برگزاری کنفرانس حامیان مالی یمن،اختصاص 1.35 میلیارد دلار کمک مالی

به گزارش هدا بلاگ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه از برگزاری کنفرانس حامیان مالی یمن و تعهد کشورهای اهداکننده برای اختصاص 1.35 میلیارد دلار کمک بشردوستانه به این کشور خبر داد.

برگزاری کنفرانس حامیان مالی یمن،اختصاص 1.35 میلیارد دلار کمک مالی

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در سخنانی گفت که طرف های حاضر متعهد به اختصاص نزدیک به یک میلیارد و 350 میلیون دلار کمک بشردوستانه به یمن شدند اما ما همچنان احتیاجمند مبلغ بیشتری هستیم و هیچگاه ملت یمن را رها نخواهیم کرد که با چالش بقا روبرو است.

لوکاک گفت که عربستان با تعهد 500 میلیون دلاری بیشترین سهم را در میان دیگر کشورهای اهدا کننده دارد. این درحالی است که امارات متعهد به پرداخت مبلغی نشد.

وی اضافه کرد: شرایط انسانی در یمن بسیار سخت است، اوضاع معیشتی آن نیز وخیم است.

لوکاک در ادامه ابراز امیدواری کرد که تمام جهان کمک های مالی به یمن ارائه دهند تا تمامی احتیاجهای ملت آن برآورده شود.

وی شرح داد: سازمان ملل یک طرح قابل اجرا دارد و درحال امدادرسانی و ارائه کمک های بشردوستانه به بیش از 10 میلیون یمنی است و همین مسأله باعث شد که اوضاع این کشور به حالت عادی نسبی بازشود.

به همین دلیل، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در ابتدای این کنفرانس مجازی که با میزبانی عربستان برگزار گشت، اظهار کرد: ما فرصت چندانی نداریم. ارزیابی نهادهای امدادرسانی این است که برای تداوم کمک های اساسی به مردم یمن از جمله اقدامات مربوط به مقابله با شیوع کرونا در فاصله ژوئن تا سرانجام امسال دست کم به 2.41 میلیارد دلار احتیاج دارند.

وی اضافه کرد: بدون این بودجه 30 مورد از 41 طرح مهم سازمان ملل متحد در یمن طی هفته های آینده متوقف خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه شرح داد: مقابله با شیوع ویروس کرونا علاوه بر طرح های بشردوستانه فوق العاده، احتیاجمند اقدام فوری است.

طبق این گزارش، کنفرانس حامیان مالی یمن به دنبال جمع آوری 2.4 میلیارد دلار بود اما پس از برگزاری آن پیروز به جمع آوری نیمی از این مبلغ شد.

به همین دلیل، یان اگلند، رئیس شورای نروژی پناهجویان از تعهد کشورهای اهدا کننده به یمن برای اختصاص 1.35 میلیارد دلار استقبال کرد اما تأکید کرد که این مبلغ برای کاهش رنج ملت یمن کافی نیست.

وی در این باره اضافه کرد: میلیون ها یمنی با خطر قحطی و شیوع کرونا روبرو هستند.

لیز گراند، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در یمن چند روز قبل از برگزاری این کنفرانس تصریح کرده بود: هر رقمی که پایین تر از 1.6 میلیارد دلار باشد، به معنای آن است که این فرایند با شکست های فاجعه باری روبرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما نخواهیم توانست غذایی را که مردم برای زنده ماندن به آن احتیاج دارند، یا نظارت درمانی که به آن احتیاج دارند یا آب و تغذیه که به نجات از مرگ دو میلیون کودک مبتلا به سوء تغذیه کمک می کند، تامین کنیم.

این طرح انسانی که با هماهنگی با سازمان ملل انجام می شود، توانست در سال گذشته 3.2 میلیارد دلار را جمع آوری کند، اما از آغاز 2020 طبق گفته مارک لوکاک، مسئول کمک رسانی ها در سازمان ملل، تنها 474 میلیون دلار را به دست آورده است.،ایسنا

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 795

به "برگزاری کنفرانس حامیان مالی یمن،اختصاص 1.35 میلیارد دلار کمک مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کنفرانس حامیان مالی یمن،اختصاص 1.35 میلیارد دلار کمک مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید