افزایش تعداد و ثروت میلیاردر های چینی

به گزارش هدا بلاگ، با وجود پاندمی جهانی که همچنان بازار های سهام را پرنوسان نگه داشته و اقتصاد کشور ها را با رکود روبرو نموده، میلیاردر های چینی بیش از هر زمان دیگری بر ثروت شان افزوده شده است. آستانه مبلغی که لیست ثروتمندان چینی مجله فوربس را درست نموده و 400 فرد ثروتمند این کشور را رتبه بندی می نماید، با رشد 55درصدی از یک میلیارد دلار به 55/ 1 میلیارد دلار رسیده است. در مجموع، 68 فرد جدید به این لیست اضافه شده که ثروت آن ها به بیش از 181 میلیارد دلار می رسد و این افراد عمدتا در حوزه های مربوط به سیگار های الکترونیک، داروسازی، خودرو های برقی و تجارت الکترونیک فعالیت دارند.

افزایش تعداد و ثروت میلیاردر های چینی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش جهانی اقتصاد به نقل از Forbes، بیشتر این تازه واردها، ثروتمندان خودساخته هستند و به یمن عرضه اولیه یا افزایش قیمت سهام شرکت شان در هفت ماه گذشته وارد لیست شده اند. ثروتمندترین فرد در میان این تازه واردها، لنگ یوبین (Leng Youbin)، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت فراوری شیرخشک فیهه (Feihe) است. این شرکت واقع در پکن، در سال 1962 به عنوان یک بنگاه دولتی و با نام کارخانه لبنیات هونگوانگ تاسیس و برند فیهه رسما در سال 1984 به دنیا آمد.

لنگ که در ژوئیه 1995 از دانشگاه کشاورزی چین فارغ التحصیل شده و همچنین مدرک EMBA از دانشگاه پکینگ دارد، در سال 2001 این شرکت را خصوصی سازی کرد و در نهایت کسب وکار آن را به سوی فراوری شیرخشک های گران قیمت سوق داد. این شرکت در حال حاضر 5/ 25 درصد سهم بازار شیرخشک در چین را در اختیار دارد. لنگ که 45 درصد سهام فیهه را در اختیار دارد، 9/ 9 میلیارد دلار ثروت دارد.

دومین چینی ثروتمند تازه وارد لیست، چن ژیپینگ (Chen Zhiping)، بنیان گذار شرکت اسمور (Smoor) است. هلدینگ بین المللی اسمور که در سال 2009 تاسیس شده، اجزای ابزار های ویپ یا همان سیگار الکترونیک را برای شرکت هایی مثل تنباکوی ژاپن، بریتیش امریکن توباکو و NJOY تامین می نماید.

اسمور همچنین برند سیگار الکترونیک معروف خودش را دارد. این شرکت واقع در شنزن ادعا می نماید که در سال 2019 عظیم ترین فراوریکننده ابزار ویپ در جهان بوده و درآمدی بیش از 1/ 1 میلیارد دلار داشته است. آقای چن که مدیر عامل و رئیس هیات مدیره اسمور هم هست، در ماه ژوئیه سهام این شرکت را عرضه عمومی کرد و بیش از 900 میلیون دلار در بازار سهام هنگ کنگ تامین اقتصادی کرد. این اتفاق ثروت 55/ 9 میلیارد دلاری را برای او رقم زد.

بعد از چن، برادران روان لیپینگ (Ruan Liping) و روان زوپینگ (Ruan Xueping) به ترتیب با ثروت 86/ 6 و 85/ 6 میلیارد دلار، قرار گرفته اند. این دو برادر شرکت گانگنیو گروپ را در سال 1995 تاسیس نموده اند که لوازم برقی مثل کلید و پریز، محافظ برق و لامپ های LED فراوری می نماید. سهام شرکت گانگنیو در فوریه 2020 عرضه عمومی شد. لیپینگ از دانشگاه ووهان در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شده و ریاست شرکت را بر عهده دارد.

او کارش را با فروشندگی لوازم برقی آغاز کرد. زوپینگ هم معاون شرکت است. در سالی که اخبار مربوط به کرونا تیتر اصلی رسانه ها بوده، تعجبی ندارد که سریع ترین راستا برای ثروتمند شدن، بخش بهداشت و سلامت باشد. تقریبا یک سوم ثروتمندان تازه وارد - یعنی 22 نفر از 68 نفر - ثروت خود را در صنعت پزشکی به دست آورده اند؛ از داروسازی و بیوتکنولوژی گرفته تا تجهیزات پزشکی و بیمارستان های خصوصی.

ثروتمندترین فرد این گروه، هو کان، مدیر شرکت کانتک (Contec Medical System) است که ابزار هایی مثل پالس اکسیمتر (سنجش اکسیژن خون)، دستگاه الکتروکاردیوگراف و مانیتور های پزشکی فراوری می نماید. قیمت سهام این شرکت در اولین روز عرضه عمومی آن در ماه اوت، بیش از دو برابر شد و ثروت هو حالا 72/ 4 میلیارد دلار است.

عرضه عمومی شرکت تکنولوژی اقتصادی انت گروپ (Ant Group) هم که قرار بود در اوایل ماه نوامبر انجام گردد و عظیم ترین عرضه عمومی تاریخ ارزیابی شده بود و از سوی مقامات چینی متوقف شد، به میلیاردر شدن چند مدیر ارشد که در این شرکت سهام دارند، منجر می گردد، از جمله اریک جینگ، رئیس هیات مدیره. 10 ثروتمند تازه وارد در لیست میلیاردر های چینی در زیر معرفی می شوند. یوآن لیپینگ تنها زن ثروتمند این لیست است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1906

به "افزایش تعداد و ثروت میلیاردر های چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد و ثروت میلیاردر های چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید