آنکارا: در روزهای آینده با یونان نشستی برگزار خواهیم کرد

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه امروز آدینه در سخنانی اعلام نمود: در روزهای آینده با همسایه یونانی خود نشستی برگزار خواهیم کرد.

آنکارا: در روزهای آینده با یونان نشستی برگزار خواهیم کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

وزیر دفاع ملی ترکیه در این خصوص اضافه نمود: با این قبیل نشست ها و مذاکرات کوشش می کنیم تا مسائل میان دو کشور را حل کنیم. در این راستا به کوشش های خود نیز ادامه می دهیم.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

در همین رابطه پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی رسانه ای اعلام نموده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

نخست وزیر یونان نیز پس از این رویداد در نامه ای به اتحادیه اروپا هشدار داد که این رویکرد به بحران میان دو کشور منجر می گردد.

این در حالی است که آنکارا اخیراً از توقف فعالیت های خود در عرصه اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه را متوقف نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 771

به "آنکارا: در روزهای آینده با یونان نشستی برگزار خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: در روزهای آینده با یونان نشستی برگزار خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید