اعلام آمادگی ستادمبارزه با مواد مخدر برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، نقش استارت آپ ها در کنترل چرخه اعتیاد

به گزارش هدا بلاگ، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه باید درصد نرخ ابتلا به مواد مخدر را کاهش دهیم، گفت: آمادگی لازم برای انجام تحقیقات مشترک، بنیادین و عظیم با دانشگاه آزاد اسلامی را داریم.

اعلام آمادگی ستادمبارزه با مواد مخدر برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، نقش استارت آپ ها در کنترل چرخه اعتیاد

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به عنوان داور در نشست مجازی آنالیز برنامه علمی نیروی انتظامی اظهار کرد: برنامه علمی نیروی انتظامی زیر نظر شخص ریاست جمهوری و به ریاست سردار اسکندر مؤمنی است.

وی ادامه داد: معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دارای حوزه های پیشگیری از اعتیاد، نظارت و ساماندهی بر مراکز درمانی، توسعه مشارکت های مردمی، ساماندهی و درمان معتادان متجاهر، حرفه آموزی و حمایت های اجتماعی است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به لزوم استفاده از سیستم های هوشمند مطرح نمود: با استفاده از این سیستم ها می توان محموله های مواد مخدر را شناسایی کرد. همچنین به دستگاه ها و سیستم های پیچیده، حساس و هوشمندی احتیاج داریم که مراحل دریافت، نگهداری و توزیع مواد مخدر را در کشور شناسایی کنیم.

ثبات نرخ ابتلا به موادمخدر طی یک سال اخیر در آموزش و پرورش

یاوری با اشاره به حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: در حوزه پیشگیری باید درصد نرخ ابتلا به مواد مخدر را کاهش دهیم؛ خوشبختانه طی یک سال اخیر این نرخ در آموزش وپرورش ثابت بوده است. ابتلای دانش آموزان در مدارس به مواد مخدر ازجمله نگرانی های جدی ماست. به طورکلی از 14 الی 24 سالگی سن حائز اهمیت ابتلا به مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه از دانشگاه آزاد اسلامی می خواهیم در حوزه فرهنگ سازی و آسیب شناسی معضلات اجتماعی از بدو ورود بچه ها به فضای آموزشی (مهدکودک) به فراوری محتوا بپردازد تا این فراوریات را به مهدکودک های سراسر کشور ارسال کنیم، اضافه کرد: هم چنین در محیط های کاری نیز مسائل جدی وجود دارد که 20 درصد نیروی کار در کشور درگیر این مسائل هستند.

اعلام آمادگی ستادمبارزه با مواد مخدر برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور توضیح داد: آمادگی لازم برای انجام تحقیقات مشترک، بنیادین و عظیم با دانشگاه آزاد اسلامی را داریم.

یاوری با تأکید بر اینکه هزینه های زیادی در کشور صرف درمان بیماران مبتلابه مواد مخدر می گردد، بیان نمود: موضوع اقتصاد مواد مخدر ازجمله موضوعاتی است که می تواند برای کار تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی جذاب باشد؛ در این موضوع می توان به دنبال روش های بهینه تر و هم چنین به دنبال داروهای جدید هم چون داروهای گیاهی برای درمان اعتیاد بود که در صورت آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی می توانیم در این حوزه نیز همکاری هایی داشته باشیم.

دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت چندهزار معتاد را برعهده بگیرد

وی به دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد که مسئولیت دو الی سه هزار معتاد متجاهر را بر عهده بگیرد و با انجام یک کار تحقیقاتی و آموزشی روش های درمانی نوین و بهتری را به ما پیشنهاد دهند. البته هزینه های این معتادان به صورت روزانه بر عهده ما خواهد بود.

مردم قدرت کافی برای جلوگیری از رشد اعتیاد را دارند

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأکید بر توسعه مشارکت های مردمی اعلام نمود: مردم قدرت کافی برای جلوگیری از رشد اعتیاد را دارند, این امر تنها به دست دستگاه های دولتی محقق نمی گردد. در این حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری نیز فعالیت دارد.

نقش استارت آپ ها در کنترل چرخه اعتیاد

یاوری ادامه داد: با استفاده از استارت آپ ها می توانیم حوزه های پیشگیری، درمان (حضور پزشک و توزیع دارو) و نگهداری از معتادان را مدیریت کنیم. امروز در این حوزه نیز فعال هستیم و جلساتی نیز برگزارشده است. اگر درگذشته مردم در مراکز درمانی حاضر می شدند اکنون با استفاده از ظرفیت استارت آپ ها اکیپ درمانی برای درمان آن ها اعزام می شوند.

آموزش کار و تأمین شغل برای معتادان

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های بسیاری دارد، ادامه داد: یکی از این ظرفیت ها آموزش کار و تأمین شغل برای معتادان به صورت پایدار است. بر اساس قانون، معتادان متجاهر را که در اختیار ما هستند می توانیم بین 6 ماه تا یک سال به آنها آموزش های کاربردی در جامعه با رویکرد تقویت اراده ارائه دهیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه هزینه های مربوط به آموزش و اشتغال معتادان متهاجر را می پردازیم، اذعان کرد: هزینه های مربوط به استخدام این افراد را تا یک سوم به کارفرما پرداخت می کنیم. در نظر داریم حدود 20 هزار نفر از افراد معتاد متهاجر از سراسر کشور را جمع آوری و از دید مردم خارج کنیم و شغل، مسکن و خوراک مناسب در اختیار آن ها قرار دهیم.

4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1574

به "اعلام آمادگی ستادمبارزه با مواد مخدر برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، نقش استارت آپ ها در کنترل چرخه اعتیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ستادمبارزه با مواد مخدر برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، نقش استارت آپ ها در کنترل چرخه اعتیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید