداریم و می توانیم جزو کشورهای پیشرو باشیم.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1348

به "شروع تست انسانی واکسن کرونا؛ ساخت واکسن حداقل یک سال دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تست انسانی واکسن کرونا؛ ساخت واکسن حداقل یک سال دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید