آیفون 14 و هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا از وای فای 6E پشتیبانی می کنند

به گزارش هدا بلاگ، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود نوشته که آیفون 14 و اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل از وای فای 6E پشتیبانی می کنند. گفته می شود در صورت انجام این کار، استقبال از این استاندارد در بین دیگر گجت ها هم بیشتر خواهد شد.

آیفون 14 و هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا از وای فای 6E پشتیبانی می کنند

بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت هایی مانند متا هم قصد دارند برای هدست های واقعیت افزوده و مجازی خود بهره گیری از وای فای 6E را امکان پذیر کنند. آقای کو در این گزارش نوشته که وای فای 6E به علت سرعت بسیار بهتری که ارائه می دهد، برای ارائه تجربه بهتر در زمینه واقعیت افزوده و مجازی نقش مهمی را ایفا می کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که هدست های 2022، 2023 و 2024 اپل به ترتیب از وای فای 6/6E، وای فای 6E/7 و وای فای 7 پشتیبانی خواهند کرد. این افشاگر قبلا هم به پشتیبانی هدست اپل از وای فای 6E اشاره کرده بود ولی این نخستین باری است به پشتیبانی آیفون 14 از این مشخصه پرداخته می شود. باید خاطرنشان کنیم برخی از شایعات احتمال بهره گیری آیفون 13 از این استاندارد را مطرح کرده بودند که البته در نهایت به واقعیت تبدیل نشد.

در رابطه با وای فای 6E هم باید بگوییم که دستگاه های مبتنی بر نسل های قبلی وای فای با فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز سازگار هستند اما استاندارد وای فای 6E بهره گیری از فرکانس 6 گیگاهرتز را هم امکان پذیر می کند. از بین امکانات وای فای 6E می توانیم به استفاده از 14 کانال 80 مگاهرتزی یا 7 کانال 160 مگاهرتزی اضافه اشاره کنیم. این کانال های با یکدیگر یا کانال های استاندارد وای فای 6 هم پوشانی ندارند و به همین علت در مکان هایی که شبکه های متعددی در حال کار هستند، مشکل تداخل پدید نمی آید.

به منظور استفاده از این استاندارد، در کنار گجت باید روتر هم از آن پشتیبانی کند. اگر یکی از این دو مجهز به این قابلیت نباشند، ارتباط با استفاده از استانداردهای قبلی مانند وای فای 6 یا 5 صورت می گیرد. بر اساس پژوهش های اجرا شده، از نظر عملی این استاندارد می تواند سرعت 1 تا 2 گیگابایت بر ثانیه را برای گجت های سازگار با آن ارائه کند ولی باید خاطرنشان کنیم در زمینه سرعت اینترنت عوامل زیادی دخیل هستند و عملا فقط گروه اندکی از کاربران می توانند چنین سرعتی را تجربه کنند.

از آنجایی که اقدامات اپل در حوزه های مختلف با استقبال دیگر شرکت ها روبه رو می شود، احتمالا بعد از عرضه آیفون 14 تعداد گجت های مبتنی بر وای فای 6E به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3324

به "آیفون 14 و هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا از وای فای 6E پشتیبانی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 و هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا از وای فای 6E پشتیبانی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید