برپایی نشست سالانه کنگره ملی خلق چین تحت تدابیر بهداشتی

به گزارش هدا بلاگ، روزهای پنجشنبه و آدینه هزاران نماینده از گوشه و کنار چین به پکن آمده بودند تا با تأخیری بیش از دو ماهه در کنفرانس سالانه مشورتی سیاسی و پس از آن نشست سالانه کنگره ملی خلق چین؛ مهم ترین رویدادهای سیاسی کشورشان شرکت نمایند. رویدادی که به خاطر همه گیری ویروس کرونا به جای دو هفته در یک هفته برگزار می گردد و زدن ماسک و انجام تست های اولیه کووید 19 بخش اجتناب ناپذیر برای سه هزار مدعو این نشست خواهد بود.

برپایی نشست سالانه کنگره ملی خلق چین تحت تدابیر بهداشتی

به گزارش نیویورک تایمز، لی که گیانگ، نخست وزیر چین روز پنجشنبه در کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین گزارش سالانه خود را برای حاضران ارائه کرد و گفت که کشورش دستاوردهای اساسی در پاسخ به همه گیری ویروس کرونا داشته و اکنون مهم ترین اولویت کشور توسعه مالی است. او از اهداف دولت برای محدود کردن تورم و بیکاری سخن گفت اما اشاره ای به رقم مورد هدف برای رشد مالی و فراوری ناخالص داخلی در سال 2020 نکرد. در حالی که این کار از سال 1990 همواره مرسوم بوده است. نخست وزیر چین که پس از شی، دومین فرد قدرتمند حزب حاکم و کشور چین است و دیروز آدینه هم در نشست کنگره ملی نخستین سخنران بود، اضافه نمود، با اینکه رشد مالی چین کند شده اما تغییری در هدف ریشه کنی فقر تا سرانجام امسال میلادی رخ نداده است. همچنین رشد بودجه نظامی چین در امسال میلادی متوقف نخواهد شد و 6.6 درصد افزایش خواهد یافت هرچند که مخارج کلی دولت 0.2 درصد کاهش می یابد.

پیغام سیاسی آشکار چین به دنیا

به گزارش سی ان ان، اگرچه نشست سالانه کنگره ملی چین امسال نسبت به سال های گذشته بی سر و صداتر برگزار می گردد اما پیغام سیاسی آن مبنی بر اینکه چین برخلاف دیگر کشورهای دنیا به زندگی عادی بازگشته و حزب کمونیست این کشور همه چیز را تحت کنترل خود دارد، مانند همواره شفاف است. این در حالی است که روز چهارشنبه سازمان دنیای بهداشت بالاترین رقم ابتلا به کووید 19 طی 24 ساعت در سراسر دنیا را گزارش داد که حدود

دو سوم مبتلاها مربوط به امریکا، روسیه، برزیل و هند بود.

به گزارش گاردین، وو کیانگ، تحلیلگر سیاسی و استاد سابق دانشگاه سینگوآی چین درباره این رویداد مهم سیاسی می گوید: شی در حالی کوشش می نماید با تقدیرها و ستایش ها در این رویداد سیاسی صندلی خود را استحکام بخشد که در سه ماهه اول امسال میلادی چین نخستین انقباض مالی خود از سال 1992 به این سو را تجربه کرد. تحلیلگران مالی معتقدند، تحقق چشم اندازهایی نظیر دو برابر شدن فراوری ناخالص داخلی چین در دهه منتهی به 2020 و استقرار یک جامعه نسبتاً کامیاب در این دهه احتمالاً سختتر از آنچه تصور می شد، خواهد بود و رشد مالی آن در سال 2020 تنها یک تا دو درصد خواهد بود.

جسیکا چن ویس، استادیار دانشگاه کرنل هم معتقد است، رهبری چین یک چالش سخت دارد؛ چالش بازآفرینی انتظارات و استقرار یک نُرم جدید برای رویارویی با چالش های بین المللی و داخلی جدید. در داخل، پس از آنکه همه گیری ویروس کرونا در ووهان به بالاترین حد رسید، شی جین پینگ با تهدید خشم عمومی روبرو شد البته این روزها اثری از خشم عمومی نیست زیرا شدت و وخامت همه گیری این ویروس در دیگر کشورها، توانسته خشم عمومی را خاموش کند.

چالش های خارجی پکن از امریکا تا هنگ کنگ

در خارج هم روابط چین و امریکا به تیره ترین شکل رسیده است. امریکا که خواهان تحقیقات درباره منشأ ویروس کرونا است، حمایت های خود از تایوان را افزایش داده در نظر دارد 180 میلیون دلار به تایوان تسلیحات پیشرفته بفروشد. همین مسأله خشم پکن از واشنگتن را بیش از پیش نموده است. در هنگ کنگ هم پس از آنکه روز پنجشنبه نخست وزیر چین در نشست مشورتی سیاسی از وضع قانون جدید امنیتی برای این دولتشهر اطلاع داد، تظاهرات دموکراسی خواهانه ضدچینی که به خاطر همه گیری ویروس کرونا متوقف شده بود، از سر گرفته شد و دیروز آدینه خیایان های هنگ کنگ ناآرام بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 745

به "برپایی نشست سالانه کنگره ملی خلق چین تحت تدابیر بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نشست سالانه کنگره ملی خلق چین تحت تدابیر بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید