آموزش به کشاورزان افزایش عملکرد 30 تا 40 درصدی را در پی دارد

به گزارش هدا بلاگ، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان گفت: آموزش صحیح به بهره برداران می تواند عملکرد بخش کشاورزی را بین 30 تا 40 درصد افزایش دهد.

آموزش به کشاورزان افزایش عملکرد 30 تا 40 درصدی را در پی دارد

دزیانیان گفت: کارشناسان این مرکز در طول سال با حضور در روستاها در مناسبت های فصلی روش های هرس، مبارزه با آفات و بیماری ها و مقایسه ارقام نو بذر را آموزش می دهند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در ایران هنوز به روش سنتی است و از نتایج تحقیقات پژوهشگران در عمل استفاده نمی گردد، گفت: برای نمونه 40 سال پیش در شاهرود تحقیقاتی انجام شد و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که برترین روش نگهداری انگور شیوه کوردون است اما هنوز کاشت و تربیت انگور در باغ ها به روش سنتی انجام می گردد.

دزیانیان ادامه داد: در روش سنتی چاله های عمیقی حفر می گردد که هم مصرف آب زیادی دارد و هم بیماری ها مانند سفیدک انگور در باغ ها توسعه پیدا می نماید و در نتیجه باغداران مجبور به استفاده از سم بیشتر می شوند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان ابراز داشت: باغ الگویی کاشت انگور به روش کوردون نیز در این مرکز موجود و برای بهره برداران قابل بازدید است.

دزیانیان بعلاوه بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه آموزش و ترویج روش های نوین به کشاورزان تأکید کرد.

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3569

به "آموزش به کشاورزان افزایش عملکرد 30 تا 40 درصدی را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش به کشاورزان افزایش عملکرد 30 تا 40 درصدی را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید