آیا پیاز برای لاغری مفید است؟

به گزارش هدا بلاگ، پیاز در کنار بافت لایه لایه و طعم تند و تیزی که دارد، به تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد احتیاج بدن یاری می نماید و طی تحقیفاتی مشخص شده که پیاز برای لاغری نیز مفید است. به طور کلی، پیاز را در گروه شیرین یا تند دسته بندی می نمایند. در واقع، هرچه پیاز کوچکتر باشد، رایحه و طعم آن تندتر است و هرچه پیاز بزرگتر باشد، طعم آن شیرین تر می گردد.

آیا پیاز برای لاغری مفید است؟

پیاز یک سبزی همه کاره است که در آشپزی و تهیه غذاهای مختلف کاربرد زیادی دارد. اما، آیا می دانستید که این سبزی تند می تواند به شما در کاهش وزن یاری کند؟ پیاز حاوی فلاونوئیدی به نام کوئرستین است. کوئرستین در جلوگیری از تجمع چربی و افزایش متابولیسم موثر عمل می نماید. بر این اساس، قصد داریم در ادامه بیشتر به تاثیر مصرف پیاز برای لاغری بپردازیم.

کالری کم

کالری پیاز بسیار کم است. 1 پیمانه (160 گرم) پیاز خرد شده 64 کیلوکالری انرژی تأمین می نماید. رژیم کم کالری با افزایش مصرف میوه و سبزیجات در یاری به کاهش وزن موثر است.

فیبر

یک پیمانه پیاز حاوی 3 گرم فیبر است. بنابراین، این ماده غذایی می تواند اندازه زیادی فیبر به وعده های غذایی شما اضافه کند. فیبر محلول موجود در پیاز باعث ایجاد احساس سیری می گردد و به شما یاری می نماید تا از دریافت کالری اضافی خودداری کنید، بنابراین می تواند در کاهش وزن شما موثر باشد.

اثر ضد چاقی کوئرستین

پیاز سرشار از یک ترکیب گیاهی به نام کوئرستین است. این فلاونوئید دارای خاصیت ضد چاقی است. مطالعه ای که بر روی موش هایی با رژیم غذایی سرشار از چربی انجام شد نشان داد که پوست پیاز غنی از کوئرستین بوده و می تواند اثر ضد چاقی داشته باشد. با این حال، برای اثبات این ادعا، تحقیقات بیشتری ضروری است.

نحوه استفاده از پیاز برای کاهش وزن

اکنون که همه چیز را در خصوص رابطه بین پیاز و کاهش وزن می دانید، بیایید سه روش اضافه کردن پیاز در رژیم غذایی را آنالیز کنیم.

آب پیاز

نوشیدن آب پیاز برترین راه برای افزودن این سبزی به رژیم غذایی است. سرخ کردن آن می تواند مواد مغذی داخل آن را از بین ببرد. بنابراین، بهتر است برای بهره مندی از تمام فواید آن در سلامتی، آب پیاز بنوشید. در ادامه برترین روش تهیه آب پیاز برای کاهش وزن را شرح می دهیم.

مواد لازم:

  • پیاز: 3 عدد
  • آب: 3 پیمانه

طرز تهیه:

  1. پوست پیاز را جدا نموده و آن را ورقه ورقه کنید.
  2. به یک قابلمه یک پیمانه آب اضافه کنید و آن را بجوشانید.
  3. بعد از 4 دقیقه آن را از روی شعله برداشته و به مخلوط کن منتقل کنید.
  4. آن را خوب مخلوط نموده و دو پیمانه دیگر آب به آن اضافه کنید.
  5. آب پیاز را درون یک لیوان بریزید و بنوشید.
سوپ پیاز

انواع سوپ غذایی ایده آل برای کاهش وزن به شمار می فرایند. مصرف سوپ به شما یاری می نماید که احساس سیری کنید و مانع از پرخوری شما می گردد. می توانید به عنوان ناهار یا شام سوپ بخورید. دستری که در ادامه به آن اشاره می کنیم یک روش عالی برای تهیه سوپ پیاز است که طعم شگفت انگیزی دارد و به شما در کاهش وزن یاری می نماید.

مواد لازم:

  • پیاز قرمز: 4 تا 5 عدد (پوست گرفته و خرد شده)
  • گوجه فرنگی: 1 پیمانه (خرد شده)
  • عصاره مرغ یا سبزیجات: 3 پیمانه
  • سیر: 3 حبه (خرد شده)
  • زنجبیل: ½ قاشق چای خوری (رنده شده)
  • فلفل سیاه: ¼ قاشق چای خوری
  • روغن زیتون: 1 قاشق چای خوری
  • نمک
  • یک مشت گشنیز برای تزیین
  1. روغن زیتون را به قابلمه سوپ اضافه کنید.
  2. زنجبیل و سیر را اضافه نموده و به مدت 2 دقیقه تفت دهید.
  3. پیاز و سبزیجات را اضافه کنید. به مدت 30 ثانیه هم بزنید و بپزید.
  4. حالا، سبزی یا آب مرغ را اضافه کنید.
  5. فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. هم بزنید و درب طرف را بگذارید. به مدت 10 و 15 دقیقه آن را بپزید.
  6. سوپ را به یک کاسه منتقل نموده و با گشنیز تزئین کنید.
پیاز خام

پیاز جوشانده می تواند بسیار سالم باشد، پیاز خام حتی بهتر است. مواد مغذی گیاهی موجود در پیاز، هنگامی که آن را به صورت خام بخورید، از بین نمی فرایند. بنابراین، با این شیوه می توانید برترین مواد مغذی موجود در پیاز را دریافت کنید، که قادر است به شما یاری کند تا به طور موثر وزن کم کنید. در اینجا نحوه استفاده از پیاز خام برای کاهش وزن را شرح می دهیم.

  • پیاز قرمز: ا عدد میانه (برش داده شده)
  • لیمو: یک برش
  • نمک: اندازهی

طرز تهیه:

  1. پیاز خام برش داده شده را درون ظرفی بریزید. آب لیمو را روی برش های پیاز فشار دهید.
  2. کمی نمک روی آن بپاشید. آن را به عنوان یک وعده ناهار یا شام میل کنید.

این سه روش برترین شیوه های مصرف پیاز برای لاغری و از دست دادن چربی بودند.

نتیجه گیری

پیاز یک گزینه عالی برای افزایش عطر و طعم غذای شما و بعلاوه کاهش وزن است. اگرچه مطالعات محدودی وجود دارد که اثر ضد چاقی آن را بر روی انسان ثابت کند، اما افزودن این سبزی تند به سالادها یا غذای شما هیچ ضرری نخواهد داشت. داشتن یک سبک زندگی سالم، ورزش و داشتن یک رژیم غذایی متعادل همواره برترین گزینه برای از دست وزن و البته تحت نظارت مناسب یک متخصص تغذیه، محسوب می گردد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3480

به "آیا پیاز برای لاغری مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پیاز برای لاغری مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید