با استعفاهای اخیر هیات مدیره استقلال مخالفت کردیم

به گزارش هدا بلاگ، مهدی علی نژاد در مصاحبه با خبرنگاران به پرسش های مطرح در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و فرایند اصلاح اساسنامه آن، هیأت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و همچنین فرایند خصوصی سازی این دو باشگاه در امسال پاسخ داد.

با استعفاهای اخیر هیات مدیره استقلال مخالفت کردیم

پیگیرِ اصلاح زودتر اساسنامه فدراسیون فوتبال هستیم

وی با یادآوری اینکه کمیته معین مقررات در فدراسیون فوتبال پیگیر اصلاح اساسنامه این فدراسیون است، گفت: بر اساس زمان بندی معین شده، اصلاحات اجرا شده در اساسنامه باید موصبه هیأت رئیسه فدراسیون را بگیرد تا بر اساس آن فرآیند انتخابات که فیفا هم به دنبال آن است، اجرا گردد.

وی با یادآوری اینکه فرآیند اصلاح اساسنامه به طور کامل در اختیار فدراسیون فوتبال است، مجدد بر این مسئله که وزارت ورزش دخالتی در این زمینه نخواهد داشت، تاکید نمود و یادآور شد: البته در عین حال وزارت ورزش این موضوع را پیگیری خواهد نمود که فرآیند اصلاح اساسنامه زودتر به نتیجه برسد. البته آگاه هستیم که برای این کار زمان معینی معین شده است. در واقع پیگیر هستیم که موضوع در همین بازه زمانی به نتیجه برسد.

مخالفت با استعفای اعضای هیأت مدیره استقلال

شرایط هیأت مدیره باشگاه استقلال که به خاطر کناره گیری رسمی علی فتح الله زاده و بعد از آن اعلام استعفای کامران منزوی و اسماعیل خلیل زاده شرایط نابسامانی دارد و لزوم تقویت آن دیگر موضوعی بود که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در واکنش به مطرح شدن آن توضیح لازم را ارائه کرد.

وی توضیح داد: انتخاب و شروع به کار مدیرعامل اهمیت داشت که در خصوص استقلال اجرا شده است. در خصوص ترکیب هیأت مدیره هم احتیاج است با اضافه شدن نفراتی، ترمیم لازم صورت بگیرد. البته با استعفاهای مطرح شده هم مخالفت شده است. فعلاً هم باشگاه استقلال با این هیأت مدیره و ترکیبی که در اختیار دارد، کارش را انجام می دهد، مهم این است که در فرایند اداری باشگاه و خروجی های آن مسئله ای ایجاد نشده است.

عجله ای در ترمیم هیأت مدیره آبی ها نیست

علی نژاد در واکنش به این مسئله که حتما باید مشکل اساسی ایجاد گردد تا برای تکمیل ترکیب هیأت مدیره اقدام لازم صورت بگیرد؟، گفت: ترمیم هیأت مدیره و کامل شدن آن طبیعی است اما شرایط فعلی هم غیرقانونی نیست. اصلاً لزومی ندارد وقتی امروز مدیری استعفا می دهد همین افراد برای او جایگزین انتخاب و معرفی گردد.

دلیل مخالفت وزارت ورزش

این معاون وزیر ورزش همچنین در خصوص مخالفت وزارت ورزش با استعفاهای اخیر دو عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: شاید تصور آنها بر این بود که نمی توانند برای مجموعه مفید باشند و افراد دیگر می توانند کارآیی بهتری داشته باشند. جمع بندی وزارت ورزش اما این نبود. در هر صورت مخالفت استعفاهای اجرا شده بودیم و آن را اعلام هم کردیم.

رسول پناه یکی از گزینه های مدیرعاملی پرسپولیس است

وی همچنین در خصوص باشگاه پرسپولیس که فعلاً با سرپرستی رسول پناه مدیریت می گردد و انتخاب گزینه قطعی مدیرعاملی برای آن گفت: از پرسپولیس هم غافل نیستیم. رسیدگی به شرایط هیأت مدیره این باشگاه و به خصوص مدیرعامل آن هم در برنامه است. قاعدتاً یکی از گزینه های مدیرعاملی خودِ رسول پناه است اما قاعدتاً به گزینه های دیگر هم فکر می گردد. البته منظور این نیست که وزارت ورزش برای مدیریت پرسپولیس گزینه دارد. فرایند کلی اینگونه است که گزینه های موردنظر ارزیابی می شوند. در هر صورت در خصوص مدیریت پرسپولیس هم آنالیز های لازم صورت می گیرد تا بهتری انتخاب انجام گردد.

امیدواریم خصوصی سازی سرخابی ها امسال به نتیجه برسد

معاون وزیر ورزش همچنین در خصوص فرایند خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و پیگیری فرایند آن در امسال گفت: هفته گذشته در این زمینه نشست خوبی با حضور وزرای ورزش و اقتصاد همراه با مسئولان سازمان خصوصی سازی برگزار گشت. امید زیادی داریم که طی امسال خصوصی سازی دو باشگاه به نتیجه برسد.

دلیل تأخیر در واگذاری

البته این اولین بار نیست که در ابتدای یک سال واگذاری سرخابی ها موردتاکید قرار می گیرد اگرچه در خاتمه هیچ سالی هم موضوع نتیجه بخش نبوده است، علی نژاد در واکنش به این موضوع مطرح توسط خبرنگاران گفت: بعضاً کنترل شرایطی که ایجاد می گردد در اختیار تصمیم گیرندگان نیست. سه ماه پیش چه کسی می توانست تصور کند که شیوع یک ویروس، تمام فعالیت های دنیا را لغو می نماید؟! ایران هم از این حوادث غیرقابل پیش بینی که بر فرایند کارها و تصمیمات تأثیر می گذارد، مستثنی نیست.

وی در این رابطه ادامه داد: در رابطه با واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اقدامات خوبی داشته ایم و گام های مؤثری هم برداشته ایم. حساب ها و دارایی های دو باشگاه آنالیز شد، مجامع آنها برگزار گشت و تقریباً به خاتمهی فرآیند رسیدیم. البته اقدامات باقی مانده در وزارت ورزش داریم اما بخشی از کار هم در اختیار سازمان خصوصی سازی است.

واگذاری پرسپولیس و استقلال تبلیغات نیست

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش تاکید نمود: برای پیشبرد کار هفته ای یک بار جلسه خواهیم داشت تا بتوانیم امسال خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال را به نتیجه برسانیم. در این مورد عزم جدی در وزارت ورزش وجود دارد چون اعتقاد داریم دولت نباید باشگاه داری کند. این اعتقاد هم آنطور که بعضی دوستان گفته اند، تبلیغات نیست.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 380

به "با استعفاهای اخیر هیات مدیره استقلال مخالفت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با استعفاهای اخیر هیات مدیره استقلال مخالفت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید